جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی صحبت از انواع زعفران صادراتی می شود بسیاری از افراد اطلاعی از انواع زعفران و نام آن ها ندارند و زعفران را فقط در یک نوع و مدل می شناسند اما در این محتوا قصد ما بر این است که شما را با انواع مختلف زعفران و ویژگی های آن ها و انواع زعفران صادراتی که در کشورمان توسط کشاورزان عزیز و زحمت کش تولید می شود آشنا کنیم پس به هیچ عنوان خواندن این محتوای جذاب را از دست ندهید.

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، زعفران با توجه کیفیت آن به دسته های مختلفی مانند: زعفران سوپر نگین (صادراتی)، زعفران نگین ، زعفران سرگل، زعفران پوشال، زعفران ریشه دسته بندی می شوند.

انواع زعفران صادراتی کدامند!؟

معمولا کیفیت، نوع و ظاهر کلاله زعفران از ملاک های اصلی تعیین قیمت زعفران به صورت روزانه و آپدیت می باشد. در ادامه انواع مختلف زعفران صادراتی را بر اساس نوع، قیمت و.. بررسی می کنیم.

انواع زعفران صادراتی، آشنایی با بهترین نوع زعفران

زعفران نگین

زعفران نگین خود به چند دسته تقسیم می شود که بهترین نوع آن زعفران سوپر نگین است:

زعفران سوپر نگین

زعفران سوپر نگین ، بهترین و با کیفیت ترین نوع زعفران در بین انواع زعفران صادراتی است و از بالاترین کیفیت برخوردار است. زعفران سوپر نگین دارای کلاله های بسیار درشت و زخیم است که در زمان خشک کردن آن از دستگاه خشک کن زعفران استفاده می کنند تا کلاله های زعفران به صورت اتویی ، صاف و یک دست خشک شوند.

یکی از مزیت های زعفران سوپر نگین همان خشک کردن کلاله ها توسط دستگاه خشک کن زعفران است که همین دلیل، باعث شده است قیمت زعفران سوپر نگین نسبت به مابقی انواع زعفران بالاتر باشد و در صادرات زعفران از آن استفاده کنند.

عطر و طعم بی نظیر و قدرت رنگ دهی بسیار و کلاله های کاملا قرمز ، صاف و بدون فر خوردگی بالا جز ویژگی های بی نظیر زعفران سوپر نگین است.

 

زعفران نگین درجه دو

زعفران نگین درجه دو نوع دیگر زعفران نگین است که به نسبت زعفران سوپر نگین کیفیت پایین تر و در نهایت قیمت کمتری هم دارد ولی برای صادرات هم گزینه بسیار مناسبی است و بسیاری از افرادی که در زمینه صادرات زعفران فعالیت دارند ، از زعفران نگین درجه دو برای صادرات استفاده می کنند.

زعفران شبه نگین

در مقایسه زعفران شبه نگین با انواع زعفران نگین ، زعفران شبه نگین کیفیت پایین تری دارد اما قیمت مقرون به صرفه آن مزید بر علت شده است که بسیار پر طرفدار باشد.

زعفران سرگل:

زعفران سرگل همان زعفرانی است که در اکثر خانه های ایرانی مورد استفاده ی بانو های ایرانی قرار می گیرد. زعفران سرگل کیفیت بسیار عالی داشته و به دلیل داشتن قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه بسیار پر طرفدار است.

عطر و طعم فوق العاده زعفران سرگل و قدرت رنگ دهی بسیار بالای آن و هم چنین در کنار این ویژگی ها داشتن قیمت مناسب نسبت به زعفران نگین و زعفران سوپر نگین باعث شده است که بسیاری از افراد مانند رستوران داران ، آشپزخانه ها ، هتل ها و حتی خانم های خانه دار طرفدار زعفران سرگل باشند.

کلاله های زعفران سرگل ، به طور کامل قرمز بوده و هیچ اثری از رنگ زرد ریشه زعفران نباید در آن دیده شود و کاملا از هم جدا بوده و به هم چسبیده نیستند. زعفران سرگل به نام های دیگری هم مانند زعفران ممتاز و سرقلم شناخته می شود.

تفاوت سرگل با نگین

در مقایسه انواع زعفران صادراتی سرگل و نگین با یکدیگر ، هر دو زعفران کیفیت بسیار خوبی دارند و بسیار پر طرفدار بوده و در صادرات هم از آن ها استفاده می شود فقط با این تفاوت که، کلاله های زعفران سرگل نازک تر بوده در حالی که کلاله های زعفران نگین درشت تر و ضخیم تر است و به صورت اتویی توسط دستگاه زعفران خشک کن خشک می شوند و همین وجه تمایز بین کیفیت و قیمت زعفران نگین با سرگل است.

خرید زعفران نگین ماه چین یکی از انتخاب های مورد اطمینان برای شما می تواند باشد چون این مجموعه محصولات خود را علاوه بر ضمانت، مستقیم از مزرعه و کشاورز تهیه میکند.

ویژگی های زعفران سرگل

  • زعفران سرگل دارای کلاله های کاملا جدا از هم است یعنی به هیچ عنوان به هم چسبیده نیستند.
  • کلاله های زعفران سرگل سفیدی( خامه و ریشه زعفران) را ندارند و کلاله ها کاملا قرمز هستند.
  • ویژگی منحصر به فرد زعفران سرگل بسیار خوش رنگ بودن است و ظاهری صاف و یک دست دارد.
  • و هم چنین زعفران سرگل دارای کلاله های ضخیم است.

انواع زعفران صادراتی، آشنایی با بهترین نوع زعفران

زعفران پوشال:

برخلاف زعفران هایی که تا الان به شما معرفی کردیم که کلاله های آن ها بدون ذره ای ریشه زعفران بودند زعفران پوشال دارای کلاله های قرمز رنگ به علاوه درصدی از ریشه زعفران و خامه زعفران هستند که همین ویژگی وجود داشتن خامه و یا ریشه در بین کلاله ها باعث شده است که زعفران پوشال ماندگاری بسیار بیشتری نسبه به مابقی زعفران ها داشته باشد.

کلاله های زعفران پوشال ، دارای فر خوردگی بوده و در انتهای کلاله های زعفران پوشال ، سفیدی خامه دیده می شود و رشته ها کلاف مانند هستند.

زعفران دختر پیچ:

زعفران دختر پیچ گونه ای از زعفران است که ، کلاله های زعفران همراه با ریشه و خامه زعفران خشک شده و دسته بندی می شوند. این نمونه از زعفران بیشتر در شهرستان های استان خراسان تولید می شود و تعداد از افرادی که می خواهند به طور قطعی از اصل بودن زعفران اطمینان پیدا کنند زعفران دخنر پیچ را خریداری می کنند و برای استفاده از زعفران کلاله های زعفران را همراه با ریشه و خامه آن آسیاب می کنند.

فرق عمده زعفران دختر پیچ با مابقی اتواع زعفران ها ، در مقدار رنگ دهی آن است که نسبت به بقیه کمتر است و دلیل آن هم وجود داشتن همان خامه و ریشه زعفران به همراه کلاله های زعفران است.

انواع زعفران صادراتی، آشنایی با بهترین نوع زعفران

زعفران نرمه یا شکسته

زعفران شکسته همان زعفران سرگل یا نگین است که در زمان جا به جایی ، کلاله های زعفران ریز و خرد شده اند. زعفران نرمه یا شکسته همان کیفیت و عطر و بوی زعفران نگین و سرگل را دارد فقط با این تفاوت که ظاهر زعفران شکسته متفاوت است و همین تفاوت در ظاهر باعث شده است که قیمت بسیار پایین تری نسبت به انواع زعفران صادراتی داشته باشد.

به دلیل شکسته بودن زعفران میزان تقلب و سو استفاده افراد سود جو و متقلب در این نوع زعفران بسار زیاد است. به همین دلیل است که باید مراقب باشید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

زعفران ریشه (خامه زعفران)

ریشه زعفران یا خامه زعفران به قسمت انتهایی کلاله زعفران که تقریبا سفید رنگ است گفته می شود که همان خاصیت زعفران سرگل و نگین را دارد اما قدرت رنگ دهی پایین تری دارد.

اگر شکل ظاهری و رنگ زعفران برایتان اهیمت ندارد و فقط می خواهید از خاصیت و عطر و بوی زعفران استفاده کنید، زعفران ریشه بهترین انتخاب برای شما از لحاظ مقرون به صرفه بودن است.

 

سخن پایانی 

ایران مهد زعفران در جهان است و مصرف و خرید زعفران در بین ایرانیان هم بسیار رایج است. اما در این بین هم باید حواسمان به سود جویان و متقلبان در خرید و فروش زعفران هم باشد تا زعفران تقلبی خریداری نکنیم و برای این کار هم بهترین راه خرید از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C3KZdAAe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه