شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هر گوشه از ایران را که بگردید، قطعا شهری پیدا خواهید کرد که با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود، به یک مقصد گردشگری تبدیل شده باشد. دزفول یکی از این شهرهاست. این شهر در کنار بهره مندی از زیبایی های طبیعی که چشم هر بازدیدکننده ای را به خود خیره می کند، بناهای تاریخی بسیار دیدنی و باشکوهی هم دارد که نشان دهنده تمدن بشری در این شهر هستند. اگر قصد سفر به دزفول را دارید، بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های دزفول حتما باید فهرستی از جاذبه های دیدنی این شهر تهیه کنید. به همین دلیل، توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید تا بدانید که در سفر به دزفول کدام بناها را باید ببینید. 

1- آسیاب های آبی دزفول، میراث کهن جنوب

اگر در زمان سفر به دزفول به رودخانه دز سری بزنید، سازه هایی را خواهید دید که قدمتشان به دوران ساسانیان بازمی گردد و در حال حاضر یکی از مهم ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می شود. آسیاب های آبی دزفول، ابتدا در زمان ساسانیان ساخته شدند و بقایایی که در حال حاضر مشاهده می شود، از دوره صفویه و قاجاریه هستند. این آسیاب ها با مصالحی مثل آجر و ملات ساروج ساخته شده اند و در ساخت آن ها، از معماری بومی دزفول استفاده شده است. به همین دلیل، آسیاب های آبی دزفول از مهم ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می شود. 

آسیاب های آبی دزفول

  • آدرس: حاشیه رودخانه دز

2- رودخانه دز، از جاذبه های طبیعی دزفول

امکان ندارد که در فهرست جاهای دیدنی دزفول، اسمی از رودخانه دز برده نشود. این رودخانه طولانی، بیشتر به دلیل آب زلال خود در دل یکی از جنوبی ترین شهرهای ایران شهرت پیدا کرده است و بازدید از آن در فصل تابستان لذت دیگری دارد. حاشیه رودخانه دز یکی از مناطق گردشگری محبوب شهر دزفول است و با توجه به امکانات رفاهی مانند چند پارک ساحلی، آلاچیق، انواع زمین های بازی و... که در این منطقه ساخته شده اند، اوقات خوشی را همراه با خانواده و دوستانتان در رودخانه دز تجربه خواهید کرد.

  • آدرس: شهرستان دزفول، بخش سردشت

3- آرامگاه یعقوب لیث صفاری، از بهترین جاهای دیدنی دزفول

از جمله جاذبه های تاریخی دزفول که در زمان سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کنید، آرامگاه یعقوب لیث صفاری، بنیان گذار سلسله صفاریان است. یعقوب لیث فردی بیش از هر چیزی به دلیل زنده نگه داشتن زبان فارسی و اهمیت بخشیدن به پاسداشت آن شهرت دارد. معماری آرامگاه یعقوب لیث بسیار چشم نواز و دیدنی است و با توجه به نزدیکی آن به بقایای شهر باستانی گندی شاپور (جندی شاپور)، گردشگران زیادی در زمان سفر به دزفول از آن بازدید می کنند.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری

  • آدرس: ۱۰ کیلومتری جاده دزفول به شوشتر، روستای شاه ابوالقاسم (شاه آباد)

4- روستای پامنار، از جاهای دیدنی دزفول

از دیگر جاذبه های طبیعی دزفول که جذابیت زیادی برای مسافران این شهر دارد، می توان به روستای پامنار اشاره کرد. این روستای خوش آب وهوا در دامنه های زاگرس و 45 کیلومتری مرکز دزفول واقع شده است و دو رود کرخه و دز آن را احاطه کرده اند. به همین دلیل، روستای پامنار بسیار سرسبز و دیدنی است و آرامش، طبیعت دیدنی و زندگی روستایی ساده ساکنان، آن را به یکی از مناطق توریستی دزفول تبدیل کرده است.

  • آدرس: دزفول، بخش شهیون، روستای گردشگری پامنار

5- خانه تاریخی سوزنگر، بنایی قاجاری در دزفول

در زمان سفر به دزفول، خانه ها و بناهای زیادی را مشاهده خواهید کرد که از آجر ساخته شده اند. در واقع، وجود این بناهای تاریخی موجب شده است که دزفول، به شهر بناهای آجری شهرت پیدا کند. از جمله این بناها که درست مثل بسیای از بناهای قدیمی ایرانی معماری بسیار باشکوه و جذابی دارد، خانه تاریخی سوزنگر است. این خانه، میراث دوره قاجاریه است و آجرکاری های ظریفش، آن را به بنایی متفاوت تبدیل کرده است. خانه سوزنگر در چوبی بسیار ساده و زیبایی دارد که در ترکیب با تزئینات آجری سر در آن، منظره ای بسیار تماشایی و دیدنی را ایجاد کرده است.

خانه تاریخی سوزنگر

  • آدرس: دزفول، محله مياندره

6- موزه مردم شناسی دزفول در حمام کرناسیان

موزه کرناسیان از دیگر جاذبه های تاریخی شهر دزفول است که تاریخچه آن به دوره زندیه بازمی گردد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. علاوه بر اینکه بنای مذکور از نظر تاریخی و معماری اهمیت فراونی دارد، موزه ای هم در آن ساخته شده که روش زندگی گذشتگان را به بازدیدکنندگان عرضه می کند و در آن، مشاغل مختلف به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده شده اند. موزه مردم شناسی دزفول در بخش شمالی بافت قدیمی این شهر قرار دارد و از بهترین بناهایی است که در زمان سفر به دزفول می توانید از آن بازدید کنید.

  • آدرس: دزفول، امام خمینی شمالی، خیابان طباطبایی، خیابان ساحلی

تجربه سفری به یادماندنی به دزفول با فلای تودی

از بین شهرهای جنوب ایران که یکی از دیگری زیباتر و جذاب تر هستند، دزفول به خاطر جاذبه های تاریخی زیبا و طبیعت منحصربه فرد خود از محبوب ترین گزینه های بسیاری از مسافران به حساب می آید. در این مطلب، فهرستی از بهترین جاذبه های دیدنی دزفول را در اختیارتان قرار دادیم و به شما گفتیم که در زمان سفر به این شهر باستانی و تاریخی، از چه بناهایی باید بازدید کنید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دزفول با بهترین قیمت، می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل است و با توجه به اینکه کارشناسان آن 24 ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخ گویی به سوالات و رفع مشکلات مسافران هستند، سفری لذت بخش و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/STLUFNdA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه