پنجشنبه, ۴ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Thu, 25 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در یکی از تعطیلات آخر هفته و خسته کننده تابستانی، زمانی را صرف رسیدگی به برنامه معوقه نظافت دفتر خانگی ام کردم که بیشتر شبیه به اخطار سندروم هوردینگ (hoarding) یا تلنباری وسایل بود.

در این مرتب سازی کتاب های هدفمند و مرتبط به بازاریابی که طی 20سال گذشته جمع کرده بودم را براساس حروف الفبا طبقه بندی کردم.

ورق زدن تعدادی از آن کتاب ها خاطراتی را از شناخت اشخاصی که در این حوزه حضور داشتند برای من زنده کرد؛ شناختی که تا حدودی حضوری و یا از طریق مصاحبه های دیجیتال به وجود آمده بود و کلمات و سخنانی که به چاپ رسانده بودند، شناخت بهتری نسبت به آنها در من ایجاد کرد.

شاید قدیمی ترین کتاب در این کلکسیون موردی بود با جلد کاغذی به نام «کسب درآمد حین ایجاد تغییرات (Making Money While Making A Difference)». زمانی که در سال 2003، ترتیب کنفرانس بازاریابی را دادم، نویسنده این کتاب ریچارد استکل(Richard Steckel)، از اولین افرادی بود که برای سخنرانی حضور به هم رسانید.

مطلب مرتبط: تأثیر مطالعه یک کتاب فوق العاده بر ذهن

استکل در طول زندگی اعجاب انگیز خود توانست تعداد زیادی از رسانه های اجتماعی مؤثر را از سرتاسر دنیا گردآوری کند. وی یکی از پیشگامان در شکل گیری روابط استراتژیک میان تجارت ها و مؤسسات غیرانتفاعی بود. گرچه تعداد زیادی از موارد مطالعاتی ذکرشده در حال حاضر قدیمی شده اند، اما بسیاری از نکات مربوط به ایجاد سود های مالی و رسانه ای این کتاب، در تمام دوران قابل استناد هستند.

شاید یکی از چشمگیرترین کتاب ها در کلکسیون من، کتابی است با جلدی زرد و مشکی به نام «بازاریابی هدف برای احمق ها (Cause Marketing for Dummies)» که با قلم جو واترز (Joe Waters) و جوانا مک دونالد (Joanna MacDonald) نوشته شده است. این کتاب، بسیار خواندنی و دارای لیست کاملی از پندهایی است که چگونگی انجام کارها را توضیح می دهد. این کتاب برای کسانی که به تازگی وارد عرصه تولید و طراحی تبلیغات سنتی و شرکتی شده اند و می خواهند نتیجه مثبتی در مقابل عملی خوب به دست آورند، ابزاری بسیار کارآمد است. کیفیت این کتاب تنها در صورتی می توانست بهتر باشد که صفحات چاپ شده، لهجه تند بوستونی (Boston) جو را به وضوح نشان می داد. شما خودتان می توانید با گوش دادن به Cause Talk Radio podcast این لهجه را بشنوید.

«مؤسسات محبت (Firms of Endearment)» کتابی آکادمیک است در زمینه مشارکت های ارائه شده در جهت اثبات ارزش مراقبت از رژیم سرمایه گذاری. نویسندگان این کتاب راج سیسودیا (Raj Sisodia)، جاگ شث (Jag Sheth) و دیوید ولفی (David B. Wolfe)، با نشان دادن شرکت های دلسوزی مانندGoogle, JetBlue, New Balance, و Patagonia نشان می دهند که این مؤسسات عموماً با استفاده از راه های سنجش مالی سنتی و مرسوم، از شرکت های بسیار دیگری بهتر عمل کرده اند.

آنها مطالب خود را با ارائه پیشنهاداتی از قبیل موارد مطالعاتی و نصیحت و راهنمایی مدیران ادامه می دهند و می گویند آنها باید به دلیل، و نه با وجود، نگرانی ها برای ایجاد جامعه ای با عدالت بیشتر، تجارت خود را بسازند. من راج را سال های پیش در کنفرانس تأثیر رسانه های اجتماعی در Portland, Maine دیدم. در حال حاضر وی برای مدت زمان زیادی درBabson پروفسور و مؤسس سرمایه داری مردم دار (Conscious Capitalism ) است.

قفسه کتابخانه من پر از کتاب ها و مقاله های کاغذی است، اما تنها یک کتاب درسی در میان آنها وجود دارد. این تفاوت متعلق به کتابی است به نام «بازاریابی اجتماعی» که حاصل مشارکت دو نویسنده معروف و شناخته شده در سراسر دنیا به نام های پروفسور فیلیپ کوتلر (Phillip Kotler) و نانسی لی (Nancy Lee) است. لازم به ذکر است که این دو نفر در نوشتن کتابی به نام «کارهای خوب (Good Works)» که در قفسه کتابخانه ام نیز وجود دارد، با من همکاری کرده اند. کتاب Social Marketing، برای افرادی که خواستار چگونگی تغییر رفتارها (مانند بازیافت بیشتر، سیگار کشیدن کمتر، عدم ارسال پیام در حین رانندگی) از طریق کمپین های بازاریابی هستند، بسیار مفید است.

با داشتن سابقه به عنوان مدیر اجرایی در بازاریابی کالاهای لوکس، نمی توانید افرادی با پیش زمینه ای متفاوت تر از افراد حرفه ای سازنده FOE، نویسنده های کتاب «خوب همان خوشایند جدید است (Good is The New Cool)» یعنی افضل عزیز (Afdhel Azizi) و بابی جونز (Boby Jones) داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال

این کتاب در سال 2016 منتشر شده است و دارای مصاحبه هایی با مدیران برندها، هنرمندان و کارآفرینان اجتماعی است. این مصاحبه ها به منظور کسب استراتژی هایی برای تأثیرگذار کردن بازاریابی های هدفمند بودند و با یافتن فاکتور «خوشایندی» در محصولات، مشتریان را به جای صرف نظر کردن، به استفاده از محصول هدایت می کنند. افضل در حال حاضر در کالیفرنیای جنوبی زندگی و به صورت مداوم با صحبت در این زمینه گرد و خاک به پا می کند. بسیار کنجکاو هستم که حرکت بعدی افضل در راستای پیشبرد این مسیر را ببینم.

اینها تنها ذره ای از اطلاعات شگرف و خاطرات نویسندگان بزرگی است که در قفسه کتابخانه من پیدا می شوند. هر کدام از آنها می توانند یک کتاب عالی برای خواندن در تابستان باشند که شما را برای موفقیت های بزرگ تر در اجرای کاری سودمند با انجام درست آن، آماده خواهند کرد.

منبع : forbes
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MahRYxIB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
راهنمای بقا و پیشرفت در برابر یک مدیر سمی پازل آپدیت محصول: راهنمایی برای کارآفرینان قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۳ دی ۱۴۰۴ یک نمونه روشن از «استارتاپِ صنعتی»: Naxatra Labs برای موتورهای EV سه میلیون دلار جذب کرد قیمت دلار امروز بازار آزاد چهارشنبه ۳ دی در کانال ۱۳۶ هزار تومان انتخاب اهداف هوشمند: تعیین مسیر موفقیت برند مالدیو؛ جزیره‌ای که هر مسافر آرزوی دیدنش را دارد Nu Quantum سری A با ۶۰ میلیون دلار؛ فشار برای تجاری سازی «خطایابی کوانتومی» بالا می رود قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۳ دی ۱۴۰۴ میلیاردر فرانسوی وارد Treasury Wine شد؛ بازار با جهش قیمت واکنش نشان داد رشد اقتصادی آمریکا در فصل سوم قوی تر شد؛ مصرف کننده هنوز موتور است قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ اویو دوباره به IPO نزدیک تر شد؛ مجوز سهام داران برای جذب ۷۴۲ میلیون دلار شاخص کل بازار بورس کانال ۴ میلیون را فتح کرد Motive Technologies برای IPO آمریکا پرونده داد؛ AI برای مدیریت ناوگان به بورس نزدیک می شود
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیستمشاور دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

toto

situs toto

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d