شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

قطعات برج خنک کننده

5 ماه پیش ( 1402/9/7 )
 

قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده یا کولینگ تاور آب یکی از تجهیزات مهم در سیستم های خنک کننده است . این برج ها برای خنک کردن آبی که در سیستم های صنعتی یا ساختمانی استفاده می شود ، بکار گرفته می شوند . قطعات برج خنک کننده ، فارغ از نوع و مدل آنها ، یکسان است . اما در قطعات جانبی ممکن است با توجه به نوع و نحوه کارایی کولینگ تاور ، تفاوت هایی وجود داشته باشد ؛ مثلا اجزای پاشش آب در برج خنک کننده مکعبی با برج مخروطی متفاوت است . در برج خنک کن مکعبی از نازل (مربع پاش یا دایره پاش) و در برج خنک کننده مخروطی از اسپرینکلر ( با جنس آلومینیوم ، استیل ، برنجی ) برای عمل پاشش بکار گرفته شده است .

قطعات کولینگ تاور با متریال های مختلفی ساخته می شوند و در سایزهای گوناگونی موجود و قابل فروش می باشند.

به طور کلی قطعات برج خنک کننده شامل چند بخش اصلی می شود :

  1. فن ها (Fans): فن یا پروانه ، در برج خنک کننده برای افزایش تبادل حرارت بین هوا و آب استفاده می شوند . آنها هوا را به داخل برج می کشند تا با تماس با آب گرم ، حرارت آب از طریق تبادل حرارت به هوا منتقل شود . پروانه ها در ابعاد مختلف با جنس پلی آمید (مولتی وینگ ) ، فایبرگلاس و آلومینیوم طراحی و تولید می گردد .
  2. پمپ (Pump): پمپ آب را از حوضچه ذخیره به دستگاه می فرستد و یا اینکه به سیستم برج منتقل می کند تا از طریق لوله ها به بالای برج رسیده و از طریق چشمه ها به صورت پاششی به پایین برگردد .
  3. حوضچه (Water Basin): حوضچه محفظه ای است که آب در آن جمع آوری می شود و از آن به وسیلهٔ پمپ به برج منتقل می شود .
  4. لوله ها (Pipes): لوله ها برای جابجایی آب از حوضچه به دستگاه و برعکس به داخل برج استفاده می شوند .
  5. فیلترها (Filters): فیلترها جسم های خارجی مانند خاک و گل را از آب حذف می کنند تا از لوله ها و سایر قطعات محافظت شود .
  6. کنترل ها و سنسورها (Controls and Sensors): این قطعات برای کنترل دما ، سطح آب ، و دیگر پارامترهای سیستم استفاده می شوند .
  7. سازه ها و بدنه (Structure): بدنه برج و سازه ها برای حمایت از سایر قطعات و تضمین عملکرد ایمن و موثر برج استفاده می شوند . این سازه ها از متریال فایبرگلاس و بتن و یا گالوانیزه ساخته می شوند .
  8. پکینگ برج خنک کننده : جهت افزایش تماس سطح آب و هوا بکار گرفته می شوند ، پکینگ ها از متریال پلی پروپیلن (PP) ، پی وی سی (PVC) تولید می گردند و معمولا با نام های پکینگ نت اسپلش ، پکینگ لانه زنبوری ، پکینگ پی وی سی شناخته می شوند .
  9. کویل مسی : یکی از اجزای داخلی کولینگ تاور مداربسته هستند این کویل ها عموما از لوله های مسی تهیه می شوند که داخل آنها ماده خنک کننده جریان دارد و به منظور انتقال حرارت مورد کارایی بوده و در انواع خنک کن مداربسته (خشک و هیبریدی ) مورد استفاده قرار می گیرند .
  10. کاهش دور : یکی دیگر از اجزای برج محسوب شده که به منظور کاهش سرعت چرخش الکتروموتور و در نتیجه کاهش سرعت فن استفاده می شود . این سیستم به وسیله تسمه به موتور متصل می شود . که به نسبت قطر پروانه و توان موتور از کاهش دور 2 ،3 و یا 4 تسمه استفاده می گردد .
  11. نازل برج خنک کننده : فرآیند پاشش آب گرم پس از ورود به داخل برج و پاشش بر روی پکینگ را بر عهده دارد . نوع نازل با توجه به مدل کولینگ تاور قابل تغییر بوده نازلها در طرحهای مختلف با متریال گوناگون طراحی و ارائه شده اند .
    هر نوع برج خنک کننده دارای قطعات مختلفی می باشد که به نوع خاص سیستم یا نیازهای کاربری مرتبط هستند .

طراحی و انتخاب اجزای برج خنک کننده 

این امر بر عهده کارشناس و مهندسین طراح برج خنک کننده بوده ، تهیه متریال و روش مناسب در اجرای برج موجب طولانی شدن عمر قطعات سیستم خنک کننده می شود . این اجزا باید به صورت صحیحی انتخاب و بکار گرفته شوند تا در هنگام عملکرد برج خنک کننده مشکلی پیش نیاید .

شرکت تهویه آب سازه برج خنک کننده و تجهیزات مربوطه را در تمامی مدلها تولید میکند . ما یکی از گروه های تخصصی برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل شما هستیم . ما امروزه با کیفیت ترین تولیدکننده برج خنک کننده فایبرگلاس و ارائه دهنده کامل خدمات در نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده هستیم . تمامی کولینگ تاورهای در کارخانه خود طراحی ، مهندسی و تولید شده اند . برجهای ما از نظر کیفیت و بهره وری انرژی در رتبه اول قرار دارند . هزینه کمتری برای نگهداری و تعمیرات قطعات نسبت به مدلهای مشابه بازار دارند .

 

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان میتوانید نام شرکت تهویه آبسازه را در گوگل سرچ کنید و از طریق شماره های موجود در وبسایت اقدام به تماس با ما کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QO10evNR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
چراغی :
3 ماه پیش
بهترین قیمت و کیفیت دارن
شاهرخ :
3 ماه پیش
من برای خرید قطعات برج خنک کننده مونده بودم از کجا خرید کنم مرسی از معرفی شرکت تهویه ابسازه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه