شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای کودکان دنیایی رنگارنگ و پر از شادی و بازی است. کودکان هر نسل سرگرمی های خاص خودشان را دارد و دوره‌ی شیرین و پر از شادی کودکی را به شکلی سپری می کنند. اگر بچه های دیروز بیشتر وقتشان به بازی با بچه های همسایه می گذشت، بچه های امروز بیشتر در دنیای تکنولوژی سیر می کنند. اکثر کودکان از سنین پایین به موبایل و تبلت دسترسی دارند و بخش زیادی از مسائل را در این فضاها یاد می گیرند. دنیای مجازی و تکنولوژی در واقع یک شهر بدون مرز است؛ هرگز نباید کودکتان را در این شهر تنها رها کنید و گمان کنید همین که جسمش روبه روی شماست، برای مراقبت کافی است. شما باید در دنیای تکنولوژی و اینترنت همراه کودکتان باشید، او را در این شهر درندشت رها نکنید و همواره مثل یک مراقب راهنمایی اش کنید. خوشبختانه امروز فضاها و اپلیکیشن های معتبری مخصوص کودکان طراحی شده که کار شما را برای مراقبت از آن ها راحت تر می کند. اپلیکیشن درسا یکی از همین اپلیکیشن هاست؛ فضایی امن و شاد و معتبر که می توانید کودکتان را به آن بسپارید. در ادامه به بررسی این اپلیکیشن می پردازیم.

اسکوبی-دو

درسا؛ دنیای سرگرمی و شادی و آموزش کودکان

اپلیکیشن درسا با هدف شادی و سرگرمی کودکان تاسیس شد. این اپلیکیشن در واقع یک vod و یک فضای سرگرمی است که لحظات بسیار خوبی را برای کودکان فراهم می کند. کودکان در درسا می توانند بدون خرید اشتراک کارتون ببینند، به مجموعه ای بسیار متنوع و قابل توجه از کارتون ها دسترسی داشته باشند، در مسابقه های پرهیجان و پرجایزه شرکت کنند، به پیش بینی بازی های فوتبالی بپردازند و به طور کلی شاد باشند، سرگرم شوند و چیزهای تازه ای یاد بگیرند. مسابقه های درسا در مواقعی مناسبتی هستند و در کنار اهدای جایزه های هیجان انگیز و برقراری رقابت سالم، سعی می کنند فرهنگ ایرانی و مهارت های مختلف را به کودک بیاموزند و دوران کودکی شاد و مفیدی برای او بسازند. در ضمن این برنامه ویدیوهای آموزشی هم دارد که مهارت هایی مثل اوریگامی را به کودکان آموزش می دهند.

چرا درسا انتخاب خوبی برای کودکان است؟

  • تنوع در محتوا

یکی از مهم ترین دلایل برای انتخاب درسا تنوع در محتوا است. این اپلیکیشن به حجم قابل توجهی محتوای جذاب قدیمی و به روز دارد. از دیو و دلبر و پلنگ صورتی گرفته تا بچه رئیس و قرمز شدن و شگفت انگیزان. انیمیشن های درسا به سلیقه های مختلف کودکان پاسخ می دهند و در واقع بیشتر نیازها و علائق آن ها را تامین می کنند. در ضمن درسا سرشار از ویدیوهای جذاب آموزشی مثل ویدیوهای بازی با اسلایم، ویدیوهای اوریگامی و... است و این ویدیوها هم برای کودک جذابیت دارند و هم می توانند او را تشویق کنند که مهارت های تازه را امتحان کند. درسا سعی کرده تا حد ممکن در محتوا خلاقانه عمل کند و کودک را از سایر فضاها بی نیاز کند.

  • فضای امن و سالم

یکی از مهم ترین چالش ها برای والدین امروزی، خطرات دنیای اینترنت و محتواهای اینترنتی است. به طور مثال کودکی که مدام در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشد در معرض خطراتی مثل اخاذی و آسیب های روانی قرار می گیرد. بنابراین بهتر است والدین پیش دستی کنند و خودشان فضاهایی را در نظر بگیرند که کودک کنجکاوی اش را در آن ها ارضا کند. درسا به چند دلیل می تواند فضایی امن و سالم باشد؛ یکی این که از اول ویژه‌ی کودکان ساخته شده و محتوای آن کودکانه است، دوم این که در این پلتفرم هر محتوایی قرار نمی گیرد و در واقع محتواهای درسا محافظت شده، بازبینی شده و مناسب کودکان هستند. محتواهای درسا از نظر چند متخصص رد می شوند تا اطمینان حاصل شود که برای کودکان آسیب زا نیستند.

  • آموزش در قالب کارتون و مسابقه

روان شناسان بسیاری در سال های اخیر طی تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که بهترین روش آموزش به کودکان، استفاده از بازی، قصه و تماشای کارتون است. یادگیری موثر یادگیری ای است که همراه با لذت باشد؛ تنها در این صورت است که مطالب در ذهن کودک می مانند و درونی می شوند. در ضمن کودکان بسیار تحت تاثیر کارتون ها قرار می گیرند و از شخصیت های محبوبشان الگو برمی دارند؛ بنابراین یک کارتون آموزنده می تواند به اندازه یک کلاس درس برای کودک آموزنده باشد. درسا سعی کرده در بین محتواهایش از محتواهای موثر، آموزنده و در عین حال جذاب استفاده کند تا بتواند مسائل و مهارت های مهم زندگی را به کودکان آموزش بدهد. در ضمن درسا مسابقه های مختلفی دارد که هر کدام با موضوعی برگزار می شوند و به کودک در مورد یک موضوع خاص اطلاعات زیادی می بخشند. پس در واقع انتخاب درسا انتخاب یک آموزگار است؛ یک آموزگار جذاب و دوست داشتنی.

  • تجربهی هیجان و رقابت

یکی از مهارت های مهمی که کودکان باید یاد بگیرند، مهارت رقابت سالم و پذیرش شکست است. درسا با مسابقه های متعدد جذاب و دوست داشتنی کودک شما را وارد یک رقابت سالم می کند تا پیش از ورود به بزرگسالی و تجربه‌ی رقابت های سنگین تر، طعم رقابت، برنده شدن و شکست را بچشد و با این مهارت آشنایی داشته باشد. در ضمن مسابقه های درسا پشت سر هم اتفاق می افتند و کودکان بسیاری در آن طعم برنده شدن را می چشند و این مسئله باعث تشویق آن ها به شرکت در رقابت ها و مسابقه ها می شود که این مسئله می تواند در آینده برایشان بسیار کارآمد باشد.

در ادامه به معرفی چند برنامه از درسا می پردازیم که می تواند برای کودکتان جذاب و آموزنده باشد:

  1. محله گل و بلبل

محله گل و بلبل

محله گل و بلبل یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های درساست. این برنامه در واقع یکی از تولیدات درسا است که با هدف سرگرمی و آموزش کودکان ساخته شد. این مجموعه تلویزیونی کودکانع در ژانر کمدی-درام ساخته شده و به صورت موزیکال است. محله گل و بلبل با کارگردانی احمد درویشعلی پور و با نویسندگی محمددرویشعلی پور تولید شد.

برنامه محله گل و بلبل به داستان زندگی عموپورنگ می پردازد و در واقع زندگی او را مرور می کند. این برنامه در یک محله‌ی خیالی می گذرد. در محله گل و بلبل مثل هر محله دیگری خانه ها، خیابان ها، کوچه ها، مغازه ها و شهروندان حضور دارند. این شهروندان هر کدام داستان و ماجرای خودشان را دارند و به زندگی خودشان مشغول هستند. محله گل و بلبل سه فصل دارد؛ فصل اول این مجموعه از تاریخ مهر ماه ۱۳۹۴ در تلویزیون پخش شد. فصل دوم محله گل و بلبل هم بعد از دو سال در مهر ماه ۱۳۹۶ منتشر شد و فصل بعدی این نمایش جذاب در شهریور ماه ۱۳۹۷ تولید و پخش شد.

محله گل و بلبل بین مردم به جایگاه خوبی رسید؛ این برنامه سومین برنامه منتخب مردم در سال ۱۳۹۴ شد و در دل کودکان و نوجوانان جایی برای خودش باز کرد. البته این برنامه بعد از فصل چهارم به پایان نرسید. محله گل و بلبل در ادامه در قالب مجموعه تلویزیونی بچه محل ساخته شد و از ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در شبکه دو سیما منتشر شد.

محله گل و بلبل ساخته‌ی درسا ، نه تنها اثری سرگرم کننده است، بلکه بار آموزشی خوبی هم دارد و در واقع برنامه ای آموزنده به شمار می آید. محله گل و بلبل در فصل اولش مسائل مهمی مثل اصول شهرنشینی و زندگی های شهری، قوانین شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک را برای کودکان توصیف می کند؛ همچنین فصل های دوم و سوم محله گل و بلبل هم به آموزش مثل سواد رسانه ای و استفاده درست از فضای مجازی می پردازند.

محله گل و بلبل برای کودکان انتخاب مناسبی است. چون هم جذابیت های لازم را برای آن ها دارد و هم در قالبی دلنشین به آموزش مسائل مهم به کودکان می پردازد. به طور کلی اگر به دنبال برنامه ای جذاب و آموزشی هستید، محله گل و بلبل انتخاب خوبی است. این برنامه یکی از تولیدات موفق درسا است که توانست بین کودکان امروز با سلیقه های خاص خودشان جا باز کند و بتواند آن ها پای برنامه بنشاند.

  1. عمو پورنگ

عمو پورنگ را دیگر همه‌ی ما می شناسیم. مجری محبوبی که سال های کودکی مان را نقش زده است. یکی دیگر از برنامه های درسا برنامه‌ی مشهور و پربیننده‌ی عمو پورنگ است. عمو پورنگ سال های سال است که برای کودکان ایرانی برنامه های شاد و خاطره ساز اجرا می کند و برای نسل های مختلف خاطره های شیرین ساخته است. برنامه‌ی عمو پورنگ از سال ها پیش تا الان عملکرد خوبی داشته و حتی هنوز و با وجود تغییرات دنیای محتوا باز هم برای کودکان جذاب است. در واقع این برنامه هنوز می تواند در بین برنامه های رنگارنگ و متنوعی که برای کودکان تولید می شود، باز هم توجه آن ها را جلب کند.

استودرو عمو پورنگ

عمو پورنگ یا داریوش فرضیایی یکی از موفق ترین مجریان دنیای کودک است. مردی خلاق و خوش خو که در طول سالیان دراز در قالب عمو پورنگ روی لب های کودکان ایرانی خنده نشانده است. یکی دیگر از برنامه هایی که شما به عنوان والد می توانید در اختیار کودکتان بگذارید، برنامه‌ی عموپورنگ است. این برنامه نه تنها شادی آور و جذاب و متنوع است بلکه نکات آموزشی بسیاری دارد و در زمینه‌ی آموزش مهارت های زندگی بسیار خوب و موفق عمل می کند.

بخش های مختلف برنامه عمو پورنگ هر کدام نکته ای را به کودک شما می آموزند. برنامه‌ی عمو پورنگ در ضمن از بخش های آسیب زننده خالی است و می توانید با خیال راحت کودکتان را با برنامه عمو پورنگ تنها بگذارید و نگرانش نباشید.

  1. پدر جایزه بگیر من

پدر جایزه بگیر من

یکی دیگر از محتواهای جذاب و در عین حال مناسب درسا، انیمیشن پدر جایزه بگیر من است. پدر جایزه بگیرد من انیمیشنی محبوب و موفق است که اثری آمریکایی به شمار می آید. فصل اول پدر جایزه بگیر من در ۱۱۰ قسمت و در سال ۲۰۲۳ از طریق شبکه جهانی نتفلیکس، پخش و منتشر شد و به سرعت در دل های کودکان و نوجوانان برای خودش جای باز کرد. انیمیشن پدر جایزه بگیر من در ژانر اکشن و ماجراجویی ساخته شده و در هر اپیزود داستان های متفاوتی از قصه ها را برای کودکان شرح می دهد. قصه های این مجموعه پر از لحظات خنده دار است و در عین این که کودک را می خنداند، باعث شادی او نیز می شود. در ضمن نباید فراموش کرد که انیمیشن پدر جایزه بگیر من اثری آموزنده است و به کودکان مهارت هایی مثل حل مسئله، رازداری و اهمیت صداقت را یاد می دهد.

در انیمیشن پدر جایزه بگیر من ما با لیزا و سین همراهمی شویم. خواهر برادری که یک روز خیلی ناگهانی و خیلی اتفاقی با شخصیت مخفی پدرشان آشنا می شوند و چهره‌ی پنهانی او را می بینند. تری، پدر خانواده، یک قهرمان است؛ قهرمانی در فضا و بین سیارات مختلف. تری در واقع شکارچی موجودات فضایی خلافکار است و برای تحویل آن ها به پلیس فضایی، پول زیادی دریافت می کند و به عبارتی جایزه می گیرد. مادر خانواده از این داستان خبر ندارد و لیزا، سین و تری باید این مسئله را مخفی نگه دارند و مثل یک راز پیش خودشان نگه دارند، اما داستان چطور پیش می رود؟

انیمیشن پدر جایزه بگیر من بسیار کشش دارد و کودکان را بسیار سرگرم می کند؛ حالت رازآلود و در عین حال طنزآلود این انیمیشن باعث شده کودکان از تماشای آن بسیار لذت ببرند. در ضمن انیمیشن پدر جایزه بگیر من نکات منفی برای کودک ندارد و حتی در مواقع بسیاری در نقش یک آموزش دهنده ظاهر می شود.

حرف آخر

در این مقاله با درسا و بعضی از محتواهای آن آشنا شدید. باید بدانید این محتواها تنها بخشی از محتواهای درسا هستند. این اپلیکیشن برنامه های بسیاری دارد؛ برنامه هایی که نه تنها امن و سالم هستند بلکه برای کودکتان گیرایی هم دارند و می توانید مدتی را که کودکتان در اینترنت سپری می کند، با خیال راحت به این برنامه ها بسپارید. عمو پورنگ ، محله گل و بلبل و پدر جایزه بگیر من و بسیاری از کارتون های جدید و قدیمی و متنوع دیگر، همگی راه هایی برای آموزش کودکان هستند و در ضمن همگی در درسا بازبینی و بررسی شده اند تا برای مخاطبان درسا نکات منفی نداشته باشند.

در نهایت ما به عنوان والدین وظیفه داریم در دوران کودکی همراه و مراقب کودک باشیم تا بتواند این دوران مهم را با کمترین میزان تنش و با بیشترین میزان شادی پشت سر بگذارد؛ دنیای تکنولوژی امروز هم دنیایی است که نیاز به مراقبت فراوان دارد. درسا به طور کلی با این هدف تاسیس شد تا همراه والدین باشد و به آن ها در مسیر مراقبت از کودکان کمک کند. پس با خیال راحت کودکتان را به درسا بسپارید و نگران محتواهای آسیب زا نباشید. ما در این جا مراقب کودکانتان هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AWz82SxV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه