شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در پاییز به مشهد سفر کنیم یا شیراز؟

سفر به شیراز و سفر به مشهد از مقاصد توریستی محبوب و شناخته شده در ایران هستند. در این مقاله، ما قصد داریم این دو شهر را برای سفر به آن ها معرفی کنیم و به شما در انتخاب مقصد سفرتان در پاییز کمک کنیم. در زمان سفر اقامت در هتل های مشهد نیز پیشنهادی مناسب است که بهتر است آن را بررسی کنید و هتل مدنظر خود را برای اقامت در این شهر توریستی اقدام کنید.

یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانی ها در تمام فصول سال، سفر به مشهد است. اگرچه تعداد گردشگران در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بیشتر است، اما شهر مقدس کشور در هر چهار فصل سال مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد.

سفر به مشهد در بهار و پاییز به دلیل هوای معتدل تر آن، می تواند زمان مناسبی برای سفر باشد؛ به ویژه در فصل پاییز که با رنگ های زیبا و شگفت انگیز همراه است.

آیا در فصل پاییز به شیراز سفر کرده اید؟ در این فصل، زیبایی های شیراز با زیبایی های فصل پاییز ترکیب شده و چشمگیری های مناطق آن را به شما نشان می دهد. پیشنهاد می کنیم همراه با الی گشت باشید تا با چندین دیدنی متنوع و زیبای شیراز در فصل پاییز آشنا شوید.

سفر به مشهد در پاییز

مشهد، یکی از شهرهای زیارتی مهم در ایران است که سالانه مسافران بسیاری از داخل و خارج کشور را پذیرایی می کند. به همین دلیل، سفر به مشهد یکی از تجربه هایی است که اکثر ایرانیان بیش از یک بار آن را تجربه کرده اند. این شهر دارای جاذبه های تفریحی فراوانی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

در برخی از فصول و تعطیلات مختلف در طول سال، سفر به شهر مشهد بیشتر است و به همین دلیل، در بعضی از این مناسبت ها پیدا کردن بلیط، رزرو هتل و یا تور مشهد ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، در بسیاری از مناسبت های مذهبی، اعیاد و خصوصا روز هایی همچون ولادت و شهادت امام رضا سفر به این شهر بیشتر می شود.

بعضی از افراد ترجیح می دهند در مناسبت های مذهبی به مشهد سفر کنند، اما من در نظر دارم بگویم که مشهد در هر فصلی زیبایی خود را دارد. هرچند فصل بهار به دلیل آب و هوای خوب، معمولا قیمت تورهای مشهد در ابتدای این فصل افزایش می یابد.

در پاییز، هوا در مشهد نه چندان گرم است و در عین حال سرما نیز نمی باشد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به گرما حساس هستند، پاییز بهترین فصل برای سفر به مشهد است. اما اگر علاقه زیادی به سرمای شدید، بارش برف و برف بازی دارید، بهتر است در فصل زمستان به مشهد سفر کنید. برخی نقاط دیدنی مشهد عبارتند از:

بام مشهد

یکی از مکان های دیدنی در مشهد در فصل پاییز بام مشهد است که هوای دل انگیز و زیبای پاییزی را برای شما به ارمغان می آورد. بام مشهد یکی از مکان های محبوب بین جوانان است و به بخش های مختلف شهر مشهد نیز نگاهی دارد.

از بام هفت تیر نیز می توانید بازدید کنید که در مقایسه با بام مشهد آرامش بیشتری دارد. در صورت دنبال کردن یک مکان کم ابر مجموعه، بهتر است از بام هفت تیر بازدید کنید. در فصل پاییز، بام مشهد به همراه زرد شدن برگ های درختان بیشترین جذابیت را به خود می گیرد و بهترین گزینه برای سفر به مشهد در پاییز است.

باغ ملی

با توجه به نامش، به نظر می رسد باغ ملی مشهد یکی از بزرگترین و پرترددترین پارک های ایران است. اما واقعیت کاملاً متفاوت است. این پارک نسبت به رقبای توریستی خود خیلی کوچکتر و معمولی تر است. این امر احتمالاً باعث شده است که این پارک توجه کافی از سوی گردشگران نبیند. اما این اشتباه است!

پارک ملی مشهد می تواند یکی از بهترین و زیباترین مقاصد سفر به مشهد در فصل پاییز باشد. در این پارک، که به عنوان یک پارک دل انگیز و آرام شهرشناختی معروف است، می توانید در فضای طبیعی زرد و نارنجی مشهد استراحتی لذت بخش را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید. بدون هیچ تردیدی، این پارک فوق العاده است.

آرامگاه فردوسی

مشهد، با آرامگاه فردوسی، در پاییز به عنوان یکی از مکان های گردشگری مهم شهر شناخته می شود. این آرامگاه، به خاطر ارزش های ادبی، فرهنگی، تاریخی و طبیعتی خود، می تواند هرگونه سلیقه ای را جذب کند.

با بناهای از جمله ستون ها و کاشی ها، این آرامگاه در محلی به نام توس در فاصله ۲۰ کیلومتری از مشهد واقع شده است. با یک سفر کوتاه، به درستی می توانید به این مکان دسترسی پیدا کنید.

حرم امام رضا

هیچ اهمیتی ندارد که در کدام فصل و ماهی از سال به شهر مشهد سفر می کنید؛ زیرا بدون شک، بازدید از حرم مطهر رضوی در اولویت بالاترین بازدیدهای شما قرار خواهد گرفت.

می توان گفت که یکی از اصلی ترین انگیزه های تمامی گردشگران و مسافران تور شهر مشهد، زیارت گنبد برجسته هشتمین اختر درخشان آسمان امامت و ولایت، امام رضا (ع) است.

این حرم که در سال ۸۲۱ هجری قمری در شهر مشهد ساخته شده است، بخشی جدایی ناپذیر از میراث مذهبی و تاریخی شهر مشهد است و به عنوان یک نگین ماندگار در قلب شهر مشهد شناخته می شود.

سفر به شیراز در پاییز

سفر به شیراز در پاییز

در سفر شیراز بررسی هتل های شیراز نیز بسیار مهم است. شما می توانید در هر فصلی از سال با رزرو تور شیراز به این شهر سفر کنید، اما بهترین زمان برای بازدید از شیراز بهار است. در ماه اردیبهشت، شیراز به واسطه باغ های پرگل و عطر بهار نارنج ها بسیار معروف و دلنشین است. این شهر با باغ هایی مانند باغ ارم، باغ شاپوری، باغ نظر، باغ دلگشا و باغ عفیف آباد شناخته می شود.

هرچند که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به شیراز است، اما سفر در فصل های تابستان، پاییز و زمستان نیز خوب است. به عنوان مثال، در پاییز هوا بسیار معتدل و دلنشین است و همراه با نسیم خنکی همراه است.

آب و هوای خاص پاییز همراه با رنگ بندی زیبای طبیعت، درختان و برگ های پاییزی، لحظاتی زیبا و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

شیراز، یکی از شهرهای باستانی و پرجمعیت ایران، در جنوب شرقی کشور و در استان فارس واقع شده است. این شهر به عنوان سومین شهر قدیمی ایران و پنجمین شهر پرجمعیت ایران شناخته می شود. در کتب تاریخی، این شهر با نام های شیرازیس و تیرازیس ثبت شده است و در گذشته، پایتخت ایران در دوره های صفاریان، بوییان و زندیان بود.

شیراز همچنین به عنوان شهر شعر و ادب معروف است و شامل مشاهیری همچون سعدی، حافظ، شهریار، سنایی، بابا طاهری و بهار است. برای بسیاری از مسافران، شیراز و تور شیراز به عنوان گزینه های اولیه در سفرهایشان در نظر گرفته می شود زیرا این شهر دارای جاذبه های گردشگری متنوع است که با هر سلیقه ای همخوانی دارد.

شیراز بسیار دیدنی است و تعداد آنها زیاد به حدی است که در چند روز کوتاه نمی توانید همه ی آنها را ببینید. از مکان های معروف مانند حافظیه و سعدیه گرفته تا باغ های ایرانی، با صفا و تخت جمشید، شیراز در فصل پاییز زیبایی های خاص خود را نشان می دهد.

هوا در این فصل مانند بهار معتدل و بسیار خوب است؛ و البته سفر به شیراز خاطره سازی بزرگ برای شما خواهد داشت. در ادامه با معروف ترین دیدنی هایی که با سفر به شیراز در پاییز آنها را خواهید دید، آشنا خواهید شد.

تخت جمشید

تخت جمشید

سفر به شیراز بدون بازدید از تخت جمشید بسیار ناقص خواهد بود. تخت جمشید در فصل پاییز جزو جاذبه های دیدنی شیراز است، زیرا در تابستان هوا بسیار گرم است و امکان بازدید را کاهش می دهد. تخت جمشید به طور خلاصه یکی از مهم ترین معابد ساخته شده در دوران حکومت هخامنشیان است.

این سازه توسط داریوش، پسرش خشایارشاه و نسل بعدی اردشیر یکم بنا شد. ساخت تخت جمشید حدود ۱۸۸ سال طول کشید و در انتها دارای قدمتی حدود ۳۳۰ سال پیش از میلاد مسیح می باشد.

کاخ آپادانا، هدیش، کاخ تچر، سه در، صد ستون، شورا و دروازه ملل از بخش های مختلف تخت جمشید هستند و ظاهراً بزرگترین تظاهر هنر و عظمت ایران باستان است. جالب است که این مجموعه همچنین دارای نمایش نور و صدا در ساعات شب است که تماشای آن بسیار لذت بخش است.

حافظیه

به جرات می توان ادعا کرد که همه مسافرانی که به شیراز می روند، به دلیل علاقه مندی به زیارت حافظ و دیدن آرامگاه او به این شهر سفر می کنند. حافظیه یکی از جاذبه های دیدنی در فصل پاییز است که مناظر بسیار زیبا را در اختیارتان قرار می دهد.

برای طراحی آرامگاه فعلی حافظ، چندین نفر از جمله علی اصغر حکمت، ماکسیم سیرو و علی سامی همکاری کرده اند. این طرح بر اساس معماری زمان زندیه طراحی شده است. عاشقان عکاسی می توانند در محیط پاییزی حافظیه عکس های بسیار زیبا بگیرند، بنابراین در بازدید از حافظیه فراموش نکنید که دوربین عکاسی را همراه داشته باشید.

آرامگاه با اهتمامی ویژه در شمال شهر شیراز قرار دارد و آرامش و تعجب انگیزی را به شما هدیه می دهد. همچنین، در این مجموعه غرفه های صنایع دستی و کافی شاپ نیز فعالیت می کنند که می توانید یکی از یادگاری های سفر به شیراز را تهیه کنید و یا خودتان را به نوشیدن شربت ها و عرقیات سنتی شیراز دعوت کنید.

سعدیه

سفر به شیراز و بازدید از آرامگاه شاعر شیرین سخن شیرازی غیرممکن است. میزان قدمت این آرامگاه به قرن هفتم هجری برمی گردد و در ابتدا مکانی برای زندگی سعدی بود. این بنا در سال ۱۳۳۰ توسط محسن فروغی، یک معمار مدرنیست ایرانی طراحی شده است.

با این حال، فروغی در طراحی آن از عناصر معماری سنتی الهام گرفته است. آرامگاه سعدی به همراه محوطه ای فراگیر و زیبا یکی از جاذبه های دیدنی در شیراز است، به ویژه در فصل پاییز. دیدن آن را از دست ندهید، زیرا این آرامگاه همانند حافظیه، بخشی از ارزش و اصالت شیراز است.

باغ نارنجستان قوام

بدون شک، باغ نارنجستان قوام در شیراز برجسته ترین باغ تاریخی ایران است و در جهت دیدن در فصل پاییز نیز از جاذبه های شیراز به حساب می آید. این باغ، به دلیل وجود تعداد زیاد درختان نارنج، نام "نارنجستان" را دریافت کرده است.

این باغ تاریخی در دوره ناصرالدین شاه قاجار، بین سال های ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ توسط قوام السلطنه ساخته شد. خاندان قوام، یک خانواده معتبر و نفوذمند در شیراز بودند و سال ها در این شهر حکومت می کردند و در همین دوران، باغ ها و عمارت های زیادی را در شیراز ایجاد کردند.

عمارت نارنجستان شامل اجزای مختلفی مانند اصطبل، حمام، بازارچه، حسینیه، دیوانخانه و مدرسه است. در سال های اخیر و پس از تعمیرات و بازسازی های متعدد، این ساختمان به عنوان یک موزه استفاده می شود که شامل اشیا فرهنگی و تاریخی اهدایی از آثار هنری ایرانی استاد پوب (مورخ مشهور آمریکایی درباره آثار هنری ایران) است.

دروازه قرآن

حال و هوای پاییزی دروازه قرآن در شهر شیراز بسیار زیبا است. این دروازه که تنها دروازه باقی مانده از شیراز است، در شمال شرقی شهر واقع شده است. قدمت این دروازه تقریباً ۳۷۰ سال است و یکی از زیباترین و قدیمی ترین دروازه های شیراز به شمار می رود و در طی این سالها نیز چند بار تخریب و بازسازی شده است.

در گذشته، یک قرآن بزرگ نیز در بالای این دروازه وجود داشت که مسافران با عبور از زیر آن به سلامتی سفر می کردند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، حتماً از این دروازه زیبا در پاییز دیدن کنید.

باغ نارنجستان قوام

سفر به شیراز یا سفر به مشهد؟

در صورتی که علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی هستید، سفر به شیراز را به شما توصیه می کنیم. اما اگر می خواهید سفری زیارتی و سیاحتی داشته باشید، سفر به مشهد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. دو شهر فوق پر از جاذبه های گردشگری و تفریحی هستند که لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورند.

در این مقاله، به شما در مورد هر دو شهر شیراز و مشهد، جاذبه های گردشگری و زمان مناسب برای بازدید از آن ها گفتیم. تصمیم نهایی به عهده شماست که بر اساس سلیقه و زمان سفر خود، یکی از این دو شهر را انتخاب کنید.

تمامی شهرهای ایران دارای اماکن دیدنی و تفریحی متنوعی هستند که مخاطبین متناسب با سلیقه خود از آن ها بازدید می کنند. در این مقاله نیز سعی کردیم شیراز و مشهد، دو شهر زیبای ایران در پاییز با جاذبه های فراوان را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید مقصد سفر خود را بهتر انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LRDalCMx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه