سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خانواده و نهاد خانواده در تمامی جوامع  بسیار مهم است تا آن جا که یکی از شاخه های حقوق به خانواده اختصاص یافته است. خانواده در رشد شخصیت فرد و در نتیجه در رشد و پیشرفت جامعه اولین رکن محسوب می شود و با توجه به جایگاه خانواده در جوامع بشری، حقوق آن نیز از اهمیت فراوان برخوردار است.

در تمامی امور برای پیشبرد اهداف نیاز است تا به متخصص آن مراجعه کنیم. ضرب المثل قدیمی کار را به کاردان سپردن نیز به همین موضوع اشاره دارد. در موضوع مورد بحث ما نیز وکیل خانواده به عنوان متخصص امور خانواده شناخته می شود که کارش رسیدگی و به نتیجه رساندن دعاوی مربوط به خانواده است.

قوانین مربوط با امور خانواده بسیار متفاوت است و برعکس آن چه که به نظر می رسد اصلا ساده نبوده و پر از نکات ریز و درشت و ظرايفی است که بهتر است با افراد غیرمتخصص مشورت نکنیم و به یک وکیل امور خانواده مراجعه نماییم. چرا که مشورت نادرست توسط شخص ناآگاه می تواند یک پرونده را به شکست بکشاند.

شرایط شناخت وکیل امور خانواده و چگونگی وظایف آن ها

وکیل امور خانواده کیست؟

وکیل خانواده، وکیلی است که به صورت مستمر و با گذشت سالیان زیاد در دادگاه های خانواده رفت و آمد دارد و دعاوی مختلف خانوادگی را پشت سر گذاشته است. وکیل امور خانواده در زمینه اطلاعات حقوقی در محاکم خانواده، رویه های دادگاه بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور و بسیاری موارد دیگر اطلاعات به روز دارد و از رویه های قانونی جدید نیز آگاه است.

مباحث مربوط به وکیل امور خانواده

آن چه که یک وکیل خانواده متخصص در کار خود با آن روبه روست عموما شامل موارد زیر می شود:

  • طلاق
  • حضانت فرزندان
  • ​​محل سکونت فرزندان
  • تماس و دیدار والدین با فرزندان
  • نفقه
  • مهریه
  • تمکین

از موارد دیگری که ممکن است یک وکیل خانواده در طول فعالیت حرفه ای خود با آن روبه رو شود و آن را پیگیری نماید می توان به فرزندخواندگی، جانشینی، آدم ربایی کودک و حتی سوء استفاده یا غفلت اشاره کرد.

شرایط شناخت وکیل امور خانواده و چگونگی وظایف آن ها

وکیل امور خانواده می تواند پیش از ازدواج توافق نامه هایی را برای حفاظت از منافع مالی شخص، حق طلاق، حضانت فرزندان در آینده و ... تهیه کنند. پس از ازدواج نیز می توانند امور مربوط به طلاق و در مورد حقوق معقول مالی پس از طلاق مشاوره نمایند و اطمینان حاصل کنند که دارایی ها به طور منطقی و منصفانه بین طرفین تقسیم می شوند. همچنین در مورد صلاحیت حضانت فرزندان، تماس و دیدار والدین با آن ها به فرد مشورت داده و پرونده را به نمایندگی از موکل به نتیجه برساند. به صورت کلی بیش ترین موضوعاتی که وکیل امور خانواده با آن ها روبه روست عبارتند از:

رسیدگی به مسائل مربوط به طلاق توسط وکیل خانواده

بحث طلاق و جداشدن زوجین تجربه ناخوشایندی است که می تواند برای خانواده هایی پیش بیاید. رسیدن به این نتیجه که راهی جز جدایی و طلاق پیش روی زوجین نیست خود یک مسئله ناخوشایند است. حال اگر قرار باشد برای انجام کارهای مربوط به آن هم مدام در مسیر دادگاه خانواده به این طرف و آن طرف بروند، قضیه مشکل تر می شود. در این جاست که یک وکیل خانوده به زوجین کمک می کند تا به صورت عقلانی، عادلانه و بر اساس قانون جدا شوند و کم تر در این مسیر آسیب ببینند.

شرایط شناخت وکیل امور خانواده و چگونگی وظایف آن ها

رسیدگی به قراردادهای حضانت فرزند یا فرزندان توسط وکیل خانواده

جداشدن زن و شوهر از یکدیگر بدون داشتن فرزند به مراتب ساده تر است و موضوع زمانی پیچیده می شود که فرزند یا فرزندانی هم در کار باشند و قرار باشد برای حضانت و سرپرستی آن ها تصمیم گیری شود. فرزندانی که تاکنون با والدین خود و در یک خانواده رشد کرده اند حالا باید مسیر متفاوتی در زندگی را تجربه کنند که خوشایند نیست. اما قطعا در این مسیر به یک وکیل خانواده با تجربه نیاز می شود تا به بهترین نحو توافق نامه حضانت فرزندان تنظیم شده و والدین و فرزندان مطابق شرایط جدید زندگی کنند.

اگر بنا بر شرایط خود نیازمند گرفتن مشاوره و استفاده از وکیل خانواده هستید پیشنهاد می کنیم برای حل مشکلات خانوادگی توسط متخصص حقوقی در سامانه دادیاب اقدام نمایید و از خدمات این سایت بهره ببرید. در این سامانه می توانید برای کلیه امور مربوط به خانواده مشاوره های لازم را دریافت کرده و نسبت به مسائل حقوقی آگاهی و دانش بیش تری کسب نمایید. سامانه دادیاب بهترین مشاور شما در انتخاب وکیل خانواده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aFFHsMZe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه