دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت طراحی بسته بندی خرما

6 ماه پیش ( 1402/8/6 )
 

خرما یکی از محصولات مهم و ارزشمندی است که در کشورهای گرمسیری خاورمیانه کشت می شود. این میوه خوشمزه و مغذی خواص بسیاری دارد و در بازارهای جهانی تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. یکی از عوامل مهم در فروش خرما، طراحی بسته بندی مناسب آن است. طراحی بسته بندی خرما به عنوان عاملی تاثیرگذار در جذب مشتریان و حفظ کیفیت محصول، بسیار اهمیت دارد.

در بازار رقابتی امروزی، بسته بندی محصول نقش مهمی در جلب توجه مصرف کنندگان و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها دارد. طراحی بسته بندی به طور مستقیم بر حفظ تازگی، ماندگاری و جذابیت کلی محصول تاثیر می گذارد.

اهمیت طراحی بسته بندی خرما

بهترین روش برای بسته بندی خرما

بسته بندی خرما به شیوه مناسب بسیار حائز اهمیت بوده و همانطور که گفتیم تاثیر مهمی بر حفظ تازگی و ماندگاری محصول و میزان فروش آن دارد. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بسته به میزان هزینه و بازار هدف، خرما را می توان به شیوه های مختلف بسته بندی کرد

  • کارتن خرما یا کارتن مادر: کارتن خرما مناسب بسته بندی فله ای است و از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای بسته بندی خرماست، این نوع بسته بندی برای فروش عمده مناسب بوده و ارزش افزوده خاصی برای محصول شما خلق نمی کند.
  • بسته بندی جعبه ای خرما: از معمول و متداول ترین نوع بسته بندی خرما برای فروش در داخل کشور است. البته از این نوع بسته بندی برای خرمای صادراتی نیز استفاده می شود.
  • بسته بندی های تک نفره: مشابه بسته بندی های قند و نبات تک نفره، بسته بندی خرمای تک نفره نیز طرفداران خاص خود را دارد. این نوع بسته بندی مناسب مصارف در رستوران ها و کافی شاپ ها و یا مراسمات می باشد.
  • هارد باکس: این نوع بسته بندی لوکس محسوب شده و بیشتر مناسب بسته بندی خرما برای هدیه می باشند.

ویژگی های بسته بندی خرما

نقش حیاتی در حفظ کیفیت و تازگی

طراحی بسته بندی خرما نقشی حیاتی در حفظ تازگی و کیفیت محصول دارد. طراحی مناسب بسته بندی باید به گونه ای باشد تا از خرما در برابر عوامل خارجی مانند نور، هوا و رطوبت باشد که می تواند بر بافت طعم، و ارزش غذایی خرما اثر گذاشته و باعث کاهش کیفیت آن شود. بسته بندی مناسب کیفیت و طعم خرما را حفظ تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کننده حفظ می نماید.

افزایش ماندگاری خرما

طراحی مناسب بسته بندی خرما با جلوگیری از فساد و خراب شدن خرما به افزایش ماندگاری آن کمک می کند.

جذابیت بسته بندی

وجود یک بسته بندی جذاب روی قفسه می تواند به راحتی توجه مصرف کنندگان را به خود جلب نموده و خریداران بالقوه را به انتخاب محصول شما نسبت به رقبا ترغیب کند.

حفظ محیط زیست

حفاظت از محیط زیست در دنیای امروز تبدیل به مسئله مهمی برای عموم افراد جامعه شده، از این رو راه حل های بسته بندی پایدار بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و انتخاب مواد سازگار با محیط زیست و کاهش ضایعات از ملاحظات مهم در بسته بندی خرما است.

بهترین طراحی جعبه خرما

همانطور که در بالا اشاره گردید، طراحی جعبه خرما می تواند نقش بسزایی در افزایش میزان فروش محصول داشته باشد. اولین نکته ای که باید هنگام طراحی جعبه خرما در نظر گرفته شود توجه به بازار هدف است.

مسلما طراحی جعبه خرما برای بازار داخلی با طراحی جعبه خرما ویژه صادرات به کلی متفاوت خواهد بود.

بسته بندی خرما صادراتی

در بازار بین المللی، بسته بندی نقش مهمی در موفقیت هر محصول ایفا می کند. وقتی صحبت از صادرات خرما می شود، طراحی بسته بندی خرما جذاب و کاربردی برای جذب مشتری و حصول اطمینان از سالم ماندن محصول ضروری می شود.

طراحی بسته بندی خرما

بیاد داشته باشید هر جامعه ای، فرهنگ و نگرش خاص خود را دارد و اگر در طراحی مواردی را به کار ببرید که از دید مردم آن کشور غیر قابل قبول باشد ممکن است بدون توجه به کیفیت محصول، بسته بندی را نادیده بگیرند.

ظروف بسته بندی خرما

بسته به بازار مصرف و میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید، خرما را می توان به شکل های مختلف و در ظروف مختلف بسته بندی نمود.

جعبه مقوایی خرما

جعبه های مقوایی یکی از متداول ترین انتخاب ها برای بسته بندی خرما و عرضه آن در بازار داخلی است. البته امکان چاپ افست، چاپ لمینت، طلاکوب یا نقره کوب نیز وجود دارد که هزینه ها را مقداری افزایش میدهد. جعبه های مقوایی در مقابل شیره خرما مقاوم نبوده و خرماها را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و بعد درون این جعبه ها بسته بندی می کنند.

ظروف بسته بندی پلاستیکی

ظروف پلاستیکی ساده (کریستالی) نیز به خاطر قیمت و استحکام مناسب طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. پلاستیک در مقابل شیره خارج شده از خرما مقاوم است و آسیبی نمی بیند. از نکات منفی این نوع بسته بندی خرما می توان به تاثیر مخرب پلاستیک بر محیط زیست اشاره نمود. همچنین ظروف پلاستیکی اگر در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند پس از مدتی شفافیت خود را از دست داده و کدر می شوند.

سفارش طراحی بسته بندی خرما

ظروف فلزی

ظروف فلزی بیشتر برای بسته بندی های لوکس و صادراتی مورد استفاده قرار می گیرند این ظروف از استحکام بالایی برخوردار بوده و در مقابل گرما و سرما و ضربه مقاومند و کیفیت خرما را به خوبی حفظ می نمایند.

اصول بسته بندی خرما

چه قصد صادرات محصول خرمای خود را داشته باشید و چه بخواهید در داخل کشور محصول خود را به فروش رسانید نکاتی را باید مد نظر داشته باشید.

  • محافظت از خرما
  • حفظ طراوت و تازگی خرما
  • سهولت در استفاده
  • طراحی جذاب و منحصر به فرد
  • طراحی مطابق با سلیقه بازار هدف
  • ارائه اطلاعات کامل در خصوص محصول

ایده های خلاقانه بسته بندی خرما

قبل از شروع پروسه طراحی، طراحی جعبه های خرمای سایر برندها را مورد بررسی قرار دهید تا ایده بگیرید و بتوانید طراحی منحصر به فردی را نسبت به دیگر رقبا داشته باشید و از آن ها متمایز شوید.

هزینه طراحی بسته بندی خرما

در تعیین میزان هزینه برای طراحی بسته بندی پارامترهای متنوعی دخیل بوده که بر هزینه تمام شده تاثیر گذارند. سابقه و تجربه شرکت طراحی بسته بندی، حرفه ای بودن طراح، جنس و نوع بسته بندی، نوع طراحی، نوع طراحی کارتن بسته بندی و… همگی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه طراحی بسته بندی خرما هستند.

سفارش طراحی بسته بندی خرما

سفارش طراحی بسته بندی خرما باید به متخصص این امر داده شود. اصلی ترین آیتم در تولید یک بسته بندی اصولی ، استاندارد و زیبا ، طراحی آن است. طراحی فقط شامل جلوه های بصری بسته بندی نمیشود ، بلکه انتخاب قالب درست ، نحوه صحیح اندازه گیری ها ، انتخاب موقعیت درست خط های تا ، شکل درست پنجره در بسته بندی و ... همگی توسط طراح بسته بندی انجام می شود.

بنابراین طراحی بسته بندی باید توسط طراحی انجام شود که شناخت کامل به بسته بندی و فرایند تولید آن را داشته باشد. همچنین طراحی بسته بندی عمدتا شامل فرایند چاپ نیز میشود. چنانچه طراح بسته بندی ، آشنا به فرایند های چاپ نباشد ، ممکن است رنگ طراحی با رنگ خروجی چاپ متفاوت باشد. یک تیم طراحی بسته بندی خوب ، فرایند نظارت بر چاپ را نیز میتواند بر عهده داشته باشد تا درصد خطا به کمترین میزان خود برسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yLqYKjWq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد :
6 ماه پیش
سلام‌چرا خرمای مضافتی بم و نرماشیر را بکل جهان صادر میکنند.ما هم میخواهیم مصرف داخلی پس چی میشه..
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه