چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خدمات شرکت حسابداری چیست؟

6 ماه پیش ( 1402/8/9 )
 

مهمترین خدمات شرکت حسابداری چیست؟

قطعا مهمترین و اصلی ترین نیاز های یک شرکت، حسابداری می باشد. هر شرکتی چه کوچک و چه بزرگ باید افرادی را برای رسیدگی به حساب های مالی استخدام کند تا تمامی افراد به بهترین شکل به حق و حقوق خود برسند. در بعضی از شرایط، افراد حسابدار نمی توانند به خوبی از پس این شغل بر بیایند از این رو، مدیریت شرکت می تواند با شرکت های خدمات حسابداری مشورت کند و امور حسابداری را به این شرکت ها بسپارد.

در ادامه این مقاله به بررسی خدمات شرکت حسابداری چیست و انواع خدمات حسابداری می پردازیم.

جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد شرکت های حسابداری مشهد می توانید به روی بهترین شرکت های حسابداری در مشهد کلیک نمایید.

خدمات شرکت حسابداری چیست و چه مواردی را ارائه می دهد؟

خدمات شرکت حسابداری به چندین بخش مهم تقسیم می شود، این خدمات شامل خدمات تخصصی مربوط به امور حسابداری مالی، مشاوره ای و پشتیبانی می شود. شرکت های حسابداری چندین فرد خبره در زمینه امور مالی و کارشناسان حسابداری را استخدام کردند تا تمامی محاسبات پیچیده را برای دیگر شرکت ها انجام دهند. 

خدمات شرکت حسابداری

انواع خدمات شرکت های حسابداری:

خدمات مشاوره ای:

در این قسمت از خدمات حسابداری، شرکت ها باید حداقل یک حسابدار خبره داشته باشند. مشاوران شرکت حسابداری به حسابداران شرکت دیگر کشاوره می دهند تا چگونه از پس تمامی امور مالی پیچیده شرکت بربیاید. مشاور شرکت حسابداری به صورت کلی و یا موردی می تواند به حسابدار شرکت کمک رسانی کند. در این صورت امور مالی و حسابداری شکرت به بهترین نحوه احسنت انجام می شود. در این قسمت به خدمات سرکت حسابداری چیست از نوع مشاوره ای آن پاسخ دادیم.

  • خدمات مشاوره در مورد امور مالیاتی
  • ارائه مشاوره در مورد تنظیم قرارداد
  • تهیه صورت های مالی اساسی مانند صورت سود و زیان، ترازنامه حسابداری و ...
  • مشاوره در زمینه مصاحبه و استخدام نیروی حسابدار
  • بررسی سیستم ها و فرآیند های مالی و ارائه مشاوره و پیشنهاد در این زمینه

خدمات پشتیبانی:

یکی دیگر از خدمات شرکت حسابداری، انجام امور پشتیبانی مجموعه می باشد. در این مورد، افراد به اتوماتیک سازی سیستم حسابداری می پردازند. این نوع خدمات با پشتیبانی همراه است و جزئیات زیادی دارد که شرکت های حسابداری آن ها را بررسی می کند. شرکت هایی که نرم افزارهای حسابداری ارائه می دهند هم جزو این مورد به حساب می آیند.

  • طراحی نرم افزارها و سیستم های حسابداری و انبارداری پیشرفته
  • راه اندازی نرم افزارهای حسابداری و ارائه خدمات با توجه به نیازهای هر شرکت و کسب وکار
  • راه اندازی سیستم های مختلف امور مالی و حسابداری مثل سیستم های حضور و غیاب

خدمات اجرایی حسابداری:

در این مورد تمامی خدمات حساب رسی و حسابداری شرکت به شرکت خدمات حسابداری سپرده می شود تا تمامی موارد را بررسی کنند و حساب ها را به درستی انجام دهند. البته در برخی مواقع قسمتی از کار به وسیله تیم حسابداری شرکت انجام می شود. در اکثر مواقع، در کنار استفاده از خدمات اجرایی، از خدمات عملیاتی و مشاوره هم استفاده می شود و یک حسابدار باتجربه و کاربلد به منظور انجام امور مالی فرستاده می شود.

  • انجام فعالیت های حسابداری حقوق، فرستادن لیست های بیمه و مالیات
  • انواع کارهای حسابداری شرکت
  • تهیه صورت مالی و حسابرسی

خدمات شرکت حسابداری چیست؟ انواع حسابداری:

حسابداری مالیاتی:

در قسمت های بالا به خدمات شرکت حسابداری چیست؟ اشاره نمودیم در این قسمت به انواع حسابداری می پردازیم. حسابداری مالیاتی یکی از انواع حسابداری های مهم می باشد. این نوع خدمات به صورت بسیار پیشرفته انجام می شود. پس بهتر است از بهترین موسسات و افراد برای حسابداری مالی شرکت خود کمک بگیرید.

  • ارائه مشاوره تخصصی در مورد مالیات و معافیت های مالیاتی
  • تهیه و تنظیم دفاعیه های مربوط به مالیات
  • تهیه اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده
  • تنظیم گزارش های فصلی
  • انجام فعالیت های مربوط به مالیات بر درآمد کارکنان شرکت
  • تهیه دفاتر قانونی سازمان مانند دفتر روزنامه و دفتر کل
  • تهیه اظهارنامه عملکرد
  • پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به مالیات و رفع آن ها

حسابداری مالی:

حسابداری مالی جزو ساده ترین روش ها و کار ها می باشد. یک حسابدار مالی به تمامی امور مالی و در زمینه های مالی اشراف دارد. حسابدار مالی به نظارت همیشگی و یکنواخت نیاز دارد. در واقع این فرد باید به صورت روزانه حساب های مالی شرکت را زیر نظر داشته باشد.

  • فرستادن نماینده موسسه حسابداری به منظور انجام امور اجرایی
  • انجام فعالیت های نظارتی بر اسناد حسابداری
  • تنظیم گزارش های میان دوره و سالیانه مالی
  • نظارت و کنترل لحظه ای حساب های مالی
  • بستن حساب های مختلف در صورت نیاز
  • انجام فعالیت های مربوط به حسابداری شرکت های بازرگانی، پیمانکاری و صنعتی

بهترین شرکت های حسابداری در مشهد

حسابداری پیمانکاری:

تا کنون به خدمات شرکت حسابداری چیست؟ پاسخ دادیم در این قسمت به بررسی حساب داری پیمانکاری می رسیم. حسابداری پیمانکاری یکی از انواع حسابداری که در شرکت های پیمانکاری مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم این نوع حسابداری ویژه است و اطلاعات مالی مختلفی در اختیار مدیران و حسابداران قرار می دهد. شرکت هایی که خدمات حسابداری پیمانکاری انجام می دهند باید از قوانین پیمان ها، قوانین مالیاتی، فعالیت های پیمانکاری ارزی و ... اطلاع کافی داشته باشند.

در واقع حسابداری پیمانکاری تمامی دیگر خدمات حسابداری را در بر می گیرد.

حسابداری صنعتی:

حسابداری صنعتی یکی دیگر از شاخه های حوزه حسابداری است که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری انجام می شود. در حسابداری صنعتی باید میزان بهای همه محصولات تولیدی صنعتی را محاسبه کرد و در جهت کاهش هزینه ها و تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری محصولات اقدام کرد. این اقدامات می تواند توسط یک حسابدار پشتیبان در موسسه ارائه دهنده خدمات مربوط به حسابداری انجام شود.

بهتر است اگر یک شرکت صنعتی بزرگ دارد و محصولات مختلفی را به فروش می رسانید از یک شرکت حسابداری معتبر کمک بگیرید تا در تمامی امور مالی و مالیتای به شما کمک برساند.

حسابداری مدیریتی:

در واقع این نوع حسابداری نیز توسط شرکت های حسابداری انجام می شود. لازم به ذکر است که حسابداری مدیریتی به نوعی مشاوره برای رسیدن به اهداف مدیریت می باشد. حسابداران مدیریتی به تصمیمات مهم امور مالی و انام حساب ها در راستای هدف کمک بسیاری می کنند.

  • بودجه بندی به صورت سالانه و سرمایه ای
  • تحلیل خرید و اجاره، بهای تمام شده، هزینه، مقدار و سودآوری محصولات
  • پیش بینی کردن فروش ها
  • سهمیه بندی کردن هزینه ها
  • انجام برنامه ریزی های راهبردی

حسابداری دولتی:

در این نوع حسابداری به جمع آوری اطلاعات ملی نهادهای دولتی پرداخته می شود و گزارش های مربوط به آن ها تهیه می گردد. این گزارش ها به منظور تعیین بودجه موردنیاز برای برنامه ها و اهداف مختلف تهیه و تنظیم می شود. در واقع امور مالی مربوط به یک شرکت دولتی بررسی، طبقه بندی شده و خلاصه نویسی می شود.

 حسابداری داخلی:

خدمات داخلی حسابداری شامل برخورداری از نظام کنترلی می باشد که مدیران از این راه می توانند روی هزینه های داخلی شرکت نظارت کنند. علاوه بر این می توان کلیه فعالیت های مالی شرکت را کنترل نمود و به همه مدارک مالی و غیر مالی شرکت دسترسی داشت. این نوع خدمات برای جلوگیری از انحرافات و ضررهای مالی در سازمان به وجود آمده است. این نوع خدمات باید کاملا درست و دقیق انجام شود و تحت تاثیر هیچ شخصیت یا ارگان بانفوذی قرار نگیرد.

  • نظارت روی گردش ها و حساب های مالی و بانکی
  • کنترل عملیات های مالی
  • کنترل و نظارت روی چگونگی پرداخت دستمزد ها
  • تسلط روی جزئیات مربوط به فرآیند انبارگردانی

مهمترین خدمات شرکت حسابداری

انواع خدمات شرکت حسابداری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یک شرکت حسابداری خوب باید بتواند در زمینه ارائه صورت های مالی شرکت ها و انجام خدمات خاص بهترین عملکرد را داشته باشد.

سابقه عالی در زمینه ارائه خدمات:

یک شرکت خبره در زمینه حسابداری باید رزومه فوق العاده ای داشته باشد تا دیگر شرکت ها بتوانند به راحتی کار های حسابداری و امور مالی خود را به آن شرکت بسپارند. بهتر است پیش از انتخاب شرکت حسابداری، رزومه آن شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

برخورداری از نیروهای زبده و کاربلد:

یک شرکت حسابداری خبره از بهترین حسابداران و وکیلان تشکیل شده است تا در تمامی امور بتوانند به شرکت های دیگر خدمات رسانی کنند. استفاده از نیرو های زبده و کاربلد، باعث افزایش رزومه شرکت های حسابداری می شود.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا: طبیعتا بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات حسابداری باید کاملا به روز باشد. اینکه یک شرکت حسابداری با فناوری ها و تکنولوژی کامپیوتری آشنایی دارد و چقدر به روز است، کمک می کند تا پیشرفته بودن آن شرکت یا موسسه را بشناسید.

از این رو می تواند انتخاب شما برای شرکت حسابداری راحت تر شود.

دقت عمل در انجام کار

دقت و توجه به جزئیات در بررسی صورتهای مالی شرکتها و سایر خدمات اهمیت زیادی دارد. پس قبل از انتخاب از دقت کافی در ارائه گزارش ها و صورتهای مالی نمونه مطمئن شوید و بعدا با شرکت موردنظر همکاری کنید. در واقع باید ابتدا از صحت کار و پیشرفته بودن شرکت حسابداری اطمینان حاصل فرمایید و سپس کار های امور مالی خود را به آن ها بسپارید.

ارائه خدمات متنوع:

شرکتی مناسب است که تمامی خدمات درخواستی مشتریان را انجام دهد. در صورتی که شرکت موردنظر از این جهت مشکلی نداشته باشد، می توان به کیفیت کار و توانایی های اعضای آن شرکت اعتماد کرد. در واقع شرکت های حسابداری که نمی توانند پاسخگوی تمامی نیاز های دیگر شرکت ها باشند، مورد اعتماد نیستند . ممکن است شما در زمینه حسابداری مدیریتی نیاز به مشاوره داشته باشید و در صورتی که شرکت حسابداری دارای حسابدار مدیریتی نباشد ممکن است تصمیم نادرستی برای اهداف شما گرفته شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Surli3NQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ابراهیم دین محمدی :
2 هفته پیش
شرکت حسابداری تیک تکس چجور شرکتیه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه