پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پیشگیری بهتر از پیگیری

6 ماه پیش ( 1402/7/20 )
 

شاید شنیده باشید که بعضی مالباختگان معتقدند دوربین مداربسته به هیچ دردی نمی خورد. می گویند بیشتر حرص می خوریم وقتی فیلم جزئیات سرقت اموال خود را داریم و هر بار که آن را می بینیم، انگار بر زخم کهنه نمک می پاشند. کاری هم از دستمان برنمی آید. ماه ها و چه بسا سال هاست دنبال سارق هستیم. نه تنها مالمان را از دست داده ایم، که عمرمان هم در اداره‌ی پلیس و آگاهی و دادسرا رفته و هنوز موفق نشده ایم خسارت را جبران کنیم.

حق هم دارند. شما اگر مالی را از دست بدهید، حتی اگر روزی بازگردد، ارزش خود را از دست داده است. برای همین دوربین هایک ویژن همواره به دنبال پیشگیری است تا پیگیری. در همین راستا، قابلیت های منحصربه فردی که در انواع دوربین های این شرکت معتبر جهانی تعبیه شده است، به شما کمک می کند تا اساساً از وقوع اتفاق های ناخوشایند جلوگیری کنید.

در این مقاله به برخی از مهم ترین راهکارهای هایک ویژن برای جلوگیری از وقوع حادثه و سرقت می پردازیم. راهکارهایی که به جای پیگیری، به دنبال پیشگیری از وقوع جرم یا بروز سانحه هستند.

هشدار به موقع

نسل اول دوربین های مداربسته تصاویر را ضبط می کردند تا در صورت لزوم فیلم ها بازبینی شوند. بعدها با گسترش اینترنت، امکان انتقال تصویر مهیا شد و به این ترتیب، دارندگان دوربین مداربسته می توانستند تصاویر را در لحظه و به صورت زنده روی گوشی یا لپ تاپ خود ببینند. اما ظهور تکنولوژی های جدید و پیوند هوش مصنوعی با سیستم های نظارت تصویری، امکانات بی نظیری به دست داده اند.

با کمک دستاوردهای جدید علم و تکنولوژی، دوربین های مداربسته می توانند موجب پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم یا اتفاقات ناخوشایند شوند. اگر پیش از این، تصاویر دوربین های مداربسته فقط لحظه‌ی وقوع سانحه یا جرم را ضبط می کردند و در بهترین حالت، تصاویرشان در تحقیقات پلیس استفاده می شد، امروز می توانند با هشدار به موقع، از وقوع جرم جلوگیری کنند.

حصار فرضی دوربین هایک ویژن

حصار فرضی

مدل های جدید دوربین مداربسته، که می توانید بهترین آن ها را از نمایندگی هایک ویژن بخواهید، قابلیت های منحصربه فردی دارند. برای مثال، شما می توانید به شکل فرضی در یک محدوده‌ی مشخص، حصاری تعریف کنید که در صورت عبور شخص از آن حصار فرضی، برایتان پیام هشدار ارسال شود.

در این حالت، قبل از اینکه فرد بتواند وارد حریم شما شود، در سیستم نظارت تصویری تان اختلال به وجود بیاورد یا فرضاً دزدگیر را قطع کند، شما متوجه ورود او می شوید و خیلی زودتر از آنکه جرمی اتفاق بیفتد، می توانید عکس العمل مناسب نشان دهید.

برای مثال، می توانید تا چند متر دور ویلای خود را به عنوان حصار فرضی برای دوربین هایک ویژن تعریف کنید و در صورتی که کسی از آن عبور کرد، به گوشی تان آلارم ارسال شود. این حصار فرضی می تواند برای پنجره یا در ورودی ساختمان هم تعریف شود.

جلوگیری از ورود غیرمجاز

یکی دیگر از کاربردهای سیستم ها نظارت تصویری جدید، محدود کردن عبور و مرور افراد است. داده های تصویری به دست آمده از دوربین های مداربسته به وسیله‌ی الگوریتم های پیچیده، قابلیت های جدیدی به دست می دهند. دوربین های هایک ویژن به کمک هوش مصنوعی می توانند چهره‌ی افراد را تشخیص دهند. بر همین اساس، می توان رفت وآمد اشخاص را محدود کرد و زمینه‌ی بسیاری از بزهکاری ها را از میان برداشت.

سارقان یا خرابکاران با نفوذ به سیستم های امنیتی یا قفل های هوشمند می توانند به املاک و مستغلات شما وارد شوند و احیاناً خسارتی به بار بیاورند، ولی با محدودسازی رفت وآمد افراد براساس سیستم تشخیص چهره‌ی هایک ویژن، بسیاری از این اتفاقات در نطفه خفه می شوند و اساساً از وقوع جرم پیشگیری می شود.

دوربین مداربسته پلاک خوان هایک ویژن

دوربین پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان هایک ویژن، همان طور که از اسمش مشخص است، پلاک وسایل نقلیه را پردازش می کند. این دوربین ها طوری طراحی و هوشمندسازی شده اند که در مرحله‌ی اول با دقت و وضوح بالایی تصویربرداری نمایند و در مرحله‌ی بعد، به کمک نرم افزارهایی تصاویر را پردازش کنند و پلاک وسیله‌ی نقلیه را بخوانند.

نرم افزاری که در دوربین تشخیص پلاک هایک ویژن قرار می گیرد، در واقع نوعی هوش مصنوعی است که توانایی دارد بر اساس الگوریتم های دقیق و پیچیده ای که برای دستگاه تعریف شده است، اعداد و حروف را بخواند. به کمک این داده ها می توان عبور و مرور وسایل نقلیه را کنترل و حتی محدود کرد.

برای مثال، می توان فقط به اتومبیل های مجاز اجازه‌ی ورود دارد و به این ترتیب از نفوذ سارقان به نحوی جلوگیری کرد. همچنین با محدودسازی زمان خروج اتومبیل ها، می توان از خروج ناخواسته‌ی اتومبیل و به تعبیر دقیق تر از سرقت آن پیشگیری کرد.

ایجاد هراس در دل سارقین

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، بسیاری از امکانات امروزی دوربین های هایک ویژن با هدف پیشگیری از وقوع جرم توسعه یافته اند. بنابراین با ارسال هشدار به صاحب ملک و همچنین فعال کردن به موقع دزدگیر، می توانند به نوعی سبب بازدارندگی شوند.

اگر شخص مشکوکی نزدیک حریم شما شود و شما آلارم دریافت کنید، می توانید با فعال کردن آژیر خطر، پیش از ورود او به ملک، این پیام را منتقل کنید که متوجه حضور او شده اید و احتمال به دام افتادن او بسیار بالاست. با ایجاد چنین هراسی، می توان بسیاری از سارقان را از اقدام بزهکارانه‌ی خود منصرف ساخت و علاج واقعه پیش از وقوع کرد.

 

حذف آلارم های بی مورد

ارسال هشدار درست و به موقع سبب می شود که بتوانیم در لحظه‌ی مناسب، بهترین واکنش را نشان دهیم. مسئله‌ی مهمی که در این خصوص وجود دارد، حرکت های زائد است. نسل اول دوربین هایی که به سنسورهای حرکتی مجهز شدند، بر اساس مشاهده‌ی حرکت در تصویر، واکنش نشان می دادند و بر همین اساس با وجود هر متغیری در تصویر، به فرد آلارم فرستاده می شد یا سیستم دزدگیر به صدا درمی آمد.

هایک ویژن با معرفی تکنولوژی Acusenseکه مخفف Accurate sensor (به معنای سنسور با دقت بالا) است، بسیاری از آلارم های بی مورد را حذف کرده است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می تواند با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق (Deep learning) حرکت افراد و وسایل نقیله را از دیگر اجسام متحرک، متمایز نماید و با استفاده از این قابلیت، آلارم های بی مورد و نادرست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به این ترتیب کاربر با اطمینان از هشدار دریافتی می تواند نبست به موضوع گزارش شده توسط دستگاه اطمینان پیدا کند و اقدامات لازم امنیتی را انجام دهد. اگر سیستم نظارت تصویری هشدار نادرست صادر نمایند و نیروی انسانی جهت گشت زنی به محدوده اعزام شود، این امر سبب اتلاف وقت و انرژی می شود. این همان حربه ای است که بعضی از تبهکاران از آن بهره می برند.

ازآنجاکه معمولاً نیروهای انسانی محدود هستند، آن ها با ایجاد تحرکات غیرواقعی در برابر دوربین ها و سیستم ها نظارتی، اعلان و هشدا کاذب و نادرست به وجود می آورند. با سردرگم کردن نیروی انسانی، از فرصت بهره می برند و برای بزهکاری یا سرقت اقدام می کنند. علاوه بر این، دریافت هشدارهای زیاد و بی اهیمت، حساسیت نیروهای امنیتی و نگهبان ها را کم می کند. سیستم Acusense از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند.

جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر

علاوه بر قابلیت های دوربین های مداربسته به منظور پیشگیری از سرقت، سیستم های جدید مجهز به سنسورهایی هستند که از حوادث غیرمترقبه هم جلوگیری می کنند. برای مثال، برخی از دوربین های مداربسته هایک ویژن از فناوری سنجش حرارت بهره می برند. این فناوری با دریافت نور محیط، تصاویری واضح از موجودات زنده ارائه می دهد. اما این تنها کاربرد آن نیست.

علاوه بر آنکه با استفاده از این سنسورها می توان سوژه های انسانی را در نور کم یا شرایط نامناسب آب وهوایی تشخیص داد، با کمک این فناوری می توان از آتش سوزی های فاجعه بار نیز جلوگیری کرد. این دوربین ها را می توان در نقاطی از محیط زیست قرار داد و از جنگل ها در برابر آتش سوزی مراقبت کرد.

از این دوربین ها در فعالیت های نظارتی مانند کنترل بنادر و محافظت از کارخانه ها یا کسب وکارهای بزرگ نیز استفاده می شود. بدیهی است که از قابلیت این دوربین های حرارتی برای حفاظت از محیط کار و انبارها نیز می توان بهره برد. در صورت ردیابی حرارت، به سرعت از آن مطلع می شوید و می توانید در اسرع وقت نسبت به آن واکنش نشان دهید و پیش از آنکه تجهیزات و دارایی هایتان در آتش بسوزد، از یک فاجعه‌ی جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

هدف شرکت هایک ویژن پیشگیری از وقوع خسارت

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

هرچند که ممکن است انبار یا دفتر کارتان بیمه باشد و در صورت وقوع حادثه، بتوانید بخشی از خسارت را جبران کنید، اما بدیهی است که این فرآیند زمان بر است و قطعیت ندارد. همان طور که همه می دانیم، شرکت های بیمه هزینه های جانبی بسیاری کسر می کنند و علاوه بر آن، زمان قابل توجهی سپری می شود تا شما به بخشی از سرمایه‌ی ازدست رفته‌ی خود برسید.

این موضوع درباره‌ی سرقت از دارایی های شما هم صادق است. پیگیری و دستگیری سارقین معمولاً زمان زیادی می برد و بعد از مدت ها هم ممکن است شما به اصل دارایی تان نرسید. بر همین اساس، سیاست ها و اهداف جدید شرکت هایک ویژن بر پیشگیری از وقوع خسارت استوار است، نه پیگیری پس از وقوع حادثه. به قول سعدی شاعر نامدار و خردمند دوران: علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست.

برای دریافت تخفیف ویژه و مشاوره تخصصی ارتقا امنیت با شماره ۸۷۷۰۰۵۰۶ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fT9xV8mx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه