شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت یک دیوار آجری ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما به تمرین زیاد و تکنیک مناسب نیاز دارد. از ساخت یک پایه محکم تا دستیابی به قوام ملات مناسب، همه مراحل به یک اندازه مهم هستند و به ایجاد یک دیوار آجری محکم و بادوام کمک می کنند. برای هر دیوار بنایی سازه ای یا باربر، استفاده از یک متخصص ضروری است. همینطور اگر به مواد اولیه در تعداد زیاد نیاز دارید بجای خرید میتوانید با دستگاه جدول زن و دستگاه بلوک زن خودتان تولید کنید.

ساختن یک دیوار آجری لازم نیست دلهره آور باشد. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، ما یک راهنمای گام به گام را در زیر گردآوری کرده ایم تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنیم! این راهنما تنها یکی از راه های ساخت دیوار است: در طول مسیر می توانید انتخاب های زیبایی شناختی یا عملکردی بیشتری داشته باشید و همچنان به نتیجه نهایی عالی برسید.

چگونه یک دیوار آجری بسازیم

مواد مورد نیاز ساخت دیوار آجری

برای ساخت دیوار آجری خود به مواد زیر نیاز دارید:

ماله

چکش

تقویت کردن

بیل

چرخ دستی

آجر

رشته و گیره (یا میخ)

برس خشک

مرحله شماره 1: تعداد آجر مورد نیاز خود را محاسبه کنید

اولین قدم این است که تعیین کنید برای پروژه خود به چند آجر نیاز دارید. آجرها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند.

قبل از انجام هر کاری، باید ناحیه مورد نیاز خود را اندازه گیری کنید. پایان دادن به نیمه راه می تواند آزاردهنده باشد و سفارش بیش از حد یک اشتباه گران قیمت باشد. به عنوان یک قاعده کلی، 60 آجر در هر متر مربع برای یک دیوار پوستی (دیوار نیم آجری) و 120 آجر در هر متر مربع برای یک دیوار جامد ضخیم یک آجری وجود دارد. شامل 10% اضافی برای هدر رفت.

مرحله 2: آجرهای خود را سفارش دهید

اگر نیاز دارید با آجرکاری موجود مطابقت داشته باشید، از دستگاه آجر زن ما استفاده کنید .ما در صورت نیاز آجر مناسب را با قیمت مناسب به شما تحویل می دهیم تا بتوانید قبل از ساختن دیوار خود به آن اطمینان داشته باشید! سپس می توانید بقیه مواد را از فروشگاه محلی خود تهیه کنید.

مرحله سوم: پایه خود را آماده کنید

یکی از مهمترین قسمت های دیوار آجری پی است. این تکیه گاه دیوار شماست و اندازه ترانشه به عرض و ارتفاع دیوار بنایی شما بستگی دارد. برای مرجع، برای دیوار آجری تا ارتفاع یک متر به یک ترانشه به عمق نیم متر نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری ها را قبل از حفاری بررسی کرده اید، زیرا یک ترانشه جامد برای جلوگیری از فروریختن دیوار ضروری است.

چوب های چوبی را برانید تا ارتفاع بهینه آجرهای خود را در سنگر خود پیدا کنید. پایه ها را بین دو تا چهار فوت از هم باز کنید (بسته به طول دیوارتان) و مطمئن شوید که کاملاً تراز هستند. ردیف اول آجرها باید به صورت هموار در فونداسیون قرار گیرند. فونداسیون را با بتن پر کنید، مطمئن شوید که آن را در سطح نگه دارید و تا بالای پایه ها پر کنید. بگذارید 2 تا 3 روز خشک شود.

مرحله چهارم: پست های راهنمای خود را علامت گذاری کنید

هنگامی که فونداسیون خود را درست کردید، باید میله های اندازه گیری را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که آجرکاری شما به طور مداوم در یک سطح قرار دارد. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک تکه چوب تهیه کنید و آن را تا ارتفاع دیوار تمام شده خود ببرید. سپس، خطوط 65 میلی متری (اگر از آجرهایی با اندازه استاندارد استفاده می شود) علامت بزنید تا مشخص کنید که هر ردیف (که به عنوان کورس نیز شناخته می شود) کجا باید باشد. مطمئن شوید که اینها در هر دو انتهای دیوار بنایی شما مستقل و در زمین قرار دارند.

یک خط رشته از یک میله اندازه گیری به دیگری تنظیم کنید. این برای ردیف دوم آجر شما خواهد بود، زیرا اولین رشته در سنگر خواهد بود. مطمئن شوید که خط صاف و همسطح و بدون افتادگی باشد.

مرحله پنجم: ملات خود را مخلوط کنید

سپس ملات خود را روی یک تخته مرطوب قدیمی مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های سازنده را دنبال می کنید، زیرا استحکام دیوار شما می تواند به مخلوط ملات شما بستگی داشته باشد. ملات باید به راحتی از بیل شما لیز بخورد، اگرچه مخلوط باید به اندازه کافی سفت باشد تا شکل خود را حفظ کند. فقط آنچه را که نیاز دارید مخلوط کنید و اجازه ندهید ملات بیش از یک یا دو ساعت بماند.

آجرها را در آب خیس کنید و بگذارید خشک شوند. این امر باعث می شود که آنها به درستی با ملات بچسبند. اگر چه، مطمئن شوید که آب از آجرها جاری نمی شود زیرا می تواند ملات را خیلی مرطوب کند.

مرحله ششم: اولین آجر خود را بچینید

هنگامی که فونداسیون خشک شد، زمان شروع فرا رسیده است! ملات را روی فونداسیون قرار دهید و یک 'v' با ماله خود در امتداد ملات شکل دهید. ایجاد 'v' ترانشه شکل ملات را به بیرون پخش می کند و کار گذاشتن مسیر را آسان تر می کند. آجر را در ملات قرار دهید و آن را محکم فشار دهید و مراقب باشید که آن را صاف کنید.

آجر بعدی را بگیرید و قبل از اینکه آن را به سختی در مقابل آجر اول قرار دهید به لبه کوتاه آن ملات اضافه کنید. به آن ضربه بزنید و ملات اضافی را با ماله بردارید. ملات باقیمانده را می توان تا زمانی که عاری از هرگونه کثیفی یا زباله باشد، دوباره مورد استفاده قرار داد. این روند را برای دوره اول تکرار کنید. بررسی کنید که آجرها با استفاده از تراز هم سطح باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم 10 میلی متر ملات بین آجرها نگه دارید. در غیر این صورت، استحکام دیوار شما ممکن است به خطر بیفتد.

مرحله هفتم: برای ردیف بعدی یک آجر را از وسط نصف کنید

مطمئن شوید که خط رشته شما برای این ردیف تنظیم شده است تا ارتفاع مورد نیاز برای رسیدن به آن را بدانید. آجرها باید همیشه تکان بخورند تا استحکام و پشتیبانی بیشتری را ایجاد کنند. با این حال، یک دیوار پلکانی به این معنی است که ممکن است لازم باشد یک آجر را از وسط نصف کنید!

آجر خود را بگیرید و با انتهای نوک تیز چکش خود محکم به وسط ضربه بزنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، آجر شما باید نصف شود. با این حال، اگر کمی بی تجربه هستید، بهتر است از یک تکیه گاه و چکش استفاده کنید - همچنین می تواند برش تمیزتری را ارائه دهد. تکیه گاه را در مرکز آجر قرار دهید و با چکش محکم ضربه بزنید. یک ترک باید شروع به ظاهر شدن کند. یک بار دیگر محکم به تکیه گاه ضربه بزنید، آجر باید به طور تمیز جدا شود. نیازی به برش کاملا تمیز نیست، زیرا لبه های ناهموار می توانند به چسباندن آجر به ملات کمک کنند.

ساخت دیوار آجری

مرحله هشتم: فرآیند ساخت دیوار آجری خود را تکرار کنید

حالا نوبت دوره دوم است! ردیف را با قرار دادن آجر بریده شده روی یک بستر ملات شروع کنید. مطمئن شوید که خط ریسمان شما در جای مناسبی قرار دارد و آجر با رشته مطابقت دارد. آجر بعدی را قرار دهید، بررسی کنید که صاف باشد و ادامه دهید. این روند را تا پایان دوره دوم تکرار کنید.

به حرکت خود به سمت بالا ادامه دهید تا به ارتفاع مورد نظر برسید. خط ریسمان را با هر ردیف حرکت دهید و به طور مداوم بررسی کنید که دیوار شما همسطح باشد. فراموش نکنید که 10 میلی متر برای ملات اضافه کنید!

مرحله نهم: دیوار خود را تکمیل کنید

هنگامی که به ارتفاع نهایی رسیدید، وقت آن است که کارهای نهایی را اضافه کنید. بسته به هدف دیوار بنایی خود، ممکن است تصمیم بگیرید که از الگوهای اتصال مختلف استفاده کنید. یک مثال می تواند یک کورس سرباز باشد، که در آن آجرها به صورت عمودی چرخانده می شوند و انتهای آن رو به بیرون است. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود زیبایی بصری دیوار خود از آنها استفاده کنید. هنگامی که همه آجرها را در جای خود قرار دادید، یک بررسی سریع انجام دهید و با استفاده از ماله، هر شکافی را با ملات در امتداد دیوار بپوشانید.

با استفاده از یک برس نرم روی دیوار آجری بروید تا ملات اضافی را قبل از خشک شدن از بین ببرید. مطمئن شوید که خمپاره ای که روی زمین افتاده است را نیز تمیز کنید. همچنین باید دیوار خود را در طول شب با یک ورقه برزنتی یا پلی اتیلن بپوشانید تا از آن در برابر عواملی مانند باران یا یخبندان محافظت کنید. این موقتی است و فقط باید برای شب اول مورد نیاز باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W3tk4hgJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه