دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عایق رطوبتی دیوار سیمانی

9 ماه پیش ( 1402/4/8 )
 

عایق رطوبتی دیوار سیمانی

سیمان، عایق رطوبتی سیمانی است که از لحظه ساخت و ساز از عبور آب جلوگیری می کند و از ظاهر شدن رطوبت جلوگیری می کند و از کنده شدن رنگ روی دیوار و سقف ما جلوگیری می کند. این به ما امکان ساخت و ضد آب را در همان زمان می دهد.برای انواع کارهای ساختمانی قابل استفاده است. عمدتاً آنهایی که در معرض هوای بیرونی و رطوبت هستند ، زیرا از دیوارها، پایه ها و سقف ها محافظت می کند. عایق رطوبتی سیمانی عمدتا در شهر های شمالی و پر باران به همراه ایزوگام در رامسر یا ایزوگام در فومن مورد استفاده قرار میگیرد.

هنگام گچ کاری دیوار خارجی، مستقیماً روی آجر اعمال می شود. این اولین مانع محافظ برای جلوگیری از ورود رطوبت به دیوارهای خانه ایجاد می کند.

عایق رطوبتی سیمانی به طور ویژه برای انجام این کار، برای ضد آب بودن دیوارها، فرموله شده است. با این حال، اگر آن را به خوبی مخلوط نکنیم و از برخی دستورالعمل ها پیروی نکنیم، به حداکثر عملکرد آن دست نخواهیم یافت. نتیجه ممکن است آنطور که انتظار می رود نباشد.

همه در ساختمان سازی می دانند که عایق رطوبتی سیمانی چیست، اما همه نمی دانند که چگونه آن را به درستی مخلوط و اعمال کنند . بیایید به مهمترین چیزها نگاه کنیم.


نحوه مخلوط کردن سیمان ضد آب

یکی از اولین اشتباهات هنگام تلاش برای ضد آب کردن دیوارها ، استفاده نادرست از تهیه عایق رطوبتی است. نسبت ماسه - سیمان 4 به 1 است. اما وقتی می گوییم 1 قسمت سیمان به 4 قسمت ماسه، منظور حجم (سطل، قوطی و ...) است نه وزن .

دافع آب یک افزودنی ضد آب برای سیمان است که وقتی در آب قرار می گیرد، اجازه می دهد منافذ ملات سیمان مسدود شود و ظرفیت ضد رطوبت آن را بهبود بخشد . این یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از رطوبت در دیوارها است .

در مورد ضد آب یا ضد آب نیز یک نسبت اساسی وجود دارد که برای مخلوط کردن آن با آب باید رعایت شود . 1 قسمت ضد آب بودن به 10 قسمت آب. اگر این نسبت (1:10) رعایت نشود، در آینده می توانیم مشکل رطوبت در دیوارها داشته باشیم.

آب تهیه شده با مخلوط برای هیدراته کردن مخلوط سیمان و ماسه (1:4) استفاده می شود . همه را با همزن برقی برای همگنی، سرعت و راحتی بیشتر مخلوط می کنیم.

عایق رطوبتی دیوار سیمانی

نکات کاربردی برای عایق کردن سیمان

هنگام استفاده از عایق رطوبتی دیوار سیمانی با ماله ، لایه باید حداقل 5 تا 8 میلی متر ضخامت داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج هنگام پخش سیمان ضد آب فشار دادن بیش از حد آن است تا ضخامت خود را از دست بدهداین زمانی است که ظرفیت ضد آب بودن آن از بین می رود به همین دلیل است که اگر می خواهیم از مشکلات رطوبتی آینده جلوگیری کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که حداقل ضخامت ها را حفظ می کنیم.

برای اینکه عایق رطوبتی سیمانی را روی دیوار پخش کنیم تا از رطوبت عایق شود، اغلب اشتباه در خیس نشدن دیوارها برای گچ کاری مناسب است. هنگامی که مخلوط سیمان و ماسه (1:4) هیدراته می شود، آب در درجه اول مسئول افزایش گیرش است. گیرش واکنش شیمیایی است که برای سفت شدن ملات یا سیمان و دادن قدرت ضد آب کافی به آن رخ می دهد.

آب موجود در مخلوط ضد آب باید برای مدت طولانی در طول گیرش وجود داشته باشد. اگر قبل از آن زمان ناپدید شود، مخلوط می سوزد، یعنی قدرت ضد آب بودن خود را از دست می دهد.

مزایای عایق رطوبتی دیوار سیمانی

  1. از ورود کپک و کپک به دیوارها و کف جلوگیری می کند.این امر ضد آب بودن را برای یکپارچگی و سلامت سازه ضروری می کند. شما برای اطمینان از این امر میتوانید ایزوگام را نیز انجام داده . با مراجعه به وبسایت ایزوگام کالا میتوانید بهترین ایزوگام برای شهر های مختلف مانند ایزوگام در ماسال را خریداری نمایید.
  2. هزینه های نگهداری و تمیز کردن را کاهش می دهد.با سازه های ضد آب، هنگام تمیز کردن پس از طوفان شدید باران یا سیل، کار بسیار کمتری برای انجام دادن دارید. تعمیر و نگهداری اولیه بسیار آسان تر است، عامل ضد آب باعث تمیزی چیزها می شود.
  3. دیوارها و کف های ضد آب ارزش ملک را افزایش می دهد.هنگامی که زمان فروش فرا می رسد، یک زیرزمین یا طبقه فرعی ضد آب نقطه فروش خوبی است. هیچ کس نمی خواهد خانه ای با مشکل آب بخرد.

نکات قبل از انجام عایق رطوبتی دیوار سیمانی

1- تمام آب را بردارید و اطمینان حاصل کنید که منطقه کاملاً خشک است

قبل از شروع هر کار ضد آب، حذف تمام آب های ایستاده بسیار مهم است. پس از خشک شدن کامل ناحیه، اکنون ممکن است شروع به تجزیه و تحلیل آسیب و انتخاب موثرترین اقدام کنید. هر آبی که بماند ممکن است نشتی از کف ، نه دیوار را پنهان کند و برای رفع مشکل به راه حل متفاوتی نیاز دارد.

2- منطقه را تمیز و آماده کنید

سطوح تمیز، خشک و بدون چربی بهترین نتیجه را دارند. هنگام از بین بردن گرد و غبار، کثیفی و هرگونه سنگ تراشی شل یا شکسته با برس سیمی، مهم است که مطمئن شوید که کاملاً از بین رفته است. 

هر رنگ قدیمی یا سایر پوشش ها را حذف کنید

اگر دیوارهایی را که قبلا رنگ آمیزی شده اند ضد آب می کنید، ابتدا باید رنگ های قدیمی یا سایر پوشش ها را بردارید. این کار را می توان با یک برس سیمی، کاغذ سنباده یا رقیق کننده شیمیایی انجام داد.

3- سوراخ ها و ترک ها را وصل کنید

هنگامی که منطقه تمیز و خشک شد، می توانید هرگونه سوراخ یا ترک در دیوارها را با سیمان هیدرولیک ببندید. این کار از ورود آب به زیرزمین جلوگیری می کند.

4. پنجره ها، درها و چاه های پنجره را با درزگیری مجدد ببندید

با یک پروژه ضد آب، همیشه ایده خوبی است که یک بررسی کلی محیط خانه انجام دهید. چاه های پنجره ای یک نقطه ورودی مشترک برای آب هستند که آب بندی صحیح آنها را مهم می کند. می توانید از درزگیر سیلیکونی یا فوم منبسط کننده استفاده کنید. برای جلوگیری از ورود آب، پنجره ها و درها نیز باید با درزبندی درزبندی شوند.

عایق رطوبتی فونداسیون

چگونه یک فونداسیون را ضد آب کنیم

برنامه ریزی برای عایق رطوبتی سیمانی

زمان شناور قابل توجهی را برای عایق رطوبتی در نظر بگیرید. اگر از یک پیمانکار فرعی عایق رطوبتی استفاده می کنید، بدانید که عایق های آب خوب می توانند در طول فصل شلوغ تقاضای زیادی داشته باشند. باران همچنین می تواند کار ضد آب را به تاخیر بیندازد.

طرح عایق رطوبتی را به خوبی از قبل برنامه ریزی کنید. ارتفاعات پلان احتمالاً خط پایان را بر روی دیوارهای فونداسیون نشان می دهد، اما در صورت لزوم این خطوط باید با معمار تأیید شود. شما نمی خواهید عایق رطوبتی سیاه و سفید که درجه بالاتری از آن نشان داده شود. مراقب تغییرات در سطح نمره باشید. اگر معمار تصمیم گرفته باشد با یک دیوار حائل تغییر را انجام دهد، یک خط عایق رطوبتی که به صورت مورب از یک سطح به سطح دیگر پایین می آید، کارساز نخواهد بود.

نکات ساخت و ساز

در حالت ایده آل، شما باید خطوط طرح را با مداد رنگی یا خط گچی مشخص کنید، به خصوص روی یک پایه پیچیده با درجه متفاوت. در یک فونداسیون ساده، ممکن است بی خطر باشد که فقط به ضدآب دستور دهید که کار خود را تا این اندازه از بالای فونداسیون نگه دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X2DkXbHO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه