دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید شیرآلات

8 ماه پیش ( 1402/5/19 )
 

راهنمای خرید شیرآلات

شیرآلات از جمله تجهیزات بسیار مهم و کاربردی خانه و محل کار است که احتمال دارد، در زندگی روزمره به آن توجه نداشته باشیم؛ زیرا سال هاست که به مصرف آب لوله کشی عادت کرده و زندگی بدون آن را تصور نمی کنیم؛ اما شاید در زمان قطعی آب یا هنگامی که یکی از شیرآلات منزل خراب می شود، به یاد بیاوریم که استفاده از شیرآلات مناسب تا چه حد مهم است.

حال این سوال پیش می آید که یک شیر خوب چه ویژگی های دارد؛ یا به عبارت دیگر در هنگام خرید شیرآلات به چه چیزهایی باید توجه کرد؟ جهت پاسخ به این سوال، مقاله راهنمای خرید شیرآلات را تا انتها مطالعه نمایید.

در هنگام خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به مانند هر محصولی، برای خرید شیرآلات نیز باید به چندین فاکتور مهم توجه نمود. در این بخش به طور کامل 8 نکته مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1.     جنس بدنه شیرآلات

بدنه خارجی شیرآلات، پوشش دهنده کلیه اجزای داخلی محصول بوده و کیفیت جنس آن بسیار مهم است. به طور کلی شیرآلات را اغلب از آلیاژ برنج می سازند؛ البته در مواردی نیز شاهد تولید شیرآلات با جنس های مختلف نظیر استیل ضدزنگ و سرامیک هستیم.

آنچه در مورد شیرآلات برنجی اهمیت دارد این است که در ترکیب آنها، مقداری سرب به جهت شکل دادن بهتر به کار می رود اما دقت کنید که میزان این ماده باید کمتر از 2.5 درصد باشد؛ در غیر این صورت، نه تنها بهداشتی بودن آب با مشکل مواجه می شود بلکه سطح کیفی شیر نیز کاهش می یابد.

با توجه به اینکه سرب یک ماده سمی با واکنش پذیری بسیار بالا است، درصورتی که میزان سرب در شیرآلات از حد استاندارد بیشتر باشد، می تواند با آب واکنش نشان دهد.

علاوه بر آنچه گفته شد، بسیار مهم است که بدنه بیرونی شیر از ضخامت و استحکام کافی برخوردار باشد و در برابر ضربه احتمالی دوام بیاورد.

2.     آبکاری شیرآلات

سوای از جنس ماده اصلی سازنده بدنه شیرآلات، نحوه آبکاری این تولیدات نیز اهمیت فوق العاده ای دارد؛ در واقع بسیار مهم است که شیرآلات بهداشتی در برابر آب و مواد شوینده مقاومت بالایی داشته باشند و به سادگی دچار خوردگی، زنگ زدگی، خط و خش، تغییر رنگ یا پوسته پوسته شدن نشوند.

در حالت کلی آبکاری شیرآلات، ممکن است از نوع نیکل کروم، رنگی یا پی وی دی باشد. نیکل کروم، همان پوشش محافظ براق و نقره ای رنگی است که قدیمی ترین و البته رایج ترین نوع آبکاری به شمار می رود. در مقابل آن آبکاری رنگی، به مراتب جدیدتر و متنوع تر است اما آبکاری پی وی دی، جدیدترین و به روزترین نوع آبکاری محسوب می شود که در آن شیرآلات، تحت شرایط خاصی (تحت بخار در خلاء)، با یک لایه نازک و محافظ فلزی، پوشش داده می شوند.

این کار باعث براقیت، درخشندگی و راحتی کار تمیز کردن شیرآلات می گردد؛ در واقع این شیرآلات، ضد خش و ضد لک هستند و طبیعتاً قیمت شیرآلات با این نوع آبکاری، نسبت به بقیه، بیشتر خواهد بود.

3.     کیفیت قطعات مورد استفاده

خرید شیرآلات

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید شیرآلات باید مد نظر قرار گیرد، کیفیت قطعات داخلی به کار رفته است. بسته به نوع شیر، مغزی یا کارتریج، مهم ترین قطعه ای است که باید به آن توجه کرد؛ این قطعه، نقش مهمی در کنترل فشار و دمای آب ایفا می کند. بهترین کارتریج ها از جنس سرامیک هستند.

پرلاتور قطعه دیگری است که در زمان تهیه شیرآلات، باید مورد بررسی قرار گیرد؛ این قطعه که در قسمت خروجی آب قرار می گیرد، از واشر، صفحه و فیلتر تشکیل شده و در تنظیم جریان آب نقش دارد. به کار رفتن پرلاتور باکیفیت، باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

4.     نوع نصب شیرآلات

یکی از مسائلی که شاید در زمان خرید شیرآلات، کمتر به آن توجه شود، نحوه نصب است. در حالت کلی، شیرهای ساختمانی ممکن است، از نوع روکار یا توکار باشند؛ همچنین برخی ارقام خاص این لوازم، روش نصب متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال از شیرآلات چند تکه و شیر ایستاده حمامی نام می بریم که برخلاف سایر محصولات مشابه، جریان یافتن آب در آن از کف صورت می گیرد.

شایان ذکر است که نصب شیرآلات روکار معمولی، آسان و کم هزینه است؛ در حالی که نصب شیرآلات توکار، نیاز به تخریب دیوار دارد و قطعات اصلی این شیرآلات، در داخل دیوار قرار می گیرند؛ بنابراین علاوه بر دشواری در مرحله نصب، تعویض و تعمیر اجزای داخلی شیرآلات توکار نیز سخت تر خواهد بود؛ البته توکار بودن شیر، مزایایی نیز دارد که مهم ترین آنها اشغال فضای کم است.

5.     مشخصات ظاهری

هر چند که در هنگام خرید محصولاتی مثل شیرآلات، در درجه اول باید به میزان مرغوبیت، توجه نمود اما با توجه به سبک خانه های امروزی، شکل ظاهری شیرها نیز به نوبه خود مهم است.

خوشبختانه امروزه شیرآلات، تنوع بالایی از نظر سایز، مدل و رنگ دارند؛ برخی از این محصولات، یک اثر هنری به شمار رفته و جلوه فضا را به کلی تغییر می دهند. نکته مهم، در نظر گرفتن طرح و رنگ شیر با سبک دکوراسیون است.

6.     سهولت استفاده از شیرآلات

راحتی استفاده از شیر آب، به خصوص سرعت باز و بسته شدن یا قطع جریان آب از دیگر مسائلی است که مشتریان به آن توجه می کنند. طبیعتاً کار با شیرآلات هوشمند یا دیجیتالی بسیار آسان است اما به علت قیمت بالاتر نسبت به شیرآلات اهرمی، در منازل کمتر به چشم می خورند؛ از این رو توصیه می شود که برای سهولت استفاده، حتی الامکان شیرآلات اهرمی باکیفیت انتخاب گردند؛ مگر این که بنا بر دلایلی (قیمت پایین تر یا پیروی از سبک دکوراسیون سنتی)، قصد نصب شیرهای کلاسیک قدیمی تر را داشته باشید.

7.     مصرف بهینه آب

با توجه به کمبود منابع آبی، بحث صرفه جویی یک فاکتور مهم در انتخاب شیرآلات به شمار می رود. شیرآلات هوشمند، کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص داده اند؛ به همین علت همواره در اماکن عمومی مشاهده می شوند اما در صورت عدم امکان تهیه آنها می توان از شیرهای اهرمی استاندارد و باکیفیتی که با هدف مصرف بهینه آب، طراحی شده اند، استفاده نمود.

8.     برند تولید کننده

خرید شیرآلات برند kwc

تردیدی وجود ندارد که اگر از ابتدای کار به سراغ یک برند معتبر برویم، تا حد زیادی می توانیم از کیفیت شیرآلات، اطمینان حاصل کنیم.

در میان همه برندهای داخلی و خارجی تولیدکننده شیرآلات، توصیه می کنیم به سراغ نام های محبوبی بروید که توانسته اند طی سال های متوالی، رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند؛ همچنین در زمان خرید شیرآلات، حتماً به شرایط و مدت ضمانت گارانتی و خدمات پس از فروش دقت کنید؛ چراکه یکی از مشخصه های مهم برندهای معتبر، عرضه محصولات همراه با ضمانت کیفی معتبر و مطمئن است.

لازم به ذکر است که به کار بردن قطعات مرغوب، آبکاری مناسب، طراحی زیبا و کنترل کیفیت شیرآلات در مراحل مختلف، از جمله اصولی است که برندهای برتر به آن عمل می کنند. ما در اینجا کی دبلیو سی را به عنوان یکی از بهترین های حوزه شیرآلات معرفی می کنیم؛ این برند در داخل ایران و تحت لیسانس kwc سوئیس فعالیت نموده و کیفیت، زیبایی، دوام و ماندگاری را در کنار هم گرد آورده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Hr04TosZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه