دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سلام و خوش آمدگویی به جناب مهندس داود کامرانی. لطفاً ابتدا در مورد خودتون، تحصیلات و تجربیات تون و شرکت مهندسی توضیح بدید.

 "سلام. ممنون از دعوت تون. من کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان هستم و همچنین محاسب، ناظر و مجری نظام مهندسی در استان البرز فعالیت می کنم. تحصیلاتم شامل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران با گرایش ژئوتکنیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامیه. شرکت مهندسی خودم رو هم بر همین اساس راه اندازی کردم. مجموعه ای از مهندسین و متخصصان که تجربه و تحصیلات رو در کنار هم داشته باشن تا بتونن در پروژه ها با تسلط روی بحث های حقوقی علاوه روی بخش های عمرانی هم حرفی برای گفتن داشته باشن."

ارائه طرح توجیهی شهرداری با مهندس داود کامرانی

واقعاً مسیر تحصیلی و حرفه ای شما بسیار جالب توجهه. لطفا بگید، به عنوان یک مشاور حقوقی، در چه حوزه هایی فعالیت می کنید و چه نقشی در توسعه و ساخت شهری دارید؟

 "من در حوزه مشاوره حقوقی و تنظیم قراردادهای حوزه مهندسی عمران و مشارکت در ساخت و ساخت شهری فعالیت می کنم. همچنین به عنوان مشاور حقوقی سازمان نظام مهندسی تهران، دبیر کمیته حقوقی باشگاه مهندسان تهران، و مشاور حقوقی در انجمن های مهندسی مختلف تهران و مناطق مختلف شهرداری تهران نیز فعالیت دارم. همچنین، به عنوان داور و ناظر قراردادی در برج های مسکونی صدف منطقه 22 تهران مشغول به کار هستم... و صد البته شرکت مهندسی عمرانی خودم رو هم دارم به اسم مجموعه عمران کامرانی که در زمینه های مختلف حقوقی و مهندسی فعالیت داره."

 

به نظر میاد تجربه و تخصص شما در این زمینه ها بسیار گسترده باشه. حالا اگر ممکنه، در مورد مشارکت در ساخت و نقش اون در طرح توجیهی شهرداری بیشتر برای خوانندگان ما توضیح بدید.

 " مشارکت در ساخت یکی از مفاهیم مهم در حوزه ساخت و سازه. این مفهوم به تأسیس تیم های کاری برای ساخت و توسعه پروژه های مسکونی و تجاری اشاره داره. در این فرآیند، متخصصان مختلفی از جمله مهندسان، معماران، حقوق دانان و سایر افراد با تخصص های مختلف به عنوان اعضای تیم به همکاری می پردازن. این تیم ها به منظور اجرای پروژه های ساختمانی تشکیل می شن و هر کدام از اعضا نقش و مسئولیت های خاص خود را دارن.

طرح توجیهی شهرداری هم به عنوان یک مرحله مهم در توسعه شهری مطرح می شه. در این مرحله، پروژه ها و طرح های ساختمانی مورد بررسی دقیقی قرار می گیرن تا اثرات اون ها بر شهر و جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد. این ارزیابی شامل اثرات محیط زیستی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شه و با هدف ایجاد توسعه پایدار و بهینه برای شهر انجام می شه."

 

ممنون از شما برای توضیحات جامعتون در مورد مشارکت در ساخت و طرح توجیهی شهرداری. برای پایان دادن به مصاحبه، آیا یک جمع بندی کوتاه از این موضوعات می توانید ارائه دهید؟

 " البته، در کل، مشارکت در ساخت نیاز به همکاری و هماهنگی میان متخصصان مختلف داره تا پروژه های ساختمانی به بهترین شکل و با توجه به نقش آنها در توسعه شهری انجام شود. طرح توجیهی شهرداری هم ابزاری برای ارزیابی اثرات مثبت و منفی پروژه های ساختمانی بر شهر و جامعه اس. من امیدوارم که توضیحات ارائه شده برای مخاطبان مفید و موثر باشه."

 

مسلما همینطوره، ممکنه برای مخاطبان ما توضیحی بدید که چه چیزهایی شما رو به عنوان بهترین سازنده تهران شاخص کرده؟

 "به عنوان یک مهندس سازه در صنعت ساخت و ساز، تلاش های مکرر در پروژه های متعدد تهران باعث شده که به عنوان بهترین سازنده شناخته شوم. توانایی در مدیریت پروژه های پیچیده، تیم قابل اطمینان، کیفیت ساخت برتر، و مشارکت فعال در توسعه شهری از جمله عوامل مهم بوده ان."

 

معرفی شما واقعاً تاثیرگذاره. می دونیم که در طی سال ها، شما در ساخت پروژه های مختلفی در تهران شرکت کردید. می تونید چند مثال از پروژه های مهمی که در اون ها مشارکت داشتید به ما بدید؟

 من به عنوان مشاور حقوقی انجمن سازندگان تهران فعالیت داشتم و در امور حقوقی مرتبط با صنعت ساخت و ساز به انجمن توصیه های حیاتی ارائه کرده ام. در ادامه به عنوان مشاور حقوقی انبوه سازان منطقه 20 در شهرداری تهران، به مشاوره در مسائل حقوقی مرتبط با پروژه ها و ساختمان های این منطقه پرداختم و به بهبود روند تصمیم گیری های حقوقی کمک کردم... و اگر بخوام یک مثال دیگه از تجربیاتم رو نام ببرم انتخاب بعدیم، فعالیتم به عنوان داور و ناظر قراردادی در پروژه های برج های مسکونی صدف در منطقه 22 تهران هستش که مسئولیت های نظارت و ارزیابی کیفیت ساختمان ها و اجرای قراردادهای مرتبط را برعهده داشتم."

ارائه طرح توجیهی شهرداری با مهندس داود کامرانی

این دست آوردها نمایانگر تجربه و تخصص شما در حوزه های حقوقی و مدیریت پروژه های ساختمانی در تهران هستش، به نظر می رسه زمینه ی مشارکت در توسعه شهری که برای شما بسیار مهم باشه. ما می دونیم که تهران به عنوان یک شهر پرترافیک و پر جمعیت، با مسائل معماری چالش برانگیزی مواجهه. چگونه مشارکت شما در ایجاد راه حل هایی برای چالش های شهری بوده است؟

 " در واقعیت، تهران یک شهر پویا و پیچیده است و مشکلات زیادی دارد. من تلاش می کنم تا با ارائه راه حل های نوآورانه و پایدار، به بهبود شرایط زندگی شهروندان کمک کنم. به عنوان مثال، در پروژه های مسکونی تیم ما همیشه سعی داشته از تکنولوژی های مدرن استفاده کرده و بهبود کیفیت زندگی شهروندان را در نظر داشته باشیم..."

 

بسیار جالب است. نه تنها به عنوان بهترین سازنده تهران، بلکه به عنوان یک فعال اجتماعی و مشارکت کننده در توسعه شهری نیز شما شناخته می شید. آیا در آینده نیز قصد دارید در پروژه هایی برای تهران شرکت کنید؟

 " بله، بدون شک. توسعه شهری یک چالش مداومه و من تمام توانم را به کار می گیرم تا به بهبود زندگی شهروندان و توسعه پایدار تهران کمک کنم. همچنان به عنوان یک مهندس سازه و متخصص در این زمینه به ارائه راه حل های بهتر و اثربخش برای مشکلات شهری ادامه خواهم داد."

 

آقای مهندس کامرانی، یکی از جنبه های مهم در صنعت ساخت و ساز تهران، مشکلاتی است که سازندگان و مهندسان در اجرای پروژه ها با آن روبه رو می شن. می تونید برخی از مشکلات اصلی که در مشارکت ساخت با آن ها روبه رو می شید رو به ما توضیح بدید؟

 "یکی از مشکلات اساسی در صنعت ساخت و ساز تهران، تنش های مالیه. پروژه های بزرگ و پیچیده معمولاً نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارن، اما اغلب مواجه با مشکلات مالی می شون که می تونه تاخیر در پروژه و افزایش هزینه ها رو به همراه داشته باشه... یه یکی از راه های برطرف کردن این مسائل، میتونه انتخاب عاقلانه موارد مشارکت در ساخت باشه. صد البته، ورود به این ورطه، اصلا بدون همراهی مشاورین ماهر و تجربه کافی پیشنهاد نمیشه."

 

تنش های مالی مشکل جدی ای به نظر میان. آیا مشکلات دیگری نیز وجود دارن که می تونن بر مسیر پروژه ها تأثیر بگذارن؟

 " بله، مشکلات دیگه هم وجود داره. به عنوان مثال، مشکلات مربوط به تضمین کیفیت ساخت و اجرا از جمله مسائلی هستن که باید به آن ها توجه بشه. همچنین، مسائل مرتبط با مجوزها و مقررات ساختمانی می توانند به تعویق انداختن پروژه ها و افزایش هزینه ها منجر بشن و قرارداد هایی که با آگاهی ناکافی تنظیم میشن و طرفین رو به دردسر های جبران نشدنی ای میندازن."

 

درسته، تضمین کیفیت و مسائل مرتبط با مجوزها اهمیت دارن. آیا می تونید ایده هایی ارائه بدید که چگونه می توان مشکلات مالی و تضمین کیفیت را در پروژه ها کاهش داد؟

 " بله، به عنوان یک مهندس با تجربه، معتقدم که تعامل بیشتر بین سازندگان، مهندسان، و مقامات مرتبط با تصمیم گیری می تونه به بهبود مسائل مالی و تضمین کیفیت کمک کنه. همچنین، استفاده از تکنولوژی های مدرن برای مدیریت پروژه و کنترل هزینه ها هم می تونه مفید باشه."

ارائه طرح توجیهی شهرداری با مهندس داود کامرانی

ممنون از ایده های خوب شما. به نظر می رسه که همکاری و ارتباط مؤثر می توننه به حل مشکلات در صنعت ساخت و ساز کمک کنن. از شما برای به اشتراک گذاشتن این دیدگاه های ارزشمند متشکریم. جناب مهندس چیزی هست که به عنوان بهترین سازنده تهران برای جمع بندی در پایان مصاحبه بخوایید اضافه کنید؟ آیا راهی هست که مردم بتونن خود آگاهی رو شروع کنن و یا با مطالعه بتونن مسائلی رو یادبگیرن تا در این عرصه از ضرر و زیان دیدن خودشون جلوگیری کنن؟

 " من همیشه به تلاش برای بهبود صنعت ساخت و ساز و توسعه شهری متعهد بودام. مشکلات مالی و تضمین کیفیت چالش هایی هستن که ما در این صنعت با آن ها روبه رو می شویم، اما با تعامل و همکاری بین تمامی ارکان های این صنعت، می توانیم به راه حل هایی مناسب دست یابیم. همچنین، من به شدت پیشنهاد می کنم که مخاطبین عزیز برای اطلاع بیشتر از کتبی که در سه زمینه "املاک"، "قراردادها" و "مشارکت در ساخت" نوشته ام و دوره های آموزشی متنوعی که ما در مجموعه کامرانی ارائه میدیم، به وبسایت مجموعه مهندسی کامرانی به آدرس (https://davoodkamrani.ir) مراجعه کنند."

 

بله وصف کتاب های پر فروش شما این روز ها در جامعه مهندسی بسیار شنیده میشه و من به شخصه یک نسخه از هر جلد تهیه کردم تا در اسرع وقت مطالعه کنم. در نهایت متشکرم از شما جناب مهندس داود کامرانی برای شرکت در این مصاحبه و اشتراک تجربیاتتون. برای شما موفقیت های بیشتری در زمینه کارهاتون آرزو داریم.

 " ممنون از دعوتتون. آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه دارم. خداحافظ."

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HPOjozAk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه