یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

علت درد کیست مویی کمر چیست؟

8 ماه پیش ( 1402/5/23 )
 

شاید به تازگی متوجه درد و احساس ناراحتی در انتهای کمر خود شده باشید. اگر روی استخوان دنبالچه در انتهای ستون فقرات درد شدیدی دارید و بعد از دست زدن به آن قسمت یک بافت جوش مانند را شناسایی کردید؛ ممکن است که به کیست مویی انتهای کمر مبتلا شده باشید.

این بافت جوش مانند که در برخی موارد با آبسه مقعدی یکسان دانسته می شود، کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می باشد. کیست مویی در مردان و زنان دردی آزار دهنده دارد که میزان و شدت آن بسته به عواملی همچون وضعیت وخامت بیماری و یا میزان عفونت آن؛ متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید بدانید که چرا کیست مویی درد دارد و یا شدت درد کیست مویی چقدر است؛ به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال را بیشتر بشناسید

اول بیاید بدانیم که کیست مویی چیست؟ بیماری نشیمنگاهی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال (Pilonidal Cyst)، یک بیماری پوستی در اطراف ناحیه مقعدی به شمار می رود که از برگشتن مو به داخل پوست، چاقی و یا عدم رعایت بهداشت فردی ایجاد می شود. باید توجه داشته باشید که بافت کیست مویی به محض برگشت مو به داخل عفونت نمی کند! بلکه در دراز مدت و با واکنش نشان دادن بدن به آن، سینوس مویی عفونت خواهد کرد. علائم و نشانه هایی که به تشخیص کیست مویی در مردان و زنان کمک می کنند، عبارتند از:

  • درد مزمن انتهای کمر یا بالای خط باسن
  • ترشح چرک و عفونتی بد بو از انتهای کمر
  • درد به هنگام نشستن، خوابیدن و یا راه رفتن
  • قرمزی و تغییر رنگ پوست اطراف کیست مویی

کیست مویی با علائم و نشانه های دیگری هم می تواند همراه باشد که برای آشنایی بیشتر، می تواند مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

https://www.drtajbakhsh.ir/کیست-مویی-چیست/

درد کیست مویی مقعدی به چه صورت است؟

سینوس مویی بیماری دردناکی است که در اثر عفونت، برگشتن مو و یا تورمی که در بالای خط باسن به وجود می آید؛ درد بیشتر و شدیدتری را به همراه خواهد داشت. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که درد کیست مویی به چه صورت است و یا شدت درد کیست مویی چقدر است؟!

کیست مویی

برای بررسی میزان درد در بیماری سینوس مویی، بهتر است تا ابتدا آن را به دو نوع "درد کیست مویی خفیف" و "درد کیست مویی مزمن" تقسیم بندی کنیم. انواع درد کیست مویی مقعدی به شرح زیر هستند:

درد کیست مویی خفیف:

بیماری کیست مویی مقعدی در مراحل ابتدایی، علائم و نشانه های خاصی ندارد. از آنجایی که مقدار چرک و عفونت در بیماری کیست مویی خفیف کم است و یا به صورت تدریجی از این آبسه عفونی خارج می شود، درد و فشار کمتری را به همراه خواهد داشت.

دردی که در نوع خفیف سینوس مویی احساس می شود، با دارو و قرص مسکن می تواند کنترل و مدیریت شود.

درد کیست مویی مزمن:

اگر به دنبال درمان کیست مویی خفیف نروید و این عارضه به همان صورت در بدن شما باقی بماند، عفونت کیست مویی شدیدتر شده و درد بسیار زیادی را به همراه دارد. اگر به دنبال کاهش درد شدید کیست مویی کمر یا مقعد هستید، بهترین راه این است که به یک پزشک متخصص بیماری های مقعدی یا متخصص پوست مراجعه کنید.

یکی از بهترین و موثرترین راه هایی که پزشکان برای درمان کیست مویی مقعدی معرفی می کنند، در ابتدا مصرف قرص و دارو برای کاهش عفونت بوده و در نهایت با تداوم بیماری کیست پیلونیدال؛ راهکارهایی همچون جراحی باز و یا بسته یا لیزر درمانی کیست مویی می باشد.

راه های درمان درد کیست مویی

درد بیماری سینوس پیلونیدال در کمر و یا مقعد شما، راه کارهای متنوعی برای درمان را به خود اختصاص داده است. از جمله راه های درمان درد کیست مویی مقعد یا کمر، می توان موارد زیر را متذکر شد:

درمان خانگی درد کیست مویی:

باید دقت داشته باشید که درد بیماری سینوس پیلونیدال، درمان خانگی ندارد! درد کیست پیلونیدال مقعدی با راهکارهای خانگی، تنها منجر به کاهش شدت درد و یا التهاب این بافت می شود. یعنی مردان و زنان می توانند از تکنیک های خانگی استفاده بکنند تا شدت درد کیست مویی را کاهش دهند. برخی از رایج ترین متدهای درمان درد کیست مویی در خانه عبارتند از:

  • درمان درد کیست مویی با سیر له شده
  • درمان کیست مویی دردناک با خمیر زردچوبه
  • معالجه درد و التهاب کیست مویی با روغن نارگیل

درمان دارویی درد کیست مویی:

درمان درد کیست مویی با دارو هم دقیقاً مانند درمان این عارضه در خانه، تنها منجر به کاهش التهاب و شدت درد کیست مویی می شود؛ نه منجر به درمان قطعی آن! متخصصان پوست و پزشکان فوق تخصص جراحی های مقعدی، داروهای متنوعی را برای درمان کیست مویی مقعد به بیماران تجویز می کنند که برخی شامل موارد زیر هستند:

  • ایبوپروفن
  • سفالکسین
  • استامینوفن

به هیچ وجه سر خود به سراغ دارو درمانی کیست مویی نروید و حتما پیش از هر اقدامی، با متخصص مشورت داشته باشید.

درمان درد کیست مویی با جراحی:

روش های جراحی مختلفی وجود دارند که به کمک آن ها می توان درد کیست مویی را از بین برد. عمل های جراحی که درد و ناراحتی کیست مویی مقعد را درمان می‎کنند، به شرح زیر هستند:

عمل جراحی کیست مویی با لیزر:

درمان کیست مویی با لیزر بهترین و موثرترین روش برای رفع درد و التهاب این عارضه می باشد. شما می توانید به کمک لیزرهای پرتوان تنها در یک جلسه درمانی، بدون نیاز به بیهوشی و تنها به کمک بی حسی موضعی؛ درد و التهاب ناشی از کیست مویی خودتان را از بین ببرید.

اگر قصد دارید تا بیشتر با روش شگفت انگیز لیزر درمانی کیست مویی بیشتر آشنا شوید، مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

https://www.drtajbakhsh.ir/pilonidal.php

درمان درد کیست مویی

برای درمان درد کیست مویی به کدام کلینیک برویم؟

درمان درد و التهاب کیست مویی انتهای مقعد و یا کمر، به راحتی و تنها با مراجعه به بهترین کلینیک برای لیزر درمانی این عارضه امکان پذیر می باشد. اولین و تخصصی ترین کلینیک لیزر درمانی بیماری های مقعدی که بیش از 17 سال است در شهر تهران مشغول به فعالیت می باشد، کلینیک لیزر شفا واقع در محله سعادت آباد تهران است.

این کلینیک لیزر مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها و لوازم از جمله لیزرهای پرتوان CO2، برای درمان کیست مویی مقعدی می باشد. مجموعه کلینیک لیزرشفا متشکل از پزشکان و متخصصان آقا و خانم ماهری در جراحی سرپایی و بدون بیهوشی بیماری های نشیمنگاهی می باشد.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات درمانی کلینیک لیزرشفا، به وبسایت این مجموعه به آدرس Drtajbakhsh.ir مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WEgqf1sp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه