پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر به نجوم و ستاره شناسی علاقه دارید سفر به مراغه را در برنامه خود بگنجانید. با رزرو بلیط قطار مراغه به دومین شهر بزرگ آذربایجان غربی در کنار رودخانه صوفی چای سفر کنید و از هوای دل پذیر، باغ های وسیع و گنبدهای تاریخی سرخ و کبود آن لذت ببرید. با سفر به مراغه یکی از کهن ترین معابد میترایی ایران و موزه ای از سنگ های طبیعی را در آن جا خواهید دید. مراغه به‎دلیل آثار تاریخی و مکان های دیدنی بسیار، جزء 10 شهر تاریخی و باستانی ایران است و همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

 

سفر به مراغه

 

در چه فصلی به مراغه سفر کنید

مراغه به دلیل کوهستانی بودن و قرارگیری در مجاورت صوفی چای و دامنه جنوبی کوه سهند، زمستان های سرد و تابستان های معتدل و دل پذیری دارد. آب و هوای دلپذیر مراغه در بهار و تابستان باعث شده است تا شش ماه اول سال دوران پرتردد مراغه باشد. در این شش ماه مخصوصا در تعطیلات نوروز و همین طور تعطیلات تابستانی به دلیل استقبال گردشگران شاهد محدودیت ظرفیت بلیط قطارها و همچنین افزایش قیمت آن ها خواهید بود. توصیه می شود برای سفر به مراغه در شش ماه اول سال بلیط خود را از بهمن ماه رزرو کنید تا با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه نشوید. با سردشدن هوا در شش ماه دوم سال تعداد مسافران کاهش می یابد؛ از این رو پاییز و زمستان می تواند بهترین زمان رزرو بلیط قطار مراغه باشد. شما می توانید در این ایام ارزان ترین بلیط قطار را پیدا کنید تا به راحتی و به دور از شلوغی مسافران از سفر خود لذت ببرید.

با قطار مراغه به کجا می توانید سفر کنید

ایستگاه راه آهن مراغه جز قدیمی ترین ایستگاه ها است که در سال 1355 با ورود اولین قطار به کشور فعالیت خود را شروع کرد. ایستگاه راه آهن مراغه 1200 متر مساحت دارد که در محله انزاب مراغه و در مسیر جاده ملکان قرار گرفته است. این ایستگاه امکانات رفاهی مطلوبی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه غذاخوری، نمازخانه و باجه های فروش بلیط را برای مسافرین فراهم می کند. قطار مراغه در طول حرکت خود به سمت تهران از ایستگاه های مختلفی می گذرد. اولین ایستگاه خراسانک است و بعد از آن به ترتیب ایستگاه های میانه، زنجان،خرم دره، تاکستان، قزوین و در نهایت بعد از ایستگاه کرج به مقصد می رسد. اگر از مشهد بلیط قطار مراغه را تهیه کرده اید بعد از گذشتن از ایستگاه های شاهرود، دامغان، سمنان، تهران، کرج، هشتگرد، قزوین، زنجان و میانه به می توانید در ایستگاه مراغه پیاده شوید. همچنین ایستگاه های مسیر تبریز_مراغه به این صورت هستند که با عبور از ایستگاه های عباسی، زراعی، آذرشهر، شیرآیین، پرویز بهمن، عجب شیر، دیزه رود و آذربناب مقصد خود به پایان می رسانید. با این اوصاف با قطار مراغه می توان به شهرهای متعددی مانند تهران، تبریز، اصفهان، ارومیه، مشهد، بندرعباس، شیراز، قم، کرج، قزوین، زنجان و... سفر کرد.

 

نجوم و ستاره شناسی

 

چگونه به مراغه را سفر کنید

مسیر مراغه تشکیل شده از مناطق کوهستانی و مسیرهای صعب العبور با شیب تند و پیچ های شدید است. به همین دلیل سفر ریلی به مراتب امنیت بیشتری در مقایسه با دیگر سفرهای زمینی را برای مسافرین خواهد داشت. در سفر با قطار می توانید کوپه های خصوصی را برای راحتی خود رزرو کنید. در کوپه ها تخت های یک نفره با سایز استاندارد وجود دارد که برای استراحت یک فرد بالغ و بزرگسال کاملا مناسب است. شما می توانید در این کوپه ها به راحتی بخوابید، استراحت کنید و از مسیر لذت ببرید. قطارها معمولا از سیستم صوتی و تصویری و همین طور سیستم تهویه مطبوع برخوردار هستند. امکان استفاده از سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه و حتی کتابخانه در تمامی قطارها وجود دارد، این امکانات مسافرین را به استفاده از سفرهای ریلی ترغیب می کند. از دیگر عوامل انتخاب قطار برای سفر به مراغه، قیمت بلیط آن است که به دلیل مقرون به صرفه و اقتصادی بودن آن انتخابی هوشمندانه برای صرفه جویی در هزینه های سفرتان به شمار می رود.

 

چگونه بلیط قطار مراغه را رزرو کنید

برای رزرو بلیط قطار مراغه پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدا، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نوع (عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود به شما نمایش داده می شود. شما می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کنید و از یک سفر امن و ارزان لذت ببرید. شما با انتخاب نوع قطار، چند ستاره ای بودن، امکانات و سرویس دهی آن می توانید بلیطی متناسب با بوجه خود تهیه کنید. در نظر داشته باشید سفر با قطار مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن‎تر از دیگر وسایل نقلیه است. شما می توانید به صورت حضوری، با مراجعه به مراکز فروش بلیط قطار و ارائه کارت شناسایی بلیط قطار مراغه را بخرید یا با استفاده از راه ساده تر یعنی خرید اینترنتی و غیر حضوری بلیط مورد نظر خود را به آسانی رزرو کنید.

 

آرامگاه اوحدی مراغه‌ ای

 

با فلای تودی از مراغه دیدن کنید

خرید بلیط قطار مراغه از فلای تودی به سادگی، با چند کلیک و در کمترین زمان انجام می شود. فلای تودی از خدمات و امکانات متعددی برخوردار است، که می توان به امکان استفاده از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی آن اشاره کرد. فلای تودی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند در زمانی مناسب، بلیط ارزان تری را خریداری نمایند. همین طور با ارائه خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته سفری ماندگار را برای مسافرین فراهم می کند. بد نیست بدانید گزینه استرداد و کنسلی بلیط از دیگر خدمات سایت فلای تودی است که در صورت نیاز با رعایت قوانین امکان کنسل کردن بلیط را به کاربر می دهد. استرداد بلیط کمتر از یک ساعت بعد از خرید بدون جریمه صورت می گیرد و کل مبلغ بازگردانده می شود؛ اما اگر تا ساعت 12 روز قبل از حرکت و تا 3 ساعت پیش از حرکت اقدام به کنسلی کنید 70 درصد از هزینه بلیط به متقاضی پرداخت خواهد شد. در نهایت اگر 3 ساعت مانده به حرکت از تصمیم خود منصرف شوید، 50 درصد بهای بلیط برگردانده می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JsMvwI23
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد :
5 ماه پیش
مراغه در آذربایجان شرقی است نه غربی
رسول گلزاری :
5 ماه پیش
آذربایجان شرقی نه غربی
محمد :
5 ماه پیش
باسلام،ممنونم از ادمین عزیز برای این تحقیق و توصیف از باغ شهر ایران و نگین آذربایجان شهر مراغه،و اینکه باید بگم مراغه در آذربایجان شرقی قرار دارد.و بازم ممنونم از این متن زیبا از زادگاهم
شاهین :
5 ماه پیش
مراغه جزو استان آذربایجان شرقیه .نه غربی. و دومین شهر پرجمعیت بعد از تبریز.
علی رحمتی :
5 ماه پیش
مراغه دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی هست نه آذربایجان غربی
ا.ا :
5 ماه پیش
سلام ،مراغه دومین شهرآذربایجان شرقی است که اشتباها آذربایجان غربی ذکرشده است.
نویسنده :
5 ماه پیش
نویسنده محترم اذربایجان شرقی نه غربی
رامین اسدی فر :
5 ماه پیش
مراغه جزو آذربایجان شرقی است نه غربی لطفاً اصلاح شود ممنونم 🌹
ناشناس :
5 ماه پیش
با سلام و سپاس از معرفی شهر زیبای مراغه مراغه جزو استان آذربایجان شرقی است
Sahand :
5 ماه پیش
مراغه استان آذربایجان شرقی اصلاح بفرمایید
حسین زهره :
5 ماه پیش
با سلام مراغه شهر خوبیه جا هاب دیدنی و تاریخی داره
علی :
5 ماه پیش
سلام مراغه دومین شهر آذربایجان شرقی است که نوشتید آذربایجان غربی
مصطفی :
5 ماه پیش
مراغه شهر آذربایجان شرقی هست نه غربی
رضاایرانی :
5 ماه پیش
سلام البته ببخشید مراغه ازشهرهای آذربایجان شرقی می باشد.
حسن شکوری دیزجی :
5 ماه پیش
مراغه شهر خوبی ولی خلاف کار زیاد داردهرروزتیترحوادث روزنامه زدبندقاچاق تریاک هروئین وجود دارد
سیاوش :
5 ماه پیش
ممنونم که وقت گذاشتین برای شناساندن شهرمراغه ضمنا مراغه ازشهرهای آذربایجانشرقی هست که اشتباه تایپی شده لطفا اصلاح فرمایید
موسوی :
5 ماه پیش
سلام .دوستان .براساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۸ ایالت اذربایجان به دو استان تقسیم شد که استان سوم شامل تبریر و اردبیل بود.و استان چهارم که اذربایجانغربی بود شامل شهرهای اورمیه.مراغه .خوی .مهاباد بود که تا سال ۱۳۳۵ مراغه جزو استان چهارم بود که در همان سال از اذربایجانغربی(استان چهارم (منتزع و به استان سوم (اذرباجانشرقی)الحاق شد.که متاسفانه به کپی پیست کردن مطالب در خبر یاد شده به ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی و مخصوصا گردشگری امروزی اشاره نشده هست.
حمید :
5 ماه پیش
با سلام مراغه دومین شهر بزرگ اذربایجانشرقی است نه اوربایجانغربی
بهرام صمدزاده :
5 ماه پیش
نه شرقی .نه غربی..فقط مراغه..وطنم پاره طنم
حسین مرادیان :
5 ماه پیش
سلام،ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما،قبل ازتاییدوارسال مطالب، از درج صحیح وسهوی نگارشهامطمئن شویم تاباعکس العمل تکراری خوانندگان مواجه نشویم.تمام شهرهای آذربایجان،زیباهستند،مراغه هم درزمره اصیل ترین آنهاست.
کریم :
5 ماه پیش
آقای حسن شکوری دیزجی ، مراغه ها چه هیزم تری بهت فروختند که اینقدر از شان دلگیری شما که اهل روستای دیزج هستید چطور میتونید اظهار نظر کنید لطفا اونیکه لایق خودتون به دیگران نسبت ندید خواهشا ادب و نزاکت و حفظ نمایید و از روی هوا و خوخصومت و دیدن شدن کاری نکنید که حرف بزرگانه میگه اند چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
حمیدی :
5 ماه پیش
برادر عزیز خسته نباشید راه آهن مراغه 1320 ساخته شده 1355 لطفاً اصلاح نمایید
رحیم :
5 ماه پیش
ممنون ازتوضیحاتون
مریم :
5 ماه پیش
ایستگاه راه آهن مراغه خیلی بیش از اینها قدمت دارد. در زمان جنگ که مراغه با حملات هوایی و بمباران مواجه بود یک توپ ضدهوایی که در پست بام ایستگاه راه آهن مراغه مستقر شده بود از شهر در مقابل حملات هوایی دفاع می‌کرد.
حضرتی :
5 ماه پیش
ایستگاه راه آهن مراغه در سال ۱۳۳۵ افتتاح شده و نه ۱۳۵۵.
مصطفی گلی زاده :
5 ماه پیش
عالی باید سفر کرد این همه زیبایی رو از نزدیک دید وطنم مراغه
من :
5 ماه پیش
عجبا این اشتباه آدربایجان غربی شرقی عمدی بوده تا بلافاصله توجه مراغه ای ها رو جلب کنه !!!!؟؟؟؟؟😎🤓😎😎🤔🙄
وحید :
5 ماه پیش
مراغه آنایوردوم
.جمهوری :
5 ماه پیش
مراغه زادگاهم دوسش دارم مقیم تبریزم بخاطرخونگرم بودنشان بافرهنگ بودنشان بیشترازجون میخوامش .
سید احسان بدری زاده از مراغه محله چهل پا :
5 ماه پیش
حسن شکوری دیزجی شما از دیدگاه روستا یا شهرتون نگاه نکن به شهر زیبای مراغه و اون زمونی که مراغه پایتخت هُلاکو خان بود نه روستا و نه شهر شما بود بعدشم کسی از شما نظری خواست؟؟🤔🤔
اصغر :
5 ماه پیش
مراغه اینها حال رفان خاله چطوره،😅😅😅😅😅😆
وحید حقی :
5 ماه پیش
مراغه یکی از بهترین شهرهای آذربایجان شرقی هستن نه غربی البته برای ما ترکها غربی یا شرقی فرقی نداره هممون از یک دیاریم دیار ترکها،، بابک ها ،،ستارها،،باقرها،،ووووووو🧿🧿🧿🧿
حسین :
5 ماه پیش
میخواستم جواب اقای حسن شکوری دیزچی رو بدم که دیدم اقای کریم حرفو تموم کرده🙏🌹ناز کلامت
کهکشان :
5 ماه پیش
آقای حسن شکوری دیزجی باید به عرضتون برسونم که از وقتی پای شما دهاتیهای گدا و گشنه به شهر فرهنگی و هنری و تاریخی مراغه باز شد وگدا گشنه هایی مثل شما ها از اون دهاتهای عقب ماندتون فرار کردید و اومدید مراغه دقیقا از اون زمان مراغه فرق کرد و تبدیل به چیزی شد که شما الان هارت و پورت میکنید در موردش ،اگر شما دهاتیها لطفی به ما مراغه ایها کنید برگردید به جایی که بودید و تعلق دارید مراغه باز اصالت خودش رو دوباره به دست میاره و تبدیل به همان شهر تمیز و بی دردسر و باآبرو میشه
امین :
5 ماه پیش
آقای شکوری دیزچی خواهشن شما در حد اندازه ای نیستید که به مراغه نظر بدید خواهشن اصلاح فرمایید
عباسی :
5 ماه پیش
چرا مراغه را جز آذربایجان غربی می نویسند؟ مراغه آذربایجانشرقی. است باافتخار
حامد :
5 ماه پیش
مراغه در استان آذربایجان شرقی است نه غربی ..ممنون از نویسنده لطفا ویرایش بفرمایید
زهرا :
5 ماه پیش
با افتخار تمام مراغه ای هستم ولی میانه زندگی می کنم مراغه یعنی عشق ، محبت ،آرامش ، یعنی مملو از فرهنگ و غیرت و صفا و صمیمیت
انوشه :
5 ماه پیش
جهت اطلاع آقای موسوی من تاآنجا که اطلاع دارم مراغه هیچ وقت جزو آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه نبوده وهمیشه زیرمجموعه تبریزبوده است
حسام :
5 ماه پیش
باسلام خدمت همه هم وطنان عزیز و گرامی تا میتونین اسم مراغه رو تبلیغ کنین تا همه بیان از نزدیک با این شهر آشنا بشن برای من باعث افتخاره که توی این شهر زیبا و دیدنی زندگی می کنم و از هر کجای دنیا هم مهمون بیاد حاضرم پزیرایی کنم
بیژن خانی :
5 ماه پیش
مراغه واقعایک شهرعلمی.فرهنگی.گردشگری.باستانی.تاریخی است.وقدمت زیادی داره.ورصدنامه خواجه نصیر هم جزوآنست.
اسماعیل :
5 ماه پیش
مراغه شهر معماهای تاریخی ایران.
رضا :
5 ماه پیش
بسیار عالی بنده عجب شیری هستم و مراغه را بسیار دوست دارم و زیاد میرم مراغه ، برای گردش و خرید .... شهر تاریخی با فرهنگ اصیل زنده باد مراغه
یاشار قوشاچایلی_ فوق لیسانس ژورنالیسم :
5 ماه پیش
فردی مجهول الهویه به مارآآ(مراغه)شهر باستانی آذربایجان اهانت بیشرمانه کرده_ بالاخره او مجهول الهویه است./آذربایجان غربی- شرقی نداره.از اراک و آکباتان(همیدان) تا طهران و قزوین و زنگان و اورمو و قوشاچای(میاندوآب) آرتا ویل و آستارا و گروس و قروه و...
نگار :
5 ماه پیش
ممنون از توجهتان به شهرستان زیبای مراغه، ولی خیلی با عجله و بدون دقت نگارش شده این متن
اسماعیلی :
5 ماه پیش
با سلام و احترام ،شهر زیبای مراغه از شهرهای استان آذربایجان شرقی اما دومین شهر بزرگ اذربایجان شرقی همان دروازه آذربایجان یا همان میانه هستش .
فارابی :
5 ماه پیش
مردمان مراغه خیلی خیلی با فرهنگ وتحصیلکرده هستند سطح زندگی خود مراغه بالاست متاسفانه متاسفانه طی ده سال اخیر از شهرها و روستاهای همجوار خیلی از مردم آمده وساکن شده اندعلت آنهم در شهرها وروستاهای همجوار بعلت کوچک بودن نمیتوانند آزادانه هر کاری بکنند وسطح شهرهای همجوار پایین است آمدند مراغه را شلوغ وقاطی کردند
یاشار قوشاچایلی_ فوق لیسانس رسانه و علوم سیاسی :
5 ماه پیش
جرم خیز نشان دادن شهر بزرگ و باستانی مارآآ یا ماراغا عوام فریبانه و سخنی غیر علمی است.زمانی این شهر پایتخت امپراطوری ایلخانی بود. از نظر روانشناختیِ شهری هیچ شهری نمی تواند به دلیل زندگی کردن عده قلیلی معتاد در آن این مارک را خورده و نقره داغ و بد نام شود. اگر چنین باشد میدان شوش میان طهران و ری مرکز تجمع چنین افرادی است اما این دو شهر هرگز مارک جرم خیزی نمی خورند!اما یک آدم بیسواد چنین نظری غیرعلمی میدهد. وهزاران اعتراض علیه او از سوی تورکان آذربا یجان بسوی او روان است.👈کور توتوغون بواکماز.
محمد :
5 ماه پیش
با سلام، از نویسنده محترم کمال تشکر و قدردانی را داریم ولی در متن چند مورد وجود دارد که برای اصلاح یاد آور می‌شود مراغه از آذربایجان شرقی میباشد راه مراغه کوهستانی است و نه صعب العبور و اینکه جاذبه های گردشگری زیادی دارد که اصلا به آن توجهی نشده و راه های ارتباطی بغیر از راه آهن وقطار مراغه دارای فرودگاه سهند نیز می‌باشد که هر هفته به تهران و مشهد پرواز دارد
مریم :
5 ماه پیش
مراغه شهر فرهنگ و هنر و ادب
حبیب :
5 ماه پیش
سلام؛ دوستان نظرات جالبی فرمودند دو اشتباه چاپی وجود دارد البته معلوم است این هم سهوی بوده است مراغه دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی بعد از تبریز می باشد و در ضمن تاریخ تاسیس راه آهن هم ۱۳۳۵ صحیح است که بعضی از دوستان اشاره فرمودند . با احترام حبیب
اصغر :
5 ماه پیش
مگر مراغه هم قطار داره؟اگه داره چرا توی سایت رجا مبدا را مراغه انتخاب مبکنی هیچ چی نمیاره؟
محمودبچه مراغه :
5 ماه پیش
آقای شکوری دیزیجی خری یاخودت رابه خریت زدی بی شعورمراغه هرچه باشدامثال شماکردید
کریم :
5 ماه پیش
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز، به جز فرمايشات دوستان و همشهریان و هم وطنان محترم، مراغه کوه سهند ،صوفی چای،آب‌های زیرزمینی و معدنی و درمانی و معادن سنگ و رصدخانه مراغه و کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی و باغات سيب و انگور وگرده و...و فسیل شناسی و پادگان های پشتیبانی و گروه و غیر و.... به مراغه باید سفر کرد واز نزدیک دیدن کرد و لذت ببرید
حسن ریگی :
5 ماه پیش
مراغه دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی صحیح است نه آذربایجان غربی
سعید صبری :
5 ماه پیش
باسلام ودرود بر شما غیرت مردان یاشاسین مراغا یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک دیلر
سعید صبری :
5 ماه پیش
باسلام ودرود بر شما غیرت مردان یاشاسین مراغا یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک دیلر
سعید صبری :
5 ماه پیش
باسلام ودرود بر شما غیرت مردان یاشاسین مراغا یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک دیلر
حمید :
5 ماه پیش
باسلام وعرض ادب واحترام به نگارنده وهمراهان عزیز. باتشکر ازادمین عزیز بابت شرح بسیارزیبا ازموقعیت جغرافیایی شهرم مراغه عزیز وباتشکرازدوستان همراه بخاطردقت وتوجه درموضوع وتوضیح درمورد قرارگرفتن مراغه درمنطقه آذربایجانشرقی. یکی ازعزیزان ظاهرا انتقادی از وضع اجتماعی مراغه رو داشته که بنظرمیرسد اظهارنظرشون مغلطه وسیاه نمایی بیش نبوده وشهرمراغه با این توصیفهای نابجا هرگز موقعیت اجتماعیش خدشه دارنخواهد شد. برای دیدارازشهرمون مراغه ازهمه هموطنانمون دعوت میکنم درفصول مناسب سال حتما ازاین شهرزیبا دیدن ف
احمدبنائی :
5 ماه پیش
مراغه دومین شهراستان آذربایجان شرقی بعدازتبریزاست وباغ شهراستان آذربایجان شرقی است
علی از تبریز :
5 ماه پیش
مراغه دومین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز است و شهری بسیار زیبا و با صفاست. مردمی مهمان نواز و با فرهنگ و جاهای دیدنی زیادی دارد.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه