شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خمير كلی چيست و چطور خمیر کلی را خشک کنیم؟

خمیر کلی در سال 1930 برای اولین بار و به عنوان خمیر پاک کننده کاغذ دیواری به بازار عرضه شد. خمیر کلی در ابتدا با هدف یک ماده تمیز کننده استفاده می شد. برای مثال، با استفاده از این خمیر خط و خش های روی کاغذ دیواری یا بدنه ماشین را از بین می بردند. اما نزدیک به یک قرن از عرضه اولین نسخه خمیر کلی به بازار می گذرد و امروزه این خمیر یک اسباب بازی محبوب برای کودکان و حتی بزرگسالان است. با استفاده از خمیر کلی، کودک شما می تواند به راحتی هرشکلی را بسازد و با خشک کردن آن ها، یک کاردستی دائمی از فرزندتان داشته باشید. اگر نیاز به آشنایی بیشتر با خمیر کلی و نحوه خشک کردن آن را دارید، ما در این مقاله کامل ترین پاسخ را به سوال «خمیر کلی چیست» خواهیم داد. 

خمیر کلی؛ بهترین خمیر بازی برای ساخت مجسمه و کاردستی

خمیر کلی یا خمیر سبک، نوعی خمیر بازی است که ویژگی های خاصی دارد. اولین و مهم ترین ویژگی خمیر کلی، استفاده آسان است؛ به صورتی که شما می توانید بلافاصله پس از خرید خمیر کلی از آن استفاده کنید. کودک شما می تواند به راحتی کاردستی های بسیار زیبایی با خمیر کلی بسازد و این خمیر هیچ ضرری برای پوست لطیف فرزندتان ندارد.

در پاسخ به سوال «خمیر کلی چیست» باید گفت این خمیر ترکیبی از آب، نمک و آرد است. همچنین مقداری نگهدارنده و رنگ برای افزایش زیبایی خمیر و ایجاد بوی خوب به این ترکیب اضافه می شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد ترکیب های خمیر کلی با خمیر بازی کودکان یکی نیست و برای تهیه خمیر بازی از سورفکتانت، نگهدارنده و سخت کننده نیز استفاده می شود. در ادامه به بررسی تفاوت های خمیر کلی و خمیر بازی می پردازیم. 

خمیر کلی بهترین خمیر بازی

تفاوت های خمیر بازی و خمیر کلی چیست؟

مهم ترین تفاوت خمیر کلی با خمیر بازی، کشسانی است. به زبانی ساده تر خمیر کلی قابلیت کشسانی و تغییر حالت مانند اسلایم را دارد، اما به عنوان خمیر شناخته می شود. شما می توانید برای افزایش حالت کششی خمیر کلی، آن را با اسلایم ترکیب کنید تا ترکیبی از خمیر کلی و اسلایم داشته باشید. دومین تفاوت مهم خمیر بازی و خمیر کلی، در مواد اولیه آن ها است. خمیر کلی هیچ گونه افزودنی ندارد و با ترکیبی از مواد طبیعی تهیه می شود. 

درصورتی که برای تولید خمیر بازی از افزودنی ها و رنگ های مختلفی استفاده می شود. خمیر بازی و خمیر کلی، هیچ ضرری برای پوست دست کودکان ندارند؛ اما خمیر کلی استفاده راحت تری دارد و نسبت به خمیر بازی نرم تر است. شما می توانید برای تهیه خمیر بازی یا خمیر کلی، همین حالا به فروشگاه ایران تحریر مراجعه کنید. این فروشگاه علاوه بر لوازم سرگرمی کودکان، انواع کتاب کودک، دفتر، لوازم حرفه ای نقاشی و خط الرسم را نیز موجود دارد. 

بررسی دو روش کاربردی برای خشک کردن خمیر کلی

یکی از مهم ترین ویژگی های خمیر کلی که باعث شده این خمیر بین طراحان و مجسمه سازان محبوب شود، قابلیت خشک شدن است. به زبانی ساده تر یعنی شما می توانید مجسمه یا کاردستی دلخواه خود را با خمیر کلی بسازید و با استفاده از روشی که در ادامه معرفی می کنیم، اثر هنری تان را خشک کنید. 

برای خشک کردن خمیر کلی، دو روش وجود دارد که هر دوی آن ها بسیار کاربردی و ساده هستند. برای خشک کردن این خمیر نیاز به هیچ گونه افزودنی نیست. شما می توانید با خرید خمیر کلی از فروشگاه های خرید لوازم تحریر و درست کردن کاردستی موردنظر خود، نسبت به خشک کردن آن اقدام کنید.

خرید خمیر کلی و خمیر بازی از ایران تحریر

خشک کردن خمیر کلی در هوای آزاد؛ روشی زمان بر اما آسان

اولین روشی که برای خشک کردن خمیر کلی پیشنهاد می شود، استفاده از هوای آزاد است. یعنی شما اثر هنری را در هوای باز می گذارید تا خشک شود. این روش معمولا دو الی سه ساعت طول می کشد و زمان بر است. 

اما هیچ گونه ترک روی خمیر کلی ایجاد نمی شود و بدون شکستن یا خراب شدن خشک می شود. توجه داشته باشید که خمیر کلی نباید زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرد؛ زیرا شل خواهد شد. همچنین اگر خمیر کلی شما به صورت ناخواسته خشک شده است، کافی است مقداری آب به آن اضافه کنید تا مانند روز اول نرم شود. 

خمیر کلی را با استفاده از فر خشک کنید

روش دومی که با استفاده از آن می توانید خمیر کلی را خشک کنید، استفاده از فر است. فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید تا فر کاملا گرم شود. سپس خمیر کلی را داخل سینی فر قرار دهید و به آرامی داخل فر بگذارید. پس از 10 دقیقه اثر هنری شما آماده است و خمیر کلی کاملا خشک شده است. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از ترک خوردن خمیر، با یک قلم مو سطح خمیر را خیس کنید. 

بهترین خمیر کلی و خمیر بازی را از ایران تحریر بخرید

خمیر کلی یکی از بهترین انواع خمیر بازی برای کودکان است که در ابتدا به عنوان وسیله ای برای پاک کردن کاغذ دیواری یا ماشین استفاده می شد. شما می توانید با تهیه خمیر کلی و ترکیب آن با اسلایم، یک سرگرمی جذاب برای فرزند خود تهیه کنید. شما می توانید برای تهیه خمیر کلی با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه ایران تحریر مراجعه کنید. فروشگاه ایران تحریر تنوع محصولی بسیار بالایی دارد و انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و لوازم خط الرسم را موجود کرده است. برای خرید از این فروشگاه، پیشنهاد می کنیم از آدرس irantahrir.shop دیدن کنید و محصولات مورد نظر خود را بخرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IaeENO1R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
چگونه خمیر بازی خشک میشود :
4 ماه پیش
چگونه خمیر بازی خشک میشود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه