یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کار پیدا کردن با کارآموزی

8 ماه پیش ( 1402/5/23 )
 

در حالی که خیلی از کارجویان برای کسب تجربه به دنبال دوره های کارآموزی میرن، کارفرماها برای پیدا کردن استعدادهای جدید و نیروی های خلاق دوره کارآموزی برگزار میکنن. درواقع این یک فرصت برای سازمان هاست تا افرادو آزمایش کنن و تصمیم بگیرن که چطور یک نیروی کار بالقوه با گذشت زمان در فرهنگ سازمان جای خودشو پیدا میکنه. شما هم در این دوره بدون تعهد و فشار کاری یک تجربه موثر در تخصص خودتون به دست میارین.

جالبه بدونین یک کارآموز بیشتر از 70 درصد امکان داره که یک صندلی کارمندی در سازمانی که هست به دست بیاره اما یادتون نره که کارفرماها عوامل مختلفی رو بررسی میکنن تا این صندلی رو به کسی بدن. ما میخوایم درباره کار پیدا کردن با کارآموزی صحبت کنیم. من اینجام تا بگم چطور موقعیت من از یک کارآموز به نیروی تمام وقت تغییر کرد.

 

5 نکته مهم برای تبدیل دوره کارآموزی به شغل تمام وقت

کارآموز بودن یک تجربه متفاوت برای به دست آوردن بینش مرتبط با حوزه مورد علاقه شماست. اما برای موندن در شرکت به عنوان یک کارمند تمام وقت باید چیکار کرد؟ اگه میخواین در اون سازمان و در اون تخصص مشغول به کار بشین باید چیزی فراتر از انتظارات کارفرما نشون بدین و عملکرد چشمگیری داشته باشین. خیلی از متخصص هایی که در محل کارتون میبینین کارشونو با کارآموزی شروع کردن و قدم به قدم به جایگاه فعلی رسیدن. پس برای پیدا کردن کار و قدم گذاشتن در این مسیر این نکته هارو فراموش نکن.

 

کارآموزی

 

تقویت مهارت کار گروهی

کارفرماها براشون مهمه کارمندا روابط حرفه ای با هم داشته باشن و بتونن کارهارو به شکل بهینه بین خودشون به جریان بندازن. در صورت نیاز از بقیه کمک بخواین و زمانی که بقیه نیاز داشتن شما به کمکشون برین. وقتی به بقیه نشون بدین که کنارشون هستین و در روند انجام کارها همراهی میکنین تا بهتون اعتماد کنن. سعی کن روابط گرم و صمیمی با همکارات بسازی، از آبدارچی گرفته تا مدیرعامل. مهارت های نرم، بخصوص مهارت کار تیمی در کار پیدا کردن خیلی کمکتون می کنه.

 

مهارت های نرم و اخلاق کاری خودتو نشون بده

اخلاقیات و مهارت های نرم شما باید ثابت کنه که عضو ثابت و ماندگار در تیم هستی. سازمان ها از کسانی که به شغلشون متعهدن و برای انجام وظایفشون اشتیاق نشون میدن، قدردانی میکنن. سعی کن همیشه به موقع به محل کار برسی و کارهاتو به شکل منسجم و دقیق تحویل بدی. هرگز و هرگز درگیر حاشیه ها، شایعات و سیاست های مسخره اداری نشو. حتی اگه در اون شرکت مشغول به کار نشی و با پایان دوره کارآموزی همکاریتون هم تموم بشه، یه سابقه خوب از خودت به جا گذاشتی که در پیدا کردن شغل جدید خیلی کمکت میکنه.

 

از قوانین شرکت پیروی کن

باید در طول دوره کارآموزی به بخشی از فرهنگ شرکت تبدیل بشی؛ یعنی لباسی بپوشی که مناسب فضا و فرهنگ شرکت باشه، مطابق ساعت های از پیش تعیین شده وارد شرکت و خارج شی و به زمان استراحت توجه کنی. قبل از اینکه مرتکب اشتباه بزرگی بشی و پل های پشت سرتو خراب کنی قوانینو یاد بگیر. بخشی از این یادگیری با دقت به رفتارهای دیگران به وجود میاد. فراموش نکن که میخوای جدیت بگیرن.

 

ابتکار عمل نشون بده

برای کارفرماها مهارت حل مسئله کارمندانشون خیلی مهمه و میشه گفت یکی از معیارهای مهم سنجش افراد در محیط کار به حساب میاد. وقتی که با چالش جدیدی در روند کاری مواجه میشی، خونسردی خودتو حفظ کن و دنبال راه حل بگرد. میتونی از همکارات هم کمک بگیری و تجربه هاشونو بشنوی؛ و در نهایت برای حل این مشکل با یک پیشنهاد برو سراغ کارفرما.

برای مثال اگه کسب و کاری که کارآموزش هستی عملکرد ضعیفی در شبکه اجتماعی داره و شما سر رشته ای از این مباحث داری، میتونی بهشون پیشنهاد بدی مدیریت صفحاتشون رو در پلتفرم های مختلف بر عهده بگیری. پیشنهادات این چنینی و حل یکی از مشکلات سازمان میتونه ارزش شمارو به عنوان یک کارمند تاثیرگذار نشون بده.

 

پیدا کردن موقعیت کارآموزی

 

هدف گذاری داشته باش و خوب یاد بگیر

تعیین اهداف و مشتاق بودن در یادگیری یکی دیگه از رازهاییست که میتونه موقعیت شمارو از کارآموز به کارمند تغییر بده. کارآموزی یه فرصت برای یادگیری به شکل عملی و در محیط کار واقعیه. اگه از این فرصت به خوبی استفاده نکنی چه فایده ای برات داره؟!
به تمام بخش های کسب و کار علاقه نشون بده و در یادگیری از همه جلوتر باش. اینجاست که هم خودت تجربه کافی به دست میاری و هم به رشد شرکت کمک میکنی. یادت نره پیگیر بازخوردها باشی و حتی گاهی لازمه از بقیه نظرشونو درباره کارت بپرسی. بازخورد خواستن از همکارا و مدیر بخش اصلا بد نیست، بلکه نگرش کنجکاوانه شمارو نسبت به کار نشون میده.

 

پیدا کردن موقعیت کارآموزی

بعد این صحبتا احتمالا برات سوال شده که چطوری موقعیت کارآموزی پیدا کنم؟ به نظر من اینکار اصلا سخت نیست. دانشجوها و فارغ التحصیلای ایرانی از طریق شبکه اجتماعی روبرد میتونن فرصت های کارآموزی مرتبط با رشته یا حوزه مورد علاقشونو پیدا کنن. مزیت روبرد نسبت به سایت های کاریابی اینه که برای فضای تحصیلی طراحی شده و دانشجوها میتونن در این پلتفرم نیازهاشونو برطرف کنن.

یه نکته مهم!
قبل از شروع کار درباره شرکت مورد نظرت تحقیق کن. ببین سابقه سازمان در برخورد با کارآموزا به چه شکل بوده؟ آیا تمایلی به استخدام کارآموزاشون دارن؟ و یا نه، فقط برای آموزش کارآموز میگیرن و بودجه ای برای استخدام شخص جدید در نظر نگرفتن. با توجه به شرایط خودت و نتایج تحقیقاتت تصمیم نهایی رو بگیر.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QyjK3xyJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
عاطفه :
8 ماه پیش
کادر درمان با مدرک بالا هستم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه