شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

صندلی کامپیوتر یکی از ملزومات اساسی و مهم در یک سازمان و اداره می باشد. که همچون انواع مدل های صندلی کامپیوتر هم بسیار کاربردی است .و هم در افزایش کارایی موثر است. خرید یک صندلی اداری طبی و ارگونومیک برای همه افرادی که طولانی مدت پشت میز می نشینند ضروری است.

از آنجایی که بیشتر تولید کنندگان، صندلی های خود را طبی و ارگونومیک قلمداد می کنند، پس بهتر است ویژگی های یک صندلی ارگونومیک را بشناسیم تا بتوانیم صندلی طبی واقعی را انتخاب کنیم.

خرید صندلی اداری طبی و استاندارد

ضرورت خرید صندلی اداری طبی و استاندارد

معمولا افراد که کارمند هستند مدت های طولانی از روز را پشت میز می نشینند. و مشغول کار یا فعالیت هایی با رایانه می باشند. این افراد چه در منزل و چه در اداره کار کنند در طولانی مدت دچار خستگی و دردهای شدید در ناحیه گردن کمر و پشت خواهند شد.

پس استفاده از یک صندلی طبی استاندارد می تواند فیزیولوژیک شما را تا حد زیادی حفظ کرده و از آسیب های طولانی مدت جلوگیری نماید.

هنگام خرید صندلی اداری طبی به چه نکاتی باید توجه کنیم

  •  

o    قابلیت تنظیم ارتفاع

یک صندلی اداری باید از نظر ارتفاع قابل تنظیم باشد تا بتوانیم متناسب با قد خود و اندازه میز قد صندلی را تنظیم کنیم . معمولا محدوده تنظیم ارتفاع باید مناسب با اندازه ای باشد که متناسب با قد شماست. ارتفاع مناسب برای قد شما تابع یک فرمول کلی است .و اینطور می توان بیان کرد افرادی که قد ۱۵۲ تا ۱۹۳ سانت را دارند ارتفاع صندلی از ۳۸ سانت تا ۵۵ سانت برای آنها مناسب است.

برخی صندلی ها نیز محدوده گسترده تری دارند که تعدادشان کم است . بنابراین از همان ابتدای خرید و انتخاب میز کارمندی طبی و صندلی به ارتفاع آن دقت کنید که متناسب با قد شما باشد. و زیاد کوتاه یا زیاد بلند نباشد صندلی ها معمولاً برای تنظیم ارتفاع یک دسته فشاری روی پایه دارند که با جابجای آن می توان صندلی را بالا و پایین برد.

  •  

o    اندازه نشیمن صندلی اداری

محل نشیمن صندلی باید به اندازه کافی گود باشد که بیشتر قسمت پایین بدن را پشتیبانی کند. کف صندلی نباید آنقدر بزرگ باشد که تا پشت زانوها تماس پیدا کند. به طور کلی باید قسمت ران ها را در بر بگیرد. عرض صندلی ادری هم لازم است ۲ تا ۳ سانتی متر از باسن شما پهن تر باشد. اندازه کمتر یا بیشتر این مقدار مزاحم گذاشتن دستان شما روی دسته صندلی می شود.

اگر وزن شما زیاد است صندلی متناسب با وزنتان تهیه کنید. و صرفاً انتخاب صندلی که تحمل وزن شما را دارد ملاک انتخابتان نباشد. اندازه نشیمن صندلی هم بسیار مهم است. پس دقت کنید صندلی با ابعاد بدن شما و وزنتان هماهنگی داشته باشد.

اندازه نشیمن صندلی اداری

  •  

o    قابلیت تنظیم عمق صندلی اداری

قسمت نشیمن صندلی اداری وقتی که به درستی قرار گرفته است باید دو تا چهار انگشت فضا بین پشت زانوی شما و جلوی صندلی فاصله داشته باشد . و از قسمت پشتی هم انحنای آن باید به پشت شما چسبیده باشد . پس عمق صندلی کامپیوتر لازم است قابل تنظیم باشد تا بتوان در صورت لزوم آن را به داخل یا بیرون حرکت داد.

  •  

o    قدرت مانور صندلی را مشخص کنید

منظور از قدرت مانور همان حرکت صندلی و پشتی آن است . به طور معمول برای آن اهرم ها و پیچ هایی در زیر تعبیه کرده اند که با کشیدن و یا چرخاندن یا پیچاندن آن ها، می توان صندلی را در جهت های مختلف تنظیم کرد. بعضی از مدل های صندلی اداری ممکن است یک حالت برای تغییر و برخی نیز دو ساز و کار برای تغییر داشته باشند.

و به طور کلی به این صورتند که در برخی صندلی ها قسمت پشتی از چهار جهت عقب و جلو و راست و چپ قابل تنظیم است. و همچنین این مدل ها از قسمت پایه ارتفاعشان کم و زیاد می شود. ولی در برخی مدل ها این جابجایی قدرت مانور کمتری دارد. و فقط از قسمت پایین اهرمش جا می شود و ارتفاعش تغییر می کند.

همچنین ممکن است در برخی مدل ها پشتی چند درجه ارتجاع داشته باشد. البته برخی صندلی ها نیز در طراحی خود برای حمایت از زانو شیبی در کفه  ایجاد نموده اند که به آن شیب زانو می گویند که در این صورت از زانو حمایت می شود.

  •  

o    تنظیم ارتفاع تکیه گاه و پشتی

پشتی صندلی اداری باید به سمت بالا و پایین ارتجاع داشته باشد. تا به فرد اجازه دهد کمرش را دقیق روی پشتی صندلی قرار دهد. و گودی کمرش پر شود. اگر پشتی  قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، می تواند از ناحیه کمر با تنظیم گودی صندلی متناسب با گودی کمر حمایت کند.

  •  

o    داشتن تکیه گاه برای دست ها

صندلی اداری طبی لازم است که حتماً در دو طرف تکیه گاه برای دست ها داشته باشد. پس بهتر است تکیه گاه ها قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند.

محل تنظیم دسته ها در پایین ترین نقطه جایی زیر ارتفاع ران است. در این صورت که وقتی نیاز به تکیه گاه دست ندارید و می خواهید دست هایتان آزادانه حرکت کند. آرنجتان به آن برخورد نمی کند. بهترین حالت قرارگیری دسته ها ۱۷ تا ۲۶ سانتی متر بالاتر از ارتفاع نشیمن می باشد.

بهتر است این تکیه گاه ها جلو و عقب بروند. و از نظر عرضی هم قابل تنظیم باشند. تا بتوان در صورت نیاز آنها را به اندازه مورد نظر تنظیم کرد. و اگر حالت چرخشی نیز داشته باشند که بسیار مفید است. چرا که زمان تایپ کردن و کار با کیبورد از دست و بازوی کاربر حمایت می کند.

  •  

o    کیفیت و تعداد چرخ ها

بهتر است صندلی در قسمت پایه پنج پر باشد. چرا که اگر ۴ تا باشد هنگام نشستن وقتی فرد تمایل دارد جابجا شود امکان واژگونی وی به وجود می آید. چرخ ها باید با کیفیت عالی باشند تا به راحتی روی هر سطحی حرکت کنند . و در اثر حرکت های مختلف نشکنند.

در برخی مدل ها این امکان وجود دارد که با توجه به نوع سطحی که روی آن قرار دارید فرش، پارکت، سرامیک یا هر سطح دیگری نوع چرخ را انتخاب کنید. برخی صندلی ها نیز پایه های صاف و ثابتی دارند که غیر قابل چرخش است که انتخاب آن متناسب با نیاز شماست.

  •  

o    وجود تکیه گاه برای سر در صندلی اداری

داشتن تکیه گاه در قسمت سر موجب می شود که از سر و گردن پشتیبانی شود. و وزنی را که گردن باید تحمل کند، کاهش یابد. مخصوصاً اگر افرادی که از قسمت گردن مشکل دارند این صندلی ها برایشان بسیار مناسب است.

تکیه گاه برای سر در صندلی اداری

نتیجه گیری

 

زمان انتخاب و خرید صندلی اداری طبی و ارگونومیک لازم است مواردی را در نظر بگیرید .و تنها به گفتن فروشنده ها اکتفا نکنید. چرا که متاسفانه برخی فروشنده ها فقط نام ارگونومیک روی محصولاتشان می زنند. اما اصول لازم در آن رعایت نشده است .

پس لازم است زمان انتخاب و خرید خود بعد از تعیین بودجه و اندازه و مدل مورد نظر به فروشگاه معتبر و مطمئنی مراجعه کنید تا از کیفیت کالایی که می خرید مطمئن باشید . فروشگاه مبل پدر مفتخر است با سابقه چندین ساله در ارائه با کیفیت ترین و متنوع ترین مبلمان اداری و منزل جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان ، امکانات بسیاری را برای خرید در اختیار شما عزیزان قرار می دهد . که مشتریان می توانند انواع مدل های شیک و با دوام را با مناسب ترین قیمت انتخاب و یا حتی متناسب با فضای خود شخصی سازی و سفارش دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PJNNALDv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه