سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

حدود سه سال قبل یعنی سال 2020، مرسدس بنز معرفی کامیون نسل پنجم خود به نام بنز 2020 کرد. این کامیون به عنوان کامیون برتر سال در همان سال انتخاب شد. یکی از ویژگی های برجسته این کامیون، استفاده از سیستم دوربین به جای آینه های جانبی بود که این اختراع نخستین بار در این کامیون به کار رفت. قطعات به کار رفته در کامیون و لوازم بنز با ارتقای ویژه همراه بود به طوری که ایمنی بالا در کابین، آسایش و راحتی برای راننده، موتور کم مصرف و قدرتمندتر از ویژگی های مهم این کامیون به شمار میرفت.

در سال 2023 مرسدس بنز کامیون اکتروس ال را به عنوان فیس لیفت از اکتروس نسل پنجم 2020 تولید کرد. اکتروس ال به دلیل ویژگی ها و آپشن های منحصر به فرد آن به عنوان یک پیشرو در کامیون های نوآورانه مرسدس بنز شناخته می شود. این کامیون در بسیاری از بخش ها مشابه با اکتروس نسل پنجم است، اما در بخش های خاصی تغییرات ایجاد شده است. قیمت اکتروس ال فول آپشن در اروپا حدود 170 هزار یورو است که این کامیون را یکی از گران قیمت ترین کامیون های اروپا می کند.

مرسدس بنز کامیون اکتروس ال

تفاوت اکتروس ال با اکتروس ۲۰۲۰

در جنبه ظاهری، تغییرات مهمی در اکتروس ال مشاهده می شود. در چراغ های جلو که در این مدل، کاسه ی چراغ حذف شده و به جای آن از یک لنز هوشمند با چراغ دیلایت (Daytime Running Light) استفاده شده است. از نظر فنی نیز تغییرات مهمی در کارکرد اکتروس ال اعمال شده است. مصرف سوخت این کامیون کاهش یافته و تولید آلایندگی موتور به نسبت نسل های قبلی کمتر است که این تغییرات به محیط زیست و صرفه جویی در سوخت کمک می کند. اکتروس ال به طور کلی صدای کمتری نسبت به یک کامیون عادی دارد و از لحاظ ایمنی نیز تغییرات مهمی اعمال شده است، به گونه ای که مرسدس بنز ادعا می کند اکتروس ال، ایمن ترین کامیون برای سرنشینان در دنیا است.

آپشن و امکانات جدید اکتروس ال

Actros L از مرسدس بنز با لوازم جانبی اختصاصی و ویژگی های خاص صنعت حمل و نقل، تجربه کار در حمل و نقل طولانی مدت را دلپذیرتر و راحت تر می کند. این کامیون دارای فضای داخلی با کیفیت بالا، چراغ های LED خلاقانه، و موتور قدرتمند OM 471 است. امنیت راننده از جمله فاکتورهای مهمی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سیستم های ایمنی پیشرفته آن از جمله ترمز اضطراری خودکار و MirrorCam به ایمنی راننده کمک زیادی می کنند.

ویژگی های آیرودینامیکی به کاهش مصرف سوخت و دید بهتر در شرایط دشوار کمک می کنند. با Active Drive Assist، این کشنده همچنین به راننده در حفظ فاصله ایمن با خودروی جلویی کمک کرده و در مواقع اضطراری وضعیت خطرناک را اعلام می کند. به طور کلی، Actros L ایمنی، راحتی و کارایی ویژه ای را برای رانندگان فراهم کرده تا تجربه حمل و نقل را بهبود ببخشد.

کامیون اکتروس ال مجهز به انواع آپشن هایی مانند رادار خط خوان، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز ضد لغزش، سیستم هشدار برخورد با موانع از سمت راست، سیستم گرم کن و سردکن صندلی ها و مانیتور صفحه کیلومتر است که هر یک از این ویژگی ها بر اساس درخواست مشتری از کارخانه نصب می شوند. همچنین سیستم دوربین نیز به جای آینه در صورت سفارش مشتری قابل نصب است.

اکتروس ال از جمله کامیون هایی است که با ویژگی ها و سیستم های پیشرفته ای تجهیز شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، سیستم جلوگیری از واژگونی است که در جاده های خطرناک یا سرپیچ های که امکان از دست رفتن کنترل و واژگونی وجود دارد را تشخیص می دهد. این سیستم بر اساس میزان ترمز هر چرخ از واژگونی کامیون جلوگیری می کند.

آپشن و امکانات جدید اکتروس ال

مشخصات فنی اکتروس جدید

اکتروس ال جدید به طور کلی مشخصات فنی مشابه با اکتروس نسل پنج دارد. این کامیون در دو مدل کابین گیگا اسپیس و مگا اسپیس تولید می شود که گیگا اسپیس بزرگ ترین سایز کابین را دارد. موتورهای اکتروس جدید نیز با توانایی های مختلفی مانند توان موتور می تواند 480، 510 یا حتی 630 اسب بخار باشد، بسته به نیاز و ترجیح مشتری تولید می شوند. این کامیون های مدرن و پیشرفته با توانایی های متنوع، عملکرد قدرتمند و کابین های مرتفع و راحت، مناسب برای برنامه های حمل و نقل متنوع و حمل بار در شرایط مختلف می باشند.

اکتروس ال دارای سیستم ACC یا کروز کنترل تطبیقی است که به صورت خودکار سرعت و فاصله با خودروی جلویی را تنظیم می کند. این سیستم در سرعت های تا 120 کیلومتر در ساعت و در پیچ های جاده تا 45 درجه همچنان کاربرد دارد. سیستم های پیشرفته ایمنی به کار رفته در اکتروس ال مانند ترمز اضطراری و رادار خط خوان، در صورت نزدیک شدن به مانع یا خودروی در جاده، باعث فعال شدن عملکرد ترمز اضطراری میشود. همچنین با چراغ های جلوی زنون ترتیب نور به تطابق با شدت نور محیط و خودرو جلویی تنظیم می شود.

موتور اکتروس ال 1863

کشنده مرسدس بنز Actros L با فناوری نوآورانه به بهترین کشنده برای حمل و نقل بین المللی تبدیل شده است. این خودرو با موتور قدرتمند و مقرون به صرفه یورو 5، با سه نوع کابین مختلف در دو محوره و سه محوره عرضه می شود. موتور این خودرو با توان ۶۲۵ اسب بخار و ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، عملکرد بسیار قوی و قابل اعتمادی را ارائه می دهد.وجود سیستم توربوشارژر و سیستم ترمز موتور دو زمانه نشان از عملکرد پیشرفته و بهینه این موتور دیزلی می دهد. ترکیب این ویژگی ها با سیستم های پیشرفته کنترل الکترونیکی و مهندسی مدرن، اکتروس ال را به یک کامیون با عملکرد بالا و کارایی بی نظیر تبدیل می کند.

گیربکس اکتروس ال

گیربکس اکتروس ال یکی از ویژگی های مهم این کامیون است. این کامیون دارای دو نوع گیربکس گیربکس دنده ای در مدل های اکتروس جفت دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک در نسخه های تک دیفرانسیل است. در نسخه اکتروس ال تک دیفرانسیل، تمام گیربکس ها دارای اینتاردر (Retarder) هستند که این ویژگی امکان کنترل و تنظیم میزان گشتاور منتقل شده به چرخ ها را در حالت اتوماتیک فراهم می کند. از جمله گیربکس های مورد استفاده در این مدل گیربکس ZF اصلی آلمان 12 سرعته اتوماتیک است که نسبت به نسخه های قبلی اکتروس، سرعت تعویض دنده آن بهبود یافته و حدود 30 درصد سریع تر عمل می کند.

با اضافه شدن سیستمی مشابه با سیستم I-SEE موجود در کامیون های ولوو، اکتروس ال همچنین امکان کنترل مصرف سوخت بر اساس توپوگرافی جاده را فراهم می کند. این سیستم توپوگرافی جاده را شناسایی کرده و میزان گشتاور منتقلی را برای بهینه سازی مصرف سوخت تنظیم میکند. این ویژگی باعث به حداقل رسیدن مصرف سوخت کامیون میشود.

تعلیق اکتروس

کامیون اکتروس از تعلیق بازویی در بخش دیفرانسیل جفت استفاده می کنند که به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین تعلیق های شاسی در صنعت خودرو سازی شناخته می شود. تعلیق دیفرانسیل سوار بر چهار بالن با اندازه کوچک تر نسبت به نسل های قبلی استفاده می شود تا ارتفاع کامیون را کاهش دهد. این کاهش ارتفاع بهبودی در مانور و استفاده در مکان های محدودتر را به همراه دارد.

تعلیق محور جلو بر اساس درخواست مشتری می تواند از فنر یا بالن تشکیل شود. تعلیق اتاق اکتروس ال با سوار بر چهار بالن و دو نیم فنر، نرمی و راحتی را برای رانندگان فراهم می کند. این تعلیق باعث کاهش لرزش ها و ارتعاشات بر روی کابین می شود و تجربه رانندگی را بهبود می بخشد.

معایب اکتروس جدید در ایران

اولین چالش مرتبط با عدم وجود خدمات پس از فروش و خدمات پشتیبانی مرسدس بنز در ایران است. این مسئله باعث ایجاد مشکلات و دغدغه های زیادی برای مالکان این کامیون شده است. حساسیت این کامیون ها به استاندارد آلایندگی و نیاز به سوخت با استاندارد یورو شش در حالی که استاندارد سوخت در ایران یورو سه یا چهار است، ممکن است به چالش هایی برای مالکان این کامیون ها منجر شود. برای رفع این مشکلات، نیاز به تلاش و همکاری بین سازندگان و مقامات مربوطه در ایران واردات کننده و توزیع کننده این کامیون ها وجود دارد تا راهکارهای مناسب برای تأمین سوخت و خدمات پس از فروش ایجاد شود.

خرید لوازم بنز با بهترین قیمت از نمایندگی لوازم بنز

جمع بندی

در این مطلب به بررسی آخرین نسل کامیون از شرکت خودروسازی بنز پرداختیم. هر ساله شرکت عظیم بنز به عنوان یکی از بزرگترین غول های تولید کننده کامیون، با ارائه آخرین نسخه از کامیون خود موج عظیمی را در طرفداران این دسته از کشنده ها به راه می اندازد. اکتروس ال یکی از بهترین کامیون ها در صنعت کامیون سازی به شمار می آید که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، یکی از بهترین کشنده ها در سراسر دنیا محسوب میشود.

مجموعه نمایندگی دات کام به نشانی https://namayandegi.com به عنوان نمایندگی بنز، ولوو و اسکانیا است که که امکان خرید انواع لوازم یدکی مانند: لوازم بنز، لوازم ولوو، لوازم اسکانیا، یاتاقان بنز، میل لنگ بنز، میل لنگ ولوو، بوش پیستون بنز، بوش پیستون ولوو، یاتاقان ولوو، لنت ترمز بنز، لنت ترمز ولوو، لنت ترمز اسکانیا، کلاچ ولوو، کلاچ اسکانیا، کلاچ دانگ فنگ، کلاچ کامیونت را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است.

به کمک سایت نمایندگی دات کام می توانید قبل از وارد شدن به پروسه خرید ، درباره لوازم بنز و قطعات انواع کامیون ها اطلاعات مفیدی کسب کرده و با قطعات ، برندها و نمایندگی های معتبرآشنا شوید. خدمات و قیمت شرکت های مختلف و انواع قطعات را با هم مقایسه کنید و بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.جهت خرید لوازم بنز با بهترین قیمت از نمایندگی لوازم بنز، با شماره پشتیبانی نمایندگی دات کام تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی: ۰۹۱۲۲۶۱۴۳۰۷

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZbWbiUF8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه