پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

حتما می دانید که در وضعیت امروز جامعه هزینه بازسازی ساختمان کمتر از هزینه ساخت و یا خرید خانه جدید است. بنابراین اگر شما بودجه ی کافی برای ساخت و خرید ساختمان ندارید یا اینکه تصور می کنید نقل مکان به یک ساختمان جدید برای شما دردسرساز باشد، بهتر است به فکر بازسازی ساختمان خود باشید. چرا که در حال حاضر بازسازی ساختمان های قدیمی مقرون به صرفه تر می باشد.

هزینه بازسازی ساختمان در سال 1402 با توجه به متراژ منزل و هزینه های مربوط به طراحی سه بعدی، مجوزها، دستمزد نیروهای پیمانکاری، قیمت مصالح، هزینه تخریب و ... محاسبه می شود. هزینه ای که در ابتدای سال 1402 برای بازسازی ساختمان برآورد شده است، متری 8.2 – 5 میلیون تومان می باشد. البته این رقم تقریبی است و احتمال دارد تا هزینه بازسازی ساختمان با توجه به سطح بازسازی و مواد مورد استفاده، کمتر یا بیشتر از رقم تعیین گردد.

برای بازسازی یک خانه 70-50 متری حداقل 100.000.000 تومان بودجه لازم است. همان طور که گفتیم این رقم تقریبی است و باید دید که شما در نظر دارید چه قسمت هایی از منزل خود را بازسازی کنید. در هنگام برآورد هزینه بازسازی ساختمان، هزینه های تخریب، گچ کاری، برق کاری، کاشی کاری، لوله کشی، ساخت و نصب پنجره دو جداره، کمد دیواری، کابینت، هزینه کارگر، اجرای سقف کاذب و ... محاسبه می شوند. برای مثال هر متر مربع گچ کاری ساده 555000- 40000 تومان هزینه دارد. یا اینکه در ازای هر متر مربع اجرای سقف کاذب کنافی به حدود 450000-300000 تومان بودجه نیاز دارید. در ادامه، هزینه تقریبی بازسازی قسمت های مختلف ساختمان را بیان می کنیم.

 هزینه بازسازی ساختمان در سال 1402

هزینه بازسازی هر متر مربع ساختمان در سال 1402

در یک برآورد تقریبی می توان گفت که هزینه تخریب هر متر مربع از ساختمان در ارزان ترین حالت، 30000 تومان می باشد. البته این مبلغ متغیر است. هزینه بازسازی هر متر مربع از آشپزخانه بین 2.5 تا 10 میلیون تومان تخمین زده می شود. این رقم برای قسمت پذیرایی و نشمین 500000-200000 تومان است. در حالی که قیمت بازسازی هر متر مربع اتاق خواب حداقل 200000 تومان می باشد. قیمت بازسازی هر متر مربع سرویس بهداشتی در سال 1402 در حدود 200 تا 500 هزار تومان محاسبه می شود. دقت داشته باشید که این قیمت ها دقیق نیستند و به صورت تقریبی ارائه می شوند تا با استفاده از آنها بتوانید هزینه کل بازسازی را تخمین بزنید.

عمر مفید ساختمان چقدر است؟

آمارها نشان می دهند که عمر مفید ساختمان در ایران حدود 30-25 سال است. در حالی که این رقم در کشورهای پیشرفته و صنعتی بین 300-100 سال می باشد. حتما از تفاوت فاحش موجود در عمر مفید ساختمان ها در ایران و کشورهای صنعتی شگفت زده شده اید.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، " با توجه به اینکه در کشورهای اروپایی نگاه سرمایه ای به حوزه مسکن وجود ندارد همین امر سبب شده که تولید مسکن در این کشورها توسط افراد ذیصلاح صورت بگیرد که ماحصل آن افزایش طول عمر مفید ساختمان هاست. این در حالی است که در کشور ما سرمایه گذاران غیر متخصص با هدف سودجویی و سوداگری وارد این بازار شده و بدون رعایت مقررات و ضوابط بالادستی اقدام به تولید واحدهای مسکونی بی کیفیت می کنند.

در کشورهای اروپایی میانگین عمر مفید ساختمان ها حدود 100 سال و در ایران حدود 30 سال است که این امر در عمل سبب هدررفت سرمایه های ملی می شود. متاسفانه با توجه به وابستگی درآمدی شهرداری ها به درآمد حاصل از ساخت وساز، این نهاد ترجیح می دهد شرایط را برای جذب سرمایه گذاران در این بازار تسهیل کند. متاسفانه رعایت مقررات و ضوابط ساخت و ساز قربانی جذب سرمایه گذاری به بازار مسکن می شود.

با توجه به گرانی نهاده های تولید مسکن طی سال های اخیر، رعایت فاکتورهای کیفی مسکن در ساخت و سازها به پایین ترین حد خود رسیده و به نظر می رسد که این امرسبب سقوط آزاد عمر مفید ساختمان ها در کشورمان شده است.

در کشورهای اروپایی با هدف حفظ هویت شهرها، صدور مجوز نوسازی برای واحدهای مسکونی با ضوابط سختگیرانه بسیاری همراه است و پس از پایان عمر مفید ساختمان، مجوز بازسازی صادر می شود. این در حالی است که در ایران، ساختمان هایی که هنوز قابلیت بهره برداری دارند، قبل از اتمام عمر سکونت پذیری، تخریب و نوسازی می شوند. "

 هزینه بازسازی هر متر مربع ساختمان در سال 1402

بازسازی و مرمت ساختمان های قدیمی

امروزه بازسازی و مرمت ساختمان های قدیمی از اهمیت بسزایی برخوردار است، این بازسازی در شهرهای پر جمعیت مانند تهران مورد توجه عموم قرار گرفته است. در واقع بازسازی و مقاوم سازی هزینه کمتری نسبت به ساخت مجدد سازه دارد. مرمت و بازسازی ساختمان می تواند با هدف زیرسازی و افزایش استحکام سازه و یا با هدف زیبایی و ارائه دکوراسیونی مدرن باشد. مقاوم سازی ساختمان های فرسوده با هدف افزایش استحکام اهمیت بیشتری دارد.

امروزه بازسازی ساختمان ها با روش های بهینه مانند مقاوم سازی ساختمان با frp، کاشت میلگرد و احیای زیرسازی ساختمان به روش های جدید مورد توجه قرار گرفته است.

اهمیت بازسازی ساختمان ها

معمولا بازسازی ساختمان با هدف افزایش استحکام آن انجام می شود. در صورتی که اقدامات لازم برای بازسازی و مقاوم سازی ساختمان ها صورت نگیرند، باید منتظر وقوع مشکلات بزرگتری مانند نشست ساختمان بود. اگر متوجه ترک های ریز و درشتی در کناره های دیوار، سقف یا در و پنجره شده اید، به دنبال علت آن باشید. چرا که این علائم نشانگر وجود خطر نشست در ساختمان می باشند. البته ایجاد فاصله عمیق بین دیوار و کف ساختمان، گود شدن یا نشست کف زمین ساختمان، شکسته شدن بلوک و آجر و ترک های کوچک کناره میخ های فرورفته در دیوار هم جزء علائم هشداردهنده نشست ساختمان به شمار می روند.

 

سخن پایانی

هزینه بازسازی ساختمان در سال 1402 به صورت تقریبی در این مقاله بیان شد. اما باید بدانید که عوامل مختلفی بر روی هزینه بازسازی ساختمان در سال 1402 تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می توان به نوع و سبک طراحی، درصد تخریب فضاها، محل قرارگیری پروژه نسبت به شهر، نوع بازسازی و کاربری ساختمان، دستمزد تیم اجرایی، متراژ ساختمان، نوع و درجه کیفیت مواد مصرفی اشاره کرد .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gN5LIJs5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه