پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

از خواص کره فندق چه می دانید؟

6 ماه پیش ( 1402/8/10 )
 

فندق یک دانه روغنی مغذی است که در اکثر نقاط جهان کشت می شود. این میوه کوچک که نوعی خشکبار به شمار می رود که از سالیان دور بر سفره شب عید ایرانیان حضور داشته است. اما امروزه با پیشرفت صنایع غذایی مصرف فندق تنها به نوع خام آن محدود نمی شود و در تمام طول سال مصرف می گردد.

علاوه بر مصرف مغز فندق، فرآورده های بسیاری از این دانه روغنی به دست می آید که یکی از محبوب ترین آنها کره فندق است. این ماده مغذی در واقع نوعی کره گیاهی به حساب می آید که از طریق آسیاب کردن فندق تولید می شود. در واقع کره فندق به دلیل برخورداری از طعم لذیذ و تامین انرژی مورد نیاز بدن بهترین انتخاب برای وعده صبحانه خواهد بود. علاوه بر این، کره فندق خواص بسیاری برای بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

کره فندق

کره فندق، دوستدار سلامتی قلب

این ماده برای کسانی که مشکل قلبی دارند، مانند دارو عمل می کند. زیرا مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد و به منظم تر شدن ضربان قلب شما کمک می کند. همچنین کره فندق حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک است که سلامت قلب را تضمین می کند. به همین جهت پزشکان به بیماران مصرف منظم کره فندق را برای جلوگیری از حمله قلبی توصیه می کنند.

تقویت معده و روده

کره فندق به هضم آسان و تقویت معده و روده کمک می کند. از همین رو به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود که به جای فندق خام، کره ­ی آن را مصرف کنند. زیرا این نوع آجیل ممکن است به دلیل بافت سنگین در برخی از افراد یبوست ایجاد کند. از سوی دیگر املاح و ویتامینهای موجود در فندق به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. ولی با استفاده از کره فندق می توان همان مواد مغذی را بدون ایجاد یبوست به بدن رساند. با این حال مصرف بیش از حد مجاز این ماده منجر به عوارض گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه می شود.

کره فندق منبع طبیعی دوپامین

این ماده مغذی نه تنها برای سلامت جسم، بلکه سلامت روح شما را تضمین می کند. چون کره فندق حاوی تریپتوفان است که نقش به ویژه ای در تولید سروتونین دارد. از سوی دیگر منیزیم موجود در این کره به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. همچنین کره فندق سرشار از ویتامین ب می باشد که مصرف این ویتامین به بهبود خلق و خو در افراد مبتلا به افسردگی منجر می شود. پس در صورتی که از افسردگی یا استرس رنج می برید این ماده را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص کره فندق

جلوگیری از پوکی استخوان

متاسفانه در جامعه ایرانی بسیاری از افراد به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند که این امر ناشی از تغذیه و سبک زندگی غلط است. اما با نوش جان کردن یک قاشق کره فندق می توان از این عارضه جلوگیری کرد. چون این کره سرشار از ویتامین ای و کلسیم می باشد که در حفظ استحکام استخوانها نقش ویژه ای را بازی می کنند. علاوه بر آن افراد مبتلا به عارضه عدم تحمل لاکتوز می توانند از این ماده به عنوان منبع کلسیم بهره ببرند.

زیبایی با کره فندق

برای زیبا به نظر رسیدن همیشه نیاز به صرف هزینه های گزاف نیست. زیرا همه ویتامین های لازم برای زیبایی پوست و موی شما در کره فندق به چشم می خورد که از جمله مهم ترین آنها باید به آنتی اکسیدان ،فلاونوئیدها، کاتچن و تانن اشاره کرد. پس اگر دوست دارید در هر جمعی بدرخشید، مصرف روزانه کره فندق را به هیچ عنوان فراموش نکنید. راستی استعمال روغن فندق اصل بر روی پوست و مو به صورت روزانه نیز پیری پوست شما را به تاخیر می اندازد و موهای شما را درخشان و پرپشت می کند.

کره فندق بهترین غذا برای بدنسازان

ویتامین ها و ترکیبات موجود در کره فندق به راحتی مواد مغذی مورد نیاز برای بدن ورزشکاران را تامین می کند. ترکیبات آلی و معدنی این ماده شامل روغن های غیر اشباع مفید، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، اسید فولیک، ویتامین A,B,C,D,E، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 6 و 9 ،آهن، کلسیم، زینک، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سدیم و منگنز می شوند که مصرف آنها عضله سازی را به همراه دارد. بنابراین ورزشکاران حتما باید این کره را به عنوان میان وعده و وعده غذایی بعد از تمرین نوش جان کنند تا پروتئین و انرژی مورد نیاز بدنشان تامین شود.

بر همین اساس از فندق در صنایع داروسازی و مکمل های غذایی استفاده می شود. بنابراین خرید فندق عمده برای روغن گیری، تولید کره و استفاده در صنایع مختلف بسیار رونق دارد.

بهترین نوع فندق برای روغن گیری

کره فندق اصل

اکنون که با خواص این ماده شگفت انگیز آشنا شدید، حتما به فکر خرید آن افتاده اید. باید بدانید که کره فندق مرغوب عطر و طعم خوشایندی دارد و از بافت منسجمی برخوردار است. در ضمن این کره باید فاقد هر گونه روغن اضافی و مواد افزودنی بوده و از طریق روغن گیری فندق مرغوب به دست آمده باشد.

بهترین نوع فندق برای روغن گیری

فندق الموت قزوین بهترین نوع فندق برای روغن گیری محسوب می شود! البته فندق اشکورات و قم نیز از کیفیت لازم برای تولید این محصول برخوردارند. از همین رو تولید کنندگان کره فندقی سعی می کنند بهترین فندق بازار را برای تولید این ماده مقوی تهیه نمایند. خرید فندق توسط شرکت ها و سایت های زیادی صورت می گیرد که شما می توانید برای آشنایی بهتر در اینترنت آن ها را جستجو نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VTO9ABKC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه