چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

8 گام برای کاهش استرس در محیط کار

5 سال پیش ( 1397/7/29 )
پدیدآورنده : مهدی کاظمیون  

برای بسیاری از افراد استرس امری ناملموس اما همیشگی است. تصور می کنید مشکل استرس را برای خود حل کرده اید، اما ناگهان و در حالی که با جلسات و تعهدات و ضرب الاجل های متعددی احاطه شده اید، خود را دوباره درگیر استرس می بینید و نمی توانید از آن فرار کنید.

با توجه به اینکه نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی انجام شده توسط کامپربلی (Comparably) گفته اند در محل کار احساس فشار شدید می کنند، شما تنها کسی نیستید که در معرض استرس قرار دارید.

استرس همه چیز را تحت الشعاع خود قرار می دهد، اما راه هایی وجود دارند که جلوی آن را می گیرند. در این مقاله به هشت گام برای کاهش استرس در محیط کار اشاره شده است.

1- منشأ استرس را پیدا کنید

به احتمال زیاد هر شخصی در کارش هفته های خوب و بدی را سپری می کند، اما اگر متوجه شده اید که داشتن هفته های بد برای شما متداول تر است، زمانی را به خود اختصاص دهید و بررسی کنید که چه اتفاقی دارد می افتد. آیا دلیل این موضوع وجود چندین ضرب الاجل پشت سر هم است؟ وظایف بیش از حدی به شما محول شده است؟ در ارتباط برقرار کردن ضعیف هستید؟ علت ایجاد فشار را پیدا کنید. این کار قدم اول است و به دلیل اینکه بسیاری افراد در انجام آن ناموفق هستند، باعث می شود نتوانند مانند قبل احساس خوبی داشته باشند.

مطلب مرتبط: مدیران چگونه می‌توانند استرس کارمندان را کاهش دهند؟

2- حد و مرز تعیین کنید

اگر همکارتان می خواهد برای جلسه ای بی ارزش در اول صبح و سه روز در هر هفته برنامه بچیند و این موضوع باعث می شود کارایی شما در ادامه روز کاهش یابد، در این زمینه سکوت نکنید. دغدغه خود را در میان بگذارید و از وی بخواهید با شما راه بیاید. بسیاری اوقات ما بی جهت از پاسخ دیگران می ترسیم.

3- به مرخصی بروید

برخی افراد خستگی مفرط خود را با یک استراحت طولانی و جذاب برطرف می کنند. تحقیقی نشان داده است که یک استراحت حداقل 10روزه برای بازگشت کامل آرامش کافی است. ذهن شما ممکن است به حدی مشوش باشد که زمان استراحت کمتر از این نتواند کاملاً آرامش کند. مهم نیست چند روز در اختیار دارید، از آن روزها استفاده کنید. ممکن است با آمادگی و نشاط به سر کار برگردید و یا آن مدتی که از محیط کار دور بوده اید شما را متوجه این موضوع کرده باشد که زمان رها کردن شغل تان فرا رسیده است. در هر دو صورت مزایایی وجود دارند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

4- با دوستان خود صحبت کنید

بروز ندادن حس خود زمانی که تحت فشار شدید هستید، بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. زمان آن است که با دوستان و خانواده خود درباره آنچه درون ذهن تان می گذرد صحبت کنید. از آنجایی که این حس اتفاقی شایع است، به احتمال قوی گوشی شنوا برای صحبت های تان پیدا خواهید کرد و چند نصیحت خوب عایدتان خواهد شد.

5- فعالیت های بدنی انجام دهید

خواه پیاده روی 15دقیقه ای روزانه باشد یا کلاس یوگا در صبح جمعه ، متعهد شوید که کاری مفید برای بدن و روان خود انجام دهید. احتمالاً زمانی طول خواهید کشید که مزایای این کار را ببینید، اما در هر صورت دست به کار شوید. بدن و روان به هم پیوسته هستند، در نتیجه تمرکز بر یکی از آنها به طور طبیعی دیگری را نیز ارتقا می بخشد.

6- مشاغل دیگر را بررسی کنید

ضرری ندارد که نگاهی به مشاغل دیگر بیندازید. اگر هر روزتان سوهانی بر روح شماست، ببینید چه فرصت های دیگری برای تان وجود دارد. شاید خود را در حال کلیک بر روی عناوین شغلی مشابه با کار فعلی خود و یا در حال جست وجو برای مشاغلی که کاملاً با کار شما متفاوت هستند بیابید؛ در هر دو صورت این کار به شما کمک خواهد کرد دلیل اینکه با شغل فعلی خود مشکل دارید را پیدا کنید.

7- به مصاحبه شغلی بروید

تعجب نکنید؛ اگر حتی 100 درصد درباره ترک کار خود مصمم نیستید، ضرری ندارد که به مصاحبه شغلی بروید و برای چند شغل دیگر درخواست دهید. دیدن فرهنگ کاری شرکت های دیگر و فهمیدن این موضوع که آنها به افرادی مشابه شما چه میزان حقوق می دهند، به شما کمک خواهد کرد این ذهنیت را که تنها مسیر پیش روی تان، شغل فعلی شماست رها کنید.

مطلب مرتبط: مدیریت استرس در محیط کار

8- با مدیر خود صحبت کنید

مدیران خوب دوست دارند تیم خود را راضی و منسجم نگاه دارند. اگر هیچ یک از این دو مورد شامل حال شما نمی شود، آنها یقیناً تمایل دارند به شما کمک کنند. اگر با مدیر خود رابطه خوبی دارید، از وی بخواهید زمانی را برای صحبت کردن و در میان گذاشتن احساسات تان به شما اختصاص دهد. ممکن است وی نقاطی را ببیند که در آنها امکان ایجاد تغییراتی در حجم کار و یا وظایف روزانه شما وجود داشته باشد. اگر رابطه تان با مدیر خود چندان خوب نیست و تصور می کنید راه هایی برای بهبود این موضوع وجود دارد، ممکن است چنین مکالماتی رابطه شما را بهتر سازد، اما اگر شما و مدیرتان مانند کارد و پنیر هستید، به احتمال زیاد نشانه این است که باید به دنبال فرصت کاری در شرکت های دیگری باشید.

منبع : comparably
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/61gUIaNo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه