یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خواص کره بادام درختی

7 ماه پیش ( 1402/7/3 )
 

خواص کره بادام درختی

وقتی در مورد کره آجیل صحبت می کنیم، کره بادام زمینی همه چیز را به خود جلب می کند. اما اخیراً می بینیم که مردم درباره سایر کره های آجیل سالم صحبت می کنند و کره بادام و کره بادام درختی در صدر جدول قرار دارد.کره بادام فوق العاده خوشمزه است. این یک راه عالی برای تامین سوخت بدن ما با مواد مغذی ضروری است . مانند سایر کره های آجیل، کره بادام سرشار از پروتئین، چربی های سالم و مواد معدنی ضروری است که به فواید کره بادام درختی می افزاید . البته کره بادام در صورتی مفید می باشد که با دستگاه کره گیر یا دستگاه ارده گیر گرفته شده و بدون مواد افزودنی باشد. از بهترین فروشندگان دستگاه کره گیر میتوان به بکردانه ، دیجی کالا و گروه صنعتی بتین اشاره کرد.

برای دریافت مواد مغذی و طعم، می توانیم از کره بادام همراه با ساندویچ، بلغور جو دوسر، پخش نان، پنکیک، شیک پروتئین، اسموتی و موارد دیگر استفاده کنیم. بادام نه تنها از نظر طعم خوب است، بلکه از شما در برابر مشکلات قلبی عروقی محافظت می کند و به بیماری های عصبی کمک می کند. در مورد کره بادام هم همینطور است. بنابراین گنجاندن کره بادام در رژیم غذایی می تواند سبک زندگی شما را بهبود بخشد و فواید سلامتی متعددی را ارائه دهد.

حقایق تغذیه ای کره بادام

اعتبار اصلی فواید کره بادام برای سلامتی مربوط به ارزش غذایی آن است. سرشار از ویتامین E، آهن، منیزیم، فیبر و آنتی اکسیدان هایی است که به زندگی سالم تری منجر می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به تغذیه کره بادام داشته باشیم.

دو قاشق غذاخوری کره بادام حاوی:

مواد مغذی ضروری

ارزش غذایی کره بادام (2 قاشق غذاخوری)

کالری کره بادام

203

چربی ها

18 گرم

پروتئین کره بادام

6.8 گرم

کربوهیدرات ها

6.79 گرم

ویتامین E

53 درصد ارزش روزانه

فیبر رژیمی

3.4 گرم

منیزیم

22 درصد ارزش روزانه

فلز مس

34 درصد ارزش روزانه

اهن

7 درصد ارزش روزانه

قند

1.4 گرم

کلسترول

0 میلی گرم

سدیم

144 میلی گرم

منگنز

30 درصد ارزش روزانه

فلز روی

10% ارزش روزانه

نکته: دو قاشق غذاخوری کره بادام حاوی 18 گرم چربی است که بیشتر آنها چربی های سالم هستند. این شامل 4.4 گرم چربی های اشباع نشده چندگانه، 1.4 گرم چربی های اشباع شده، 10.5 گرم چربی های تک غیراشباع و صفر چربی ترانس است .

خواص کره بادام درختی

فواید کره بادام درختی

1. سرشار از ویتامین E

کره بادام درختی دارای مقدار زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. از سلول های شما در برابر آسیب اکسیدات محافظت می کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. تقریبا چهار برابر کره بادام زمینی ویتامین E دارد و بیش از نیمی از نیاز روزانه شما را تامین می کند.

2. کاهش کلسترول LDL

از آنجایی که کره بادام سرشار از چربی های تک غیراشباع است، به کاهش کلسترول LDL که به کلسترول بد نیز معروف است، کمک می کند. از این رو، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد. برای داشتن قلب سالم می توان کره بادام درختی را به رژیم غذایی خود اضافه کرد. این یکی از مهمترین فواید کره بادام برای سلامتی در میان همه است.

3. فواید کره بادام درختی برای کاهش وزن

با در نظر گرفتن کالری کره بادام، برخلاف آن به نظر می رسد که می تواند در مدیریت وزن به شما کمک کند، اما این درست است. مطالعات مختلف نشان داده اند که کره بادام می تواند به شما در دفع چربی های ناخواسته به روشی بهتر از افرادی که رژیم های کم کالری و کربوهیدرات بالا دارند، کمک کند. فقط مطمئن شوید که اندازه وعده کره بادام را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، کار نخواهد کرد. با مراجعه به سایت گروه بتین میتوانید دستگاه های صنعتی مختلف را خریداری نمایید.

4. تنظیم قند خون

وقتی در مورد تغذیه کره بادام درختی صحبت می کنیم، نمی توانیم منیزیم را فراموش کنیم، زیرا منیزیم مسئول تنظیم سطح قند خون و فشار خون است. مطالعات ثابت کرده اند که محتوای منیزیم به کنترل سطح قند در افراد مبتلا به دیابت و همچنین بهبود انسولین در افراد در معرض خطر دیابت کمک می کند.

5. بهبود سلامت استخوان

کره بادام درختی که منبع خوبی از کلسیم است، به تقویت استخوان های شما کمک می کند. وجود منیزیم باعث می شود استخوان های شما راحت تر کلسیم را جذب کنند. علاوه بر این، عملکرد اعصاب، قدرت عضلانی و درمان لخته شدن خون طبیعی را بهبود می بخشد.

6. روده شما را سالم نگه می دارد

بادام همچنین برای بهبود سلامت روده شما با افزایش باکتری های خوب در دستگاه گوارش شناخته شده است. فیبر و محتوای پری بیوتیک موجود در کره بادام، باکتری های روده را تغذیه می کند. همچنین عملکرد سد روده را بهبود می بخشد و التهاب روده را کاهش می دهد.

7. از پوست شما محافظت می کند

فواید کره بادام بی پایان است و مورد بعدی در لیست ما تأثیر مثبت آن بر روی پوست شما است. این یک نیروگاه ویتامین E است که یک ماده مغذی ضروری برای پوست است. ویتامین E از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه UV محافظت می کند. باعث بهبود زخم و درمان سایر اختلالات پوستی می شود.

8. محتوای فیبر بالا

یکی دیگر از دلایل انتخاب کره بادام درختی به جای کره بادام زمینی محتوای فیبر آن است. فیبر کمی بالاتر از کره بادام زمینی دارد. یک فرد بزرگسال به طور متوسط ​​به ۲۱ تا ۳۸ گرم فیبر در روز برای مبارزه با بیماری های مزمن و مشکلات قلبی نیاز دارد.

9. منبع خوب آهن

آهن یکی از این مواد مغذی است که به انتقال سالم اکسیژن کمک می کند. حمل و نقل مناسب اکسیژن به ساخت هموگلوبین و میوگلوبین که بافت ها را اکسیژن می دهد کمک می کند.

کره بادام سرشار از مواد مغذی و طعم است. برای کسانی که به بادام زمینی آلرژی دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. اما به یاد داشته باشید، اگر می خواهید از فواید کره بادام بهره مند شوید، همه کره بادام برابر نیستند و باید در هنگام خرید کره بادام هوشیار باشید. مطمئن شوید که آن را انتخاب کنید که هیچ شکر اضافه ای نداشته باشد. کره بادام در حال حاضر حاوی قند طبیعی است و شکر اضافه شده برای شما مفید نخواهد بود.

فواید کره بادام درختی

چرا کره بادام درختی ؟ 

کره بادام درختی از آسیاب کردن بادام و روغن های طبیعی استخراج شده به دست می آید . در مرغ ، یک کره خامه ای یا ترد، اگر دوست دارید درست می شود .

اگرچه کره بادام در مقیاس همه چیز خوشمزه است، اما در مقایسه با سایر کره های آجیل، مقدار کمی نمک و روغن دارد. کره بادام همچنین به لطف ماده اصلی آن، بادام، با مواد مغذی سالم پر شده است .

این برای اسموتی ها، شیرینی های سالم شما عالی است و همچنین می تواند یک وعده صبحانه عالی باشد. 

بدن شما از فواید 7 گرم پروتئین در هر 2 قاشق غذاخوری کره بادام لذت می برد . پروتئین برای استخوان سازی، تقویت عضلات، بازسازی و ترمیم بافت ضروری است . مو و ناخن ما نیز از پروتئین ساخته شده است، بنابراین ما به مقدار زیادی از آن نیاز داریم. همچنین، پروتئین به همراه ویتامین B موجود در کره بادام به عنوان سوختی برای انرژی بخشیدن به بدن عمل می کند و شما را برای مدت طولانی تری ادامه می دهد. 

2. کمک در مدیریت وزن 

مقدار خوب چربی های سالم و فیبر موجود در کره بادام می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این به کاهش اشتها کمک می کند و باعث می شود بدون نیاز به خوردن غذا در این بین، از یک وعده غذایی به وعده ی دیگر بروید. اگر بین وعده های غذایی خود فاصله بیندازید و مصرف غذای خود را برای مدیریت یا کاهش وزن کنترل کنید، مفید است. 

3. قلب سالم 

بادام، بلوک اصلی سازنده کره بادام ، ثابت شده است که برای قلب مفید است. مطالعات نشان داده است که چربی های خوب موجود در بادام درختی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند. 

4. افزایش حساسیت به انسولین 

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از بادام می تواند به افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. این به حفظ سطح قند منظم کمک می کند.

5. بهبود سلامت شناختی 

همچنین مشخص شده است که بادام سرشار از ال کارنیتین است که پایه ای برای ساخت پیام رسان های شیمیایی در مغز است . این به همراه ریبوفلاوین موجود در بادام و کره بادام درختی به بهبود خلق و خو، حافظه و عملکرد مغز کمک می کند.

ببینید، کره بادام درختی چیزی بیش از یک جایگزین برای کره های آجیلی بوداده یا معمولی است. همچنین با مشخصات تغذیه ای چشمگیر همراه است که نشان می دهد فواید بسیار خوبی برای ارائه سلامتی دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QFK46SlU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه