سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید پروفیل

7 ماه پیش ( 1402/7/13 )
 

تولید پروفیل

قیمت ورق سیاه یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت قطعات فولادی مانند پروفیل است؛ زیرا برای تولید پروفیل از مواد مختلفی استفاده می شود اما ماده اولیه و اصلی آن را می توان ورق سیاه دانست. تولید این محصول به چند روش مختلف انجام می شود و اشکال متنوعی از آن را با قیمت های گوناگون به وجود می آورند.

پروفیل چیست؟

پروفیل در صنعت به محصولات فولادی می گویند که به شکل توخالی تولید می شوند. این مقاطع انواع مختلفی داشته و در 2 صنعت ساختمان سازی و خودروسازی، بسیار پرکاربرد هستند. سطح مقطع این محصولات به شکل مربع، دایره یا مستطیل است.

از پروفیل ها در ساخت قسمت های مختلف سازه استفاده می شود؛ همچنین نوعی از آن ها، به صورت گسترده ای برای ساخت کشتی، ایستگاه سوخت رسانی و سوله به کار می رود.

برخی از پروفیل ها از وزن کمی برخوردار هستند و در عین حال می توانند استحکام موردنیاز را ایجاد کنند. این موضوع سبب ایجاد ساختمان هایی سبک و محکم شده و علاوه بر آن، هزینه تکمیل پروژه را نیز کاهش خواهد داد.

بیشترین کاربرد پروفیل ها را می توان در ساخت درب و پنجره مشاهده کرد؛ همچنین در ساختمان سازی از این محصولات فولادی برای ایجاد نرده، سقف و اسکلت فلزی سازه استفاده می شود. ساخت شاسی تریلر، کرکره و لوازمی مانند میز و صندلی از کاربردهای دیگر پروفیل هستند.

تولید پروفیل

انواع پروفیل

پروفیل ها را می توان از جنبه های مختلفی دسته بندی کرد.

شکل ظاهری پروفیل

در نوعی از پروفیل ها، 2 لبه به بکدیگر متصل نیستند و شکلی باز دارند. این محصولات از لحاظ ظاهری به انواع T، Z،  H، I و U تقسیم بندی می شوند و کاربرد آن ها را می توان در سازه های مختلف مشاهده کرد. این مقاطع فولادی قیمت مناسبی دارند.

از پروفیل های درب و پنجره، لوله، قوطی، لنگه دری، کلافی، HSS، پی وی سی و کرکره برای ساخت نرده، پلکان، ستون و ساخت انواع خودرو استفاده می شود. این پروفیل ها، از نوع بسته هستند.

وزن پروفیل

براساس وزنی که پروفیل دارد، می توان 2 نوع از آن را مشاهده کرد:

  • پروفیل سنگین: ضخامت این نوع پروفیلها بیشتر از 1.5 میلی متر بوده و کاربردهای صنعتی و ساختمانی دارند.
  • پروفیل سبک: پروفیلهای سبک را با استفاده از روش نورد سرد تولید می کنند و ضخامت آن ها با توجه به نیاز مشتری، از 0.4 تا 1.5 میلی متر متغیر است.

معمولا فروش پروفیل براساس وزن آن صورت می گیرد.

مشخصات فنی پروفیل

پروفیل ها به دلیل تفاوت هایی که در نحوه تولید و مواد به کار رفته دارند، از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و بر همین اساس، می توان آن ها را نام گذاری و دسته بندی کرد.

  • لوله داربستی: یکی از پرکاربردترین پروفیلهای صنعتی، لوله داربستی است که در پروژه های مختلفی به کار رفته و اغلب از جنس گالوانیزه یا استیل ساخته می شود.

لوله داربستی معمولا 1.5 اینچ بوده و برای تولید آن، ورق سیاه را با استفاده از روش نورد گرم، شکل می دهند. این لوله ها برای اتصال به یکدیگر بست هایی دارند.

لوله های داربستی در2 نوع درزدار و بدون درز عرضه می شوند که نوع دوم آن متداول تر بوده و ایمنی بیشتری دارد. البته قیمت این دسته از لوله های داربستی نسبت به دیگری بیشتر است.

قیمت ورق سیاه، وضعیت بازار روز، وزن، سایز و ضخامت لوله در تعیین قیمت لوله داربستی موثر هستند.

  • پروفیل نبشی: پروفیل نبشی که در نقشههای ساختمانی با حرف L مشخص می شود، نوع دیگری از مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پروفیل ها را می توان در 2 نوع بال مساوی و بال نامساوی تهیه کرد.

  • پروفیل زد: پرلین زد (Z) یکی از انواع پروفیلهای باز است و در ضخامت و وزن های مختلفی در بازار عرضه می شود. این نوع از پروفیل ها، بسیار مقاوم بوده و در مقایسه با مصالح فلزی مشابه، وزن کم تری دارد؛ به همین دلیل به کاهش وزن ساختمان کمک بسیاری می کند. به دلیل اینکه پرلین زد از ورق سیاه تولید می شود، قیمت ورق سیاه روی آن بسیار موثر است.

برای خرید انواع پروفیل با قیمت مناسب یا اطلاع از قیمت ورق سیاه و دیگر محصولات آهنی، به سایت بورس آهن سری بزنید.

مراحل تولید پروفیل

تولید پروفیل به 2 روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود. در تولید پروفیل باز روش اول متداول تر بوده و روش دوم نیز برای ساخت نوع بسته آن کاربرد دارد.

در روش باز، ورق سیاه به صورت مستقیم طی فرایند نورد گرم و شکل دهی، به انواع پروفیل های باز تبدیل می شود و جوش کاری روی آن انجام نمی شود؛ اما در روش غیرمستقیم، ابتدا ورق سیاه به شکل یک لوله در می آید و پس از آن با ایجاد زاویه و گوشه، پروفیل ایجاد می شود.

برای شکل دادن به ورق های اولیه، از روش رول فرمینگ (Roll Forming) استفاده می شود. در این شیوه، ابتدا غلتک ها ورقه فلزی را کاملا مسطح و صاف می کنند و درصورت نیاز روی آن پانچ می زنند؛ سپس بعد از حالت دهی نهایی، پروفیل ها برش می خورند.

شکل دهی ورق سیاه در تولید پروفیل، به 2 شیوه نورد سرد و نورد گرم انجام می شود.

در روش نورد سرد، ورق ها در دمای اتاق فرم داده می شوند و مقاومت بالایی ندارند؛ به همین دلیل از آن ها در صنایع و فعالیت هایی که به استحکام بالایی نیاز ندارند، استفاده می شود. پروفیل ناودانی و سقف کاذب از محصولات نورد سرد هستند.

برای تولید پروفیل به روش نورد گرم، ورق های فلزی در دمای حداکثر 100درجه سانتی گراد تحت فشار قرار می گیرند و همین امر باعث می شود استحکام آن ها چندین برابر بیشتر از مقاطع فلزی تولیدشده با نورد سرد باشد. میلگرد و قوطی از انواع پروفیل هایی هستند که در روش نورد گرم تولید می شوند.

قیمت پروفیل

عوامل موثر بر قیمت پروفیل

هزینه هایی که برای تولید پروفیل و رسیدن آن به دست مشتری صرف می شوند، تنها عواملی نیستند که روی قیمت آن تاثیر می گذارند؛ بلکه شرایط بازار و قیمت مواد دیگر نیز می توانند در افزایش قیمت پروفیل دخیل باشند.

به طور کلی چند فاکتور تاثیر بیشتری روی قیمت پروفیل می گذارند:

  • قیمت مواد خام
  • قیمت ورق سیاه
  • زمان خرید پروفیل
  • میزان نیاز بازار به انواع پروفیل
  • هزینههای جانبی مانند انبارداری و حمل ونقل
  • نوسانات بازار
  • نرخ ارز

هر کدام از این عوامل می توانند قیمت مقاطع فولادی را به سرعت تغییر دهند؛ بنابراین، چک کردن مواردی مانند قیمت ورق سیاه، بهای روز دلار و وضعیت بازار قبل از خرید این محصولات ضروری است.

جمع بندی

پروفیل ها از مهم ترین مصالح فولادی در صنایع گوناگون هستند و با استفاده از روش نورد گرم یا نورد سرد به به شکل مستقیم یا غیرمستقیم تولید می شوند. لوله داربستی به عنوان پرکاربردترین نوع پروفیل شناخته می شود.

بورس آهن یکی از عرضه کنندگان آهن آلات بوده و در شهرک صنعتی رازی اصفهان واقع است. این شرکت سابقه درخشانی در زمینه معاملات فلزات دارد و تامین رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار می دهد. برای اطلاع از بروزترین قیمت ورق سیاه، پروفیل یا دیگر محصولات آهنی، می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/74CoQnrY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه