جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حتما شما هم دیده اید که جدیدا در تبلیغات تلویزیونی، حضور بازیگران و افراد مشهور پر رنگ تر شده است. اما به نظر شما چرا این اتفاق افتاده است؟ آیا بازیگران به دلیل کمبود کار، شغل خود را تغییر داده اند؟ اصلا چرا باید از افراد مشهور برای فروش سس گوجه فرنگی استفاده شود؟

قطعا تمامی این موارد، به اهمیت وجود سفیر برند باز می گردد. حتما برای شما سوال پیش می آید که سفیر برند چیست؟ بهتر است بگویید که سفیر برند کیست؛ چرا که سفیر برند، دقیقا همان شخصی است که به نمایندگی از شرکت شما، محصول را تبلیغ می کند.

بسیاری از افرادی که در بین رقبای خود شانس پیروزی برای جذب مشتریان ندارند، قطعا چیزی از قدرت جادویی سفیر برند نمی دانند؛ از همین رو متاسفانه حتی با وجود پرداخت هزینه های زیاد اسم خاص برای برند و تبلیغات مختلف، هنوز هم به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند.

امروزه یکی از مهمترین استراتژی های برندها، استفاده از سفیر برند است. اما اگر شما نمی دانید که وظایف سفیر برند به چه معنا است و چگونه بهترین سفیر را انتخاب کنید، در ادامه این مطلب از وبسایت برنداکسین همراه ما باشید.

سفیر برند کیست؟

سفیر برند کیست؟

از گذشته تا کنون، افراد از روش های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کردند که یکی از قدیمی ترین این روش ها، بهره مندی از سفیر برند است. حدود 30 سال پیش، زمانی که برخی از برندها رو به ورشکستگی بودند، استفاده از افراد مشهور برای تبلیغات برند رواج پیدا کرد. از همان زمان بود که مفهوم سفیر برند در بین برند ها جای خود را پیدا کرده است.

به طور کلی هر کسی که تمامی اطلاعات را درباره محصول و برند به مشتریان ارائه دهد، سفیر برند نامیده می شود. سفیر برند در اصل باید مشتریان را برای خرید ترغیب کند. شاید با خود بگویید که این کار را بازاریابان هم انجام می دهند؛ پس تفاوت بین آن دو در چیست؟ باید بگوییم که تفاوت اصلی بین سفیر و بازاریاب، در میزان مشهور بودن فرد است. بازاریابان خیلی مهم نیست که چهره های مشهوری باشند؛ چرا که باید از طریق استراتژیک های بازاریابی، محصول را تبلیغ کنند؛ اما سفیر بهتر است که اطمینان افراد را جلب کند.

از طرفی این سوال هم پیش می آید که آیا سفیر حتما باید فرد مشهوری باشد؟ درباره این موضوع هم باید بگوییم که هیچ قانونی وجود ندارد که حتما فرد مشهور باید این کار را انجام دهد؛ چرا که هر کسی که بتواند تاثیر جزئی هم روی مشتریان شما بگذارد، سفیر محسوب می شود.

اما دلیل این که بیشتر از افراد مشهور برای این کار استفاده می شود، محبوبیت آن ها در بین مردم و ارتباط آسان مشتریان با آن ها است. همچنین تجربه افراد مشهور نسبت به افراد عادی برای معرفی محصولات و شناخت آن ها نسبت به مردم بیشتر است؛ از همین رو بهتر می توانند برای جذب مشتریان تلاش کنند.

وظایف سفیر برند چیست؟

اصولا سفیر برند باید در فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشد؛ چرا که امروزه بستر اصلی تبلیغات برندها در این فضا انجام می شود. اما این که واقعا وظایف سفیر برند چیست را در این قسمت شرح می دهیم:

  1. برند را به صورت موثر معرفی کند.

  2. به تیم برند برای تولی محتوای تصویری یا نوشتاری کمک کند.

  3. در بازاریابی رویدادی هم نقش داشته باشد.

  4. برای تبلیغ محصولات، از بازاریابی دهان به دهان هم استفاده کند.

  5. به عنوان رهبر برای تبلیغات برند نقش داشته باشد.

  6. بازخورد و نظرات مثبت خود را درباره محصول ارائه دهد.

  7. از طریق حساب شخصی خود، برند را تبلیغ کند.

انواع سفیر برند چیست؟

انواع سفیر برند چیست؟

تمامی سفیران برندها اصولا در جهت تبلیغ محصولات فعالیت می کنند؛ اما اگر بخواهیم دسته بندی کلی درباره آن ها داشته باشیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1.اینفلوئنسرها

این افراد با عنوان سفیران دنیای مجازی هم شناخته می شوند. در حال حاضر شما شاهد تعداد زیادی از این افراد در رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام و یوتیوپ فعالیت دارند. طبق نتایج نشان داده شده، این افراد تاثیر فوق العاده زیادی روی مردم می گذارند؛ چرا که به خوبی توانسته اند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. همچنین تمامی قشرهای جامعه از آن ها تاثیر می گیرند؛ بنابراین سفیران خوبی برای کسب وکارهای کوچک و بزرگ هستند.

2. سفیران مشتریان

برخی از مشتریان به قدری از محصولات رضایت دارند که خود به خود سفیری برای شما محسوب می شوند. جالب است بدانید که این افراد بدون دریافت هزینه و کاملا خود به خود، از ویژگی های مثبت شما تعریف می کنند. بنابراین خیلی غیر مستقیم، بازاریابی دهان به دهان را انجام می دهند.

3. سفیران متخصص

این مورد از سفیران، در جایگاه های تتخصصی تری فعالیت می کنند. مثلا لازم نیست که حتما درباره محصول خاصی صحبت کنند؛ چرا که با وجود اطلاعات زیاد خود، می توانند با برندهای اطلاعاتی هم فعالیت داشته باشند.

4. سفیر همکاری در فروش

این مورد از افراد، مانند اینفلوئنسرها عمل می کنند؛ با این تفاوت که به ازای فروش محصولات، کمیسیون می گیرند.

انواع سفیر برند بر اساس میزان کار کدام اند؟

انواع سفیر برند بر اساس میزان کار کدام اند؟

در قسمت قبلی بیشتر درباره انواع سفیران بر اساس میزان تخصص و مهارت آن ها صحبت کردیم؛ اما سفیر ها با توجه به میزان کار هم دسته بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

1.سفیر برند ایونت

گاهی اوقات تنها برای جشنواره ها و اختتامیه های برندها نیاز به شخصی برای معرفی محصولات خود دارید؛ در این زمان است که سفیر ایونت یا همان سفیر موقت به کمک شما می آید. مثلا شما حتما دیده اید که حتی برای افتتاحیه مغازه های فست فود هم از چهره های مشهوری دعوت می کنند و با این کار، آن مغازه را در ذهن مردم تثبیت می کنند. توجه کنید که فعالیت این گونه از سفیر ها، کاملا موقتی است.

2. سفیر مجازی

برخی از سفیران را اصلا شما شاید یک بار هم به صورت حضوری برای جلسات خود دعوت نمی کنید؛ اما به طور مداوم در فضای مجازی از آن ها کمک می گیرید. این افراد اصولا تنها در فضای مجازی فعالیت دارند و از این راه برند را معرفی می کنند.

3. سفیر بیلبورد

قطعا تصویر افراد عادی را روی بیلبوردهای بزرگ داخل شهر نصب نمی کنند؛ بنابراین این افراد باید حتما چهره های مشهوری داشته باشند. قرارداد سفیر برند برای بیلبورد با هزینه های فوق العاده بالا بسته می شود. همچنین تصویر شخص به همراه آگهی در تمام شهر یا در تلویزیون منتشر می گردد.

چگونه سفیر برند شویم؟

اگر شما هم قصد دارید برای سفیر شدن اقدام کنید، لازم است که مراحل زیر را بدانید:

1.تحصیلات خود را ارتقا دهید.

اگر می خواهید سفیر برند شوید، باید در ابتدا روی تحصیلات خود کار کنید؛ چرا که اگر تحصیلات خوبی نداشته باشید، افراد به میزان اطلاعات شما اعتماد نمی کنند. همچنین بهتر است که دوره های فنی فروش و بازاریابی را بگذرانید و گواهینامه های مربوط را داشته باشید.

2. تجربیات خود را درباره حوزه کاری مربوط بالا ببرید.

بهتر است که قبل از ورود به شغل سفیر برند، در زمینه فروش و بازاریابی های کوچک تجربه کسب کنید. چرا که قطعا بدون هیچ تجربه خاصی، نمی توانید راه های جذب مشتریان را در جایگاه سفیر پیدا کنید.

3. تحقیقات لازم درباره شرکت ها را فراموش نکنید.

در این مرحله باید شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهتر است که در ابتدا با جستجوی آنلاین و تحقیقات حضوری، آن دسته شرکت هایی را که به تخصص شما نزدیک است را پیدا کنید. سپس با محدود کردن موارد پیش رو، برای انتخاب برند مورد نظر خود اقدام نمایید.

4. برای شرکت های مختلف درخواست کار دهید.

حالا زمان این رسیده است که رزومه خود را بسازید و برای کار در شرکت های مختلف درخواست دهید. توجه کنید که به مهارت های ارتباطی و تجربه های فروش و بازاریابی در رزومه اهمیت بیشتری بدهید. شما می توانید با حضور در رویدادهای تبلیغاتی یا از طریق معرفی حضوری خود به شرکت ها، برای سفیر شدن اقدام کنید.

5. درباره تمامی اطلاعات شرکت مطالعه کنید.

قبل از این که وارد مصاحبه با شرکت خاصی شوید، اطلاعات لازم درباره محصولات و خدمات شرکت را به دست بیاورید؛ چرا که اگر مسئولان متوجه اطلاعات و اشتیاق زیاد شما درباره شرکت خود شوند، قطعا برای جذب شما اقدام می کنند.

مشاوره سفیر برند و برندسازی

برای مشاوره سفیر برند و برندسازی به کجا مراجعه کنیم؟

مسئله برجسته سازی برند و نمایش آن به مردم، کاملا در حوزه برندینگ قرار م یگیرد. بنابراین برای انتخاب سفیر و کسب مشاوره، باید به شرکت برندینگ مراجعه کنید. در حال حاضر با توجه به اهمیت وجود سفیر و انتخاب نام مناسب برای برند، شرکت های زیادی در ایران فعالیت می کنند که یکی از بهترین آن ها، برنداکسین است.

به طور کلی فعالیت برنداکسین در زمینه فروش برند و لوگو انجام می شود؛ اما نباید از تیم مشاوره برندینگ آن هم غافل شوید. شما می توانید برای طراحی برند خود و همچنین آگاهی از مهمترین موارد برای انتخاب سفیر، از راهنمایی های وبسایت برنداکسین استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DYdX1rGc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علی همکار :
1 سال پیش
خوب بود ولی کاش دو تا راه ارتباطی با سفرای برند هم میذاشتید اصن شماره ازشون گیر نمیاد :))
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه