جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نرم افزار پاور بی آی: ابزار هوش تجاری شرکت مایکروسافت

داده ها مایه حیات کسب و کارهای مدرن هستند و ما بیشتر از همیشه آن ها را تولید می کنیم.

اما جمع آوری اطلاعات دیجیتالی زیاد فایده ای ندارد مگر اینکه سازمان ها بتوانند آن ها را درک کنند. اینجاست که نرم افزار هوش تجاری وارد می شود.

آیا به پیاده سازی یک پلتفرم فکر می کنید تا به شما کمک کند بینش مفید و کاربردی را از داده های خود بدست آورید؟ پس به جای درستی آمده اید! در این مقاله، ما به اصولی می پردازیم تا بفهمیم که نرم افزار پرچمدار هوش تجاری مایکروسافت Power BI چیست و چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد.

نرم افزار پاور بی آی: ابزار هوش تجاری شرکت مایکروسافت

ابزار هوش تجاری پاور بی آی چیست؟

نرم افزار Power BI نام جمعی مجموعه ای از برنامه ها و سرویس های مبتنی بر ابر است که به سازمان ها در جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف از طریق یک رابط کاربرپسند کمک می کند.

ابزارهای هوش تجاری مانند Power BI را می توان برای اهداف زیادی مورد استفاده قرار داد.

در درجه اول، Power BI داده ها را واکشی و آن ها را پردازش نموده و به بینش های قابل درک تبدیل می کند، که اغلب برای این کار از نمودارهای متقاعدکننده و آسان برای پردازش استفاده می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا تصویری فوری و مفید از آنچه در کسب وکارشان اتفاق می افتد تولید کرده و به اشتراک بگذارند.

Power BI به طیف وسیعی از منابع داده، از صفحات گسترده اکسل تا پایگاه های داده، و برنامه های مبتنی بر ابر و برنامه های داخلی متصل می شود.

Power BI یک اصطلاح کلی است و می تواند به یک برنامه دسکتاپ ویندوز به نام Power BI Desktop، یک سرویس آنلاین SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) به نام Power BI Service یا برنامه های Power BI تلفن همراه موجود در تلفن ها و تبلت های ویندوز و همچنین برای دستگاه های iOS و اندروید اشاره کند.

Power BI چه کاری انجام می دهد؟

مایکروسافت پاور بی آی برای اجرای گزارش ها و بینش های مختلف بر اساس داده های یک شرکت استفاده می شود. Power BI می تواند به طیف گسترده ای از مجموعه های داده متصل گردد و اطلاعات را «مرتب» کند تا بتوان آن ها را بهتر هضم و درک کرد. سپس گزارش ها و تصاویری که از این داده ها تولید می شوند را می توان با سایر کاربران به اشتراک گذاشت.

Power BI به کاربران کمک می کند تا نه تنها آنچه در گذشته اتفاق افتاده و آنچه در حال اتفاق می افتد، بلکه آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد را نیز ببینند. Power BI با قابلیت های یادگیری ماشین همراه است، به این معنی که می تواند الگوها را در داده ها شناسایی کند و از آن الگوها برای پیش بینی های آگاهانه و اجرای سناریوهای «چه می شد اگر» استفاده نماید. این تخمین ها به کاربران اجازه می دهد تا پیش بینی هایی ایجاد کنند و خود را برای برآورده کردن تقاضای آینده و سایر معیارهای کلیدی آماده سازند.

چرا مردم از Power BI استفاده می کنند؟

برای کسب و کارهایی که از هوش تجاری خواهان قدرت گزارش دهی و قدرت تحلیلی بیشتر از آنچه توسط اکسل ارائه می شود هستند، Power BI عالی است. با Power BI، کسب وکارها می توانند داده ها را از سراسر شرکت جمع آوری، بررسی و تجسم کنند. این امر به آن ها بینش بیشتری نسبت به عملیات و عملکردشان داده و اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری بر اساس داده های واقعی بگیرند.

در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از Power BI را آورده ایم:

  • کسب وکارها می توانند مقادیر عظیمی از داده ها را در Power BI وارد کنند که بسیاری از پلتفرم های دیگر برای پردازش آن مشکل دارند.
  • ویژگی های یادگیری ماشین داخلی می توانند داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و به کاربران کمک کنند ترندهای ارزشمند را شناسایی نموده و پیش بینی های آموزشی انجام دهند.
  • اطلاعات را می توان با استفاده از الگوهای قدرتمند تجسم کرد تا به کسب و کارها اجازه دهد تا داده های خود را بهتر درک کنند.
  • Power BI مبتنی بر ابر است، بنابراین کاربران از قابلیت های هوشمند پیشرفته و الگوریتم های قدرتمندی برخوردار می شوند که به طور منظم به روزرسانی می گردند.
  • قابلیت های شخصی سازی قدرتمند به کاربران این امکان را می دهد که داشبورد ایجاد کنند تا بتوانند به سرعت به داده های مورد نیاز خود دسترسی پیدا نمایند.
  • هشدارها را می توان در رابطه با KPIها تنظیم کرد تا کاربران را در مورد معیارها و اندازه گیری های مهم به روز نگه دارد.
  • Power BI دارای یک رابط بصری است که باعث می شود کاربرپسندتر و آسان تر از صفحه گسترده های پیچیده باشد.
  • این پلتفرم با سایر ابزارهای مدیریت کسب و کار محبوب مانند SharePoint، Office 365 و Dynamics 365 و همچنین سایر محصولات غیر مایکروسافت مانند Spark، Hadoop، Google Analytics، SAP، Salesforce و MailChimp ادغام می شود.
  • با وجود امنیت داده که یک نقطه بحث بزرگ برای کسب و کارهای مدرن است، Power BI تضمین می کند داده ها ایمن هستند و کنترل های دقیقی را برای دسترسی داخلی و خارجی ارائه می دهد.

چه اجزایی Power BI را تشکیل می دهند؟

محصول Power BI از تعدادی برنامه تشکیل شده است که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. این اجزا عبارتند از:

  • Power Query: یک ابزار اتصال داده است که به شما امکان می دهد داده ها را از چندین منبع تغییر دهید، ترکیب کنید و بهبود دهید.
  • Power Pivot: یک ابزار مدل سازی داده برای ایجاد مدل های داده
  • Power View: ابزاری برای تجسم داده ها که نمودارها، نقشه ها و سایر تصاویر تعاملی را تولید می کند.
  • Power Map: یکی دیگر از ابزارهای تجسم برای ایجاد تصاویر سه بعدی همه جانبه
  • Power Q&A: یک موتور پرسش و پاسخ که به شما امکان می دهد در مورد داده های خود به زبان ساده سؤال بپرسید.

چه نسخه هایی از Power BI موجود است؟

نسخه های مختلفی از Power BI وجود دارد که می توانید بسته به بودجه، نیازهایتان و نحوه استقرار آن، یکی را انتخاب کنید. این نسخه ها از کاربردهای سبک تا ویژگی های جامع، رایگان تا پریمیوم را شامل می شوند، بنابراین کاربران می توانند بهترین مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

  • Power BI Desktop: رایگان، در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط
  • Power BI Service
  • Power BI Pro: مجوز پرداخت به ازای هر کاربر، برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته و امکان اشتراک گذاری گزارش ها مورد نیاز است.
  • Power BI Premium: مجوزها بر اساس مقیاس، در نظر گرفته شده برای کسب و کارها و شرکت های بزرگ
  • Power BI Mobile: برنامه مبتنی بر دستگاه برای تلفن ها و تبلت ها
  • Power BI Embedded: نسخه سفید Power BI که فروشندگان نرم افزار مستقل می توانند به جای ساختن ویژگی های تحلیلی خود، در برنامه هایشان جاسازی کنند.
  • Power BI Report Server: نسخه ای داخلی از برنامه Power BI Desktop برای کسب و کارهایی که باید داده ها و گزارش های خود را در سرورهایشان نگه دارند.

اگر به این حوزه علاقه مند شدید پیشنهاد می کنیم دوره آموزش هوش تجاری با پاور بی آی را در برنامه آموزشی خود قرار دهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YSgiLfYf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه