جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

فلومترها به عنوان یکی از دستگاه های حیاتی در مهندسی و صنایع مختلف به کار می روند و نقش اساسی در اندازه گیری و نظارت بر جریان مایعات و گازها ایفا می کنند. این دستگاه ها، امکان اندازه گیری نرخ جریان، حجم، و خصوصیات دقیق مواد مایع یا گازی را فراهم می کنند.

اگر قصد خرید فلومتر از فروشگاه های آنلاین مانند تک جنرال را دارید، باید بدانید که فلومترها تنوع زیادی در طراحی و اصول عملکرد دارند که به نیازهای مختلف صنایع پاسخ می دهد. از اندازه گیری جریان سوخت در صنعت هوانوردی گرفته تا کنترل جریان آب در صنعت آبیاری، فلومترها برای بهبود کارایی فرایندها، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات بسیار حیاتی هستند. این مقدمه نشان می دهد که فلومترها ابزاری مهم در صنعت هستند که در اندازه گیری و کنترل جریان مایعات و گازها از آنها بهره می برند.

خرید فلومتر

فلومتر چیست؟

فلومتر یک دستگاه اندازه گیری است که برای اندازه گیری نرخ جریان یا حجم مایعات، گازها یا مواد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها معمولاً در صنایع مختلف کاربرد دارند، از جمله صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، تولید انرژی، مهندسی محیط زیست و غیره.

فلومترها به انواع مختلفی طراحی شده اند، از جمله فلومترهای الکترومغناطیسی، فلومترهای اولتراسونیک، فلومترهای ترمال و... هر نوع فلومتر دارای اصول عملکرد مخصوص به خود است. این دستگاه ها معمولاً با استفاده از سنسورها و تکنولوژی های مختلف به اندازه گیری و نظارت بر جریان مایعات کمک می کنند.

استفاده از فلومترها در صنعت بهینه سازی فرایندها، کنترل کیفیت مواد و کاهش هدررفت ها کمک می کند. همچنین، این دستگاه ها در محیط های پژوهشی و آزمایشگاهی نیز مورداستفاده قرار می گیرند تا داده های دقیق در مورد جریان مایعات جمع آوری شود. گفتیم flow meter چیست و حالا لازم است در مورد انواع آن صحبت کنیم.

قیمت انواع فلومتر در بازار

انواع فلومتر در بازار

پیش ازاین گفتیم که فلومتر چیست و چه استفاده هایی دارد، حالا لازم به توضیح است که دسته بندی های مختلفی را شامل می شود و دارای گستره بزرگی از سری و نسل است.

  1. فلومتر اختلاف فشار یاDP

این نوع فلومتر برای اندازه گیری جریان مایعات از اختلاف فشار بین دونقطه در سیستم استفاده می کند. دو عنصر معمولاً در این دستگاه ها استفاده می شود: Orifice Plate و Venturi Meter یک صفحه میانی با یک سوراخ مرکزی است که جریان مایع را محدود می کند. Venturi Meter یک لوله با یک آستانه به شکل مخروطی است که به افزایش سرعت مایع منجر می شود. با اندازه گیری اختلاف فشار بین نقاط قبل و بعدازاین عناصر، می توان جریان مایع را محاسبه کرد.

  1. فلومتر کانال باز

در گستره محصولات و انواع فلومتر این نوع فلومتر برای اندازه گیری جریان مایعات در کانال های باز مانند رودخانه ها یا کانال های آبیاری مورداستفاده قرار می گیرد. دو مثال معروف از این نوع فلومترها، Parshall Flume و Weir هستند. این دستگاه ها با اندازه گیری ارتفاع یا عمق آب در کانال و ساختار مشخص شده ای در این کانال، جریان مایع را محاسبه می کنند.

  1. فلومتر توربینی

این نوع فلومتر از توربین ها برای اندازه گیری جریان مایعات استفاده می کند. توربین ها در مسیر جریان قرار می گیرند و با چرخش در مایع، سیگنال های خروجی تولید می کنند. سرعت چرخش توربین با جریان مایع متناسب است و می توان از آن برای محاسبه جریان استفاده کرد.

  1. فلومتر مغناطیسی

دستگاه موردنظر نیز با استفاده از میدان مغناطیسی برای اندازه گیری جریان مایعات عاملی مغناطیسی بهره می برد. یک الکترود مغناطیسی در دیواره لوله قرار داده می شود و مایع می تواند با برخورد به این الکترود ها انرژی مغناطیسی تولید کند و الکترودها اندازه گیری ولتاژ تولیدی توسط مایع را ثبت می کنند.

  1. فلومتر جابجایی مثبت

این نوع فلومتر از تغییر حجم دقیق مایع درون یک واحد زمانی برای اندازه گیری جریان استفاده می کند. دو قسمت به شکل دیگری به یکدیگر متصل هستند و مایع توسط آنها عبور می کند. تغییر حجم دستگاه درون یک دوره زمانی به جریان مایع مرتبط است.

  1. فلومتر نوسانی

نوع فلومتر نوسانی از تشکیل حباب ها یا نوسانات در مایع به عنوان نشانگر جریان استفاده می کند. یک جسم خارجی به لوله یا سرریز افت می آورد و نوسانات ایجاد می کند. از تعداد نوسانات در واحد زمان برای اندازه گیری جریان استفاده می شود.

  1. فلومتر جرمی

این نوع فلومتر جرم مایع یا گاز را به عنوان یک پارامتر اصلی اندازه گیری می کند. یکی از معروف ترین انواع آن، Coriolis Flowmeter است. این دستگاه با اندازه گیری تغییرات در جرم مایع در واحد زمانی به تعیین جریان می پردازد.

  1. فلومتر اولتراسونیک یا فراصوتی

مدل دیگری از دبی سنج ها، از ارسال امواج فراصوتی در مایعات و اندازه گیری زمانی که امواج عود می کنند برای تعیین جریان استفاده می کند. دو نوع اصلی اولتراسونیک وجود دارد: Transit-Time و Doppler. Transit-Time از زمانی که امواج به عقب برمی گردند برای محاسبه جریان استفاده می کند، درحالی که Doppler از تغییر فرکانس امواج با وجود جریان مایع استفاده می کند. این دستگاه ها برای مایعات و گازها مناسب هستند و عمدتاً در مواردی که دقت بالا و عدم تماس با مایع ضروری استفاده می شوند.

نکات مهم خرید فلومتر

دبی سنج یا فلومتر، یکی از ابزارهای اساسی در صنایع مختلف برای اندازه گیری جریان مایعات یا گازها است. انتخاب دبی سنج مناسب بسیار مهم است و باید به چند پارامتر کلیدی مختلف توجه کنید.

  1. نوع مایع یا گاز

نوع مایع یا گازی که می خواهید جریان آن را اندازه گیری کنید بسیار مهم است. ویژگی های مایع از جمله دانسیته، ویسکوزیته، دما و فشار می تواند تأثیر بزرگی بر انتخاب دبی سنج داشته باشد.

  1. محدوده جریان

میزان جریان مایع یا گاز که باید اندازه گیری شود بسیار مهم است. باید از دبی سنجی که محدوده جریان مطابق با نیاز شما دارد استفاده کنید.

  1. دقت

دقت اندازه گیری یکی از عوامل مهم در انتخاب دبی سنج است. برای برخی فرایندها، دقت بالا بسیار حیاتی است. باید دبی سنجی بادقت مناسب انتخاب کنید.

  1. شرایط محیطی

محیط اطراف دبی سنج نیز بسیار مهم است. دبی سنج باید قادر به کار در شرایط دما، فشار و شرایط محیطی دیگر باشد. برای مثال، در محیط های خشک یا مرطوب، دبی سنج باید به طور مطلوب عمل کند.

  1. نوع و اصول عملکرد

وجود انواع مختلفی از دبی سنج ها با اصول عملکرد متفاوت، مانند دبی سنج های اختلاف فشار، توربینی، اولتراسونیک و... باید بر اساس نیاز خاص فرایند خود، نوع مناسبی را انتخاب کنید.

  1. تأثیر توربولانس

اگر جریان مایع در فرایند شما توربولانس داشته باشد، باید دبی سنج با قابلیت اندازه گیری در شرایط توربالانت انتخاب کنید.

  1. هزینه نصب و نگهداری

هزینه نصب و نگهداری دبی سنج نیز مهم است و باید باتوجه به این معیار انتخاب شود. این که محل نصب و شرایط کاربرد فلومتر چیست؟ نیز مهم خواهد بود.

  1. تأثیر تغییرات خارجی

اگر در روند کارکرد، تحریکات خارجی مانند ارتعاشات یا تغییرات فشار برای دبی سنج وجود دارد، باید دبی سنجی با مقاومت مناسب به این تحریکات انتخاب کنید.

  1. سازنده و مارک

شرکت های مختلف دبی سنج ها با کیفیت و اصول عملکرد متفاوتی تولید می کنند. بررسی مارک و شهرت سازنده بسیار مفید است.

انتخاب دبی سنج باید بر اساس نیاز ها و شرایط خاص فرایند شما صورت گیرد و باید با مشاوره افراد متخصص در این زمینه انجام شود. اگر دقیقاً می دانید که کاربرد فلومتر چیست؟ می توانید براین اساس آن را انتخاب کنید.

خرید فلومتر از فروشگاه آنلاین تک جنرال

قیمت و خرید انواع فلومتر

خرید فلومتر یک تصمیم مهم در صنایع مختلف، از جمله نفت و گاز، شیمی، محیط زیست، و صنایع مرتبط است. در این فرایند، انتخاب نوع مناسب فلومتر بسیار اساسی است و باید بادقت انجام شود. نیاز به اندازه گیری دقیق جریان مایعات، خصوصیات مایع، شرایط محیطی و محدودیت های مالی و فنی می بایست در نظر گرفته شود. همچنین، انتخاب فلومتر با تکنولوژی و دقت مناسب برای فرایند مشخصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به عنوان مثال، اگر نیاز به اندازه گیری جریان مایع با دانسیته بالا یا ویسکوزیته بزرگ باشد، فلومترهای جابه جایی مثبت ممکن است گزینه مناسبی باشند. در مقابل، اگر دقت بسیار بالا و قابلیت اندازه گیری تغییرات مکانیکی در جریان مایعات مهم باشد، فلومترهای Coriolis یا Ultrasonic ممکن است انتخاب مناسب باشند. همچنین، معیار های اقتصادی نیز باید در نظر گرفته شوند، زیرا هزینه تهیه، نصب و نگهداری فلومتر تأثیر مستقیمی بر هزینه کل فرایند دارد. برای خرید فلومتر مناسب می توانید از کارشناسان سایت تک جنرال کمک بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xZK64Kkt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه