جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای برنامه ریزی کسب و کار ها جهت افزایش فروش و رشد اقتصادی بسیار مهم است است که سازمان به چه صورت به هدف هایی که تعیین شده خواهد رسید. این مفهوم برنامه ریزی برای سازمان است. ابتدا شما باید به ساختن و یافتن اهداف درست سازمان برسید سپس به چگونه رسیدن بپردازید.

اکثر صاحبان کسب و کار بر این باورند که به اهداف سازمان و برنامه های رسیدن به آن آگاه هستند، در حالی که این مسائل همیشه از چالش های اصلی سازمان ها، شرکت ها و کسب و کار ها هستند و صاحبان کسب و کار پس از تجربه ها و آزمون و خطا های بسیار به آن پی خواهند برد.

همه مدیرانی که به دنبال برنامه ریزی برای افزایش فروش کسب و کار خود هستند باید سه سوال کلیدی از خود بپرسند:

  • اهداف کسب و کارم چیست؟
  • راه موفقیت سازمان چیست؟
  • من و تیمم چطور با هم مشارکت خواهیم داشت؟

مدیران مشاغل و کسب و کار ها هر چقدر هم که موفقیت و درامد بالایی داشته باشند باز هم به دنبال راه هایی برای افزایش فروش و درآمد سازمانشان هستند. گاهی این مسیر دشوار به نظر می رسد اما اگر از راهکار های مناسب استفاده کنید این کار خیلی راحت تر از آن چیزی است که در فکرتان است.

برنامه ریزی درست در کسب و کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • برنامه هایی که تنظیم می کنید باید قابل اجرا و در حال انجام باشد
  • در برنامه ریزی های خود باید مزیت های رقابتی را لحاظ کنید
  • برنامه ها باید بر اساس اهداف تعیین شده باشد تا سازمان را به اهدافش نزدیک کند
  • برنامه ریزی ها باید شامل است استراتژی های صحیح باشد
  • برنامه ریزی ها باید شامل اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد
  • برنامه ریزی ها باید طوری اجرا شود که روی مشتری تاثیر بگذارد

برای برنامه ریزی در کسب و کار ها باید به چند نکته کلیدی توجه کنید:

  • تعیین درست اهداف کسب و کار

تعیین اهداف کسب و کار به شما این دید را می دهد که شما بدانید برای چه چیز هایی پول، وقت، نیروی انسانی و... را هزینه می کنید و باعث می شود شما در یک مسیر مشخص ثابت قدم باشید. یک برنامه ریزی درست باید دقیق، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و واقع گرایانه باشد.

  • ارائه خدمات و محصولات

باید با زبان کاربران به کاربرانتان کامل توضیح دهید که محصول و خدمات شما قرار است چه نیازی از کاربر رفع کند یا چه ارزش افزوده ای برای کاربر داشته باشد. شما اگر نتوانید کاربر را قانع کنید که به خدمات و محصول شما نیاز دارد کاربر از شما خرید نخواهد کرد و به سراغ رقبای شما میرود. بهتر است هزینه های تولید و قیمت فروش را هم به درستی در این بخش بیان کنید.

  • برآورد دقیق هزینه های کسب و کار

شما برای کسب و کار خود نیاز دارید یک براورد نسبتا دقیقی از هزینه های تولید محصول، بازاریابی، حقوق کارمندان و امور قانونی و حقوقی داشته باشید تا در کنار شرکا و افزادی که شما را همراهی می کنند یک صورت مالی شفافی داشته باشید. برای براورد هزینه های کسب و کار بهتر است از نرم افزار حضور و غیاب استفاده کنید و یک سیستم منظم و قانونمند بسازید.

 

  • به مخاطبان خود شناخت کاملی پیدا کنید

قطعا بدون مشتری شما فروش و درامد نخواهید داشت، پس لازم دارید تحقیق بازار داشته باشید و بفهمید چه کسانی حاضرند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. شما باید به یک پرسونای مخاطب دقیق برای مخاطبان خود دست پیدا کنید و استراتژی هدفمند و دقیقی برای خود داشته باشید.

  • پیدا کردن نیاز هایی که برای کسب و کار مهم است

نیاز اصلی شما برای راه اندازی کسب و کارتان به دو بخش اصلی تقسیم می شود: نیروی انسانی و تجهیزات. شما باید پیش بینی کنید برای جمع آوری نیروی انسانی و تجهیزات چقدر باید هزینه کنید و با چه میزان نیروی انسانی و تجهیزات کسب و کار شما می تواند شروع به کار کند.

پس از شروع کار و جمع آوری منابع انسانی و تجهیزات بسیار مهم است که شما به درستی آنها را مدیریت کنید.

  • ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند

برنامه بازاریابی مشخص می کند برند شما، محصولات و خدمات شما به چه شیوه ای بین مصرف کنندگان ارائه شود. چنل های مختلفی که برخی از آنها عبارتند از: ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، کمپین شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و جذب لید، سئو و ادز گوگل، تبلیغات کلیکی و... . این که از کدام یک از روش ها و چنل ها باید استفاده کرد را مارکتر ها تعیین می کنند.

 

انجام چند کار برای افزایش بهره وری شرکت معجزه می کند:

به ورود و خروج کارمندانتان نظم دهید

هیچ کسب و کاری بدون مشتری هیچ معنایی نخواهد داشت اما مسئله مهم تری که معمولا کمتر به آن توجه می شود اهمیت کارمندان است. عملکرد شرکت شما تا حد قابل توجهی به کارمندانتان بستگی دارد. شما بدون کارمندانتان قادر به ادامه کار نخواهید بود.

بهترین راهکار برای نظم بخشیدن به ورود و خروج کارمندان، اتوماسیون حضور و غیاب است. شما اگر به ورود و خروج کارمندانتان بتوانید نظم دهید نتایج خیلی بهتری در کار خواهید داشت.

حقوق کارمندان را دقیق حساب کنید و به موقع پرداخت کنید

اگر کارمندان راضی و خوشحالی داشته باشید، آنها انگیزه زیادی پیدا می کنند که کسب و کار شما را ارتقا ببخشند و برای افزایش عملکرد خودشان در همه زمینه ها همه تلاششان را به کار می برند. نرم افزار حقوق و دستمزد یکی از بهترین راه ها برای محاسبه ی هرچه بهتر حقوق کارمند است. این نرم افزار با انجام محاسبات صحیح و سریع کار را برای مدیران آسان می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DBEjQOiN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه