دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش هر روز مزاحمت های صوتی بر مشکلات مردم پرمشغله امروز افزوده است، به طوری که بسیاری به دنبال فضایی آرام برای برطرف کردن خستگی خود هستند. از طرف دیگر گسترش زندگی آپارتمانی و نازکی دیوارهای ساختمان ها موجب نارضایتی همسایه ها از یکدیگر شده است. اگرچه روش های زیادی برای ایجاد عایق صوتی وجود دارد اما بسیاری از آنها در تضاد با سلامت انسان و محیط زیست هستند. از طرف دیگر با توجه به افزایش آلودگی های صوتی، بسیاری از این عایق ها دیگر کارآمد و مفید نیستند. از اینرو شرکت ایده پویان اقدام به معرفی عایق صوتی نانو به عنوان بهترین و جدیدترین عایق صوتی کرده است.

چرا باید از عایق صوتی نانو استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال شرکت ایده پویان به معایب سایر عایق های صوتی اشاره کرده است. یکی از قدیمی ترین عایق های صوتی و حرارتی، پشم شیشه است. اگرچه استفاده از پشم شیشه مقرون به صرفه است اما در بسیاری از مواقع ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی می کند. همچنین کارایی آن بسیار کم است و نمی توان آن را یک عایق صوتی مناسب دانست. یکی دیگر از عایق های صوتی متداول، پشم سنگ است که استفاده از آن به دلیل مقاومت کم به رطوبت (احتمال کپک زدن بالا)، صداگیری پایین و ضخامت بالای کار محدود شده است.

عایق صوتی

 

فوم پلی اورتان از دیگر عایق های صوتی است که شرکت ایده پویان استفاده از آن را توصیه نمی کند. این عایق صوتی اگرچه نصب آسان و صداگیری خوبی دارد، اما مواد تشکیل دهنده آن غیر بازیافت است. از اینرو استفاده از آن به علت تعرض داشتن با مسائل زیست محیطی باید محدود شود. در کنار موارد ذکر شده بسیاری از دیگر عایق های صوتی همچون پشم سرباره، عایق الاستومری، فوم ایکس پی اکس، یونولیت و .... استفاده می کنند که هر کدام از آنها به نوعی در مغایرت با سلامت انسان و محیط زیست هستند. همچنین برخی از آنها ضخامت بالایی دارند (افت کیفیت کار). یا استفاده از برخی دیگر از آنها موجب زردی و حتی کپک زدگی (به علت عبور رطوبت از خود) دیوارها می شود.

در مقایسه با موارد ذکر شده، عایق صوتی نانو نه تنها در سازگاری کامل با محیط زیست و سلامت انسان ها است، بلکه قیمت تمام شده آن نیز مقرون به صرفه است. از طرف دیگر ضخامت نهایی کار پایین است که این امر به ویژه در عایق های روکار موجب عدم اثرگذاری بر زیبایی دیوارها می شود. همچنین هر چه دانسیته عایق کمتر باشد میزان اثرگذاری آن بر جذب صوت نیز بیشتر خواهد بود. عایق های صوتی نانو به دلیل تخلخل بالا، دانسیته پایین و جذب صوت بالایی دارند.

 در نهایت باید بر این امر تاکید کرد که عایق صوتی نانو بیشترین جذب صوت را در مقایسه با سایر عایق ها دارد و کارایی آن حدود 85 درصد است. به همین دلیل شرکت ایده پویان عایق های صوتی نانو و نانو الیاف را بهترین گزینه برای حذف اصوات مزاحم معرفی کرده است.

عایق صوتی نانو و نانو الیاف چگونه مانع از انتقال صوت می شوند؟

ایده پویان معتقد است که عایق صوتی نانو به واسطه ویژگی های منحصربفرد خود همچون نسبت طول به قطر بالا، سطح ویژه بالا و ساختار متخلخل موجب جذب امواج صوتی می شود. جذب صوت یک نوع تبدیل انرژی است، از اینرو انرژی صوتی در عایق صوتی نانو به گرما تبدیل می شود. به بیان دیگر فشار حاصل از صوت موجب نوسان مولکول های هوای موجود در حفره ها، با فرکانسی مشابه با امواج صوتی می شود. این نوسانات میزان انرژی صوت را به دلایل افزایش اصطکاک، کاهش تکانه و تغییر سطح دما کاهش می دهد.

ایجاد محیطی آرام با عایق صوتی نانو

 

مزایای استفاده از نانو در عایق های صوتی چیست؟

شرکت ایده پویان بر اساس تجربیات خود در عرضه انواع عایق های صوتی مزایای استفاده از عایق صوتی نانو را ضخامت کم آن، قابلیت رنگ کاری، امکان نصب کاغذ دیواری و نصب آسان بیان کرده است. همچنین از دیگر محاسن عایق صوتی نانو می توان به عدم وجود ترکیبات سمی در ساختار آن اشاره کرد. از اینرو استفاده از این عایق، سلامت انسان ها و محیط زیست را به خطر نمی اندازد. همچنین بر خلاف عایق های قدیمی، استفاده از آنها موجب زردی و کپک زدگی دیوارها نمی شود. لازم به ذکر است، امکان استفاده از عایق های صوتی نانو به صورت توکار نیز وجود دارد. عایق های توکار از نظر قیمتی نسبت به روکار ارزانتر هستند. 

خرید و انتخاب عایق صوتی امری تخصصی است که بدون دریافت مشاوره امکان پذیر نیست. ایده پویان معتقد است قبل از انتخاب عایق صوتی باید از کمک کارشناسان این حوزه بهره برد. کارشناسان بعد از انجام تست صدا تشخیص می دهند که استفاده از عایق صوتی روکار بهتر است یا توکار. نوع و شدت صوت بر تعیین نوع عایق صوتی اثر گذار است. از طرف دیگر در عایق روکار دیگر نیازی به تخریب دیوار نیست این در حالی است که عایق صوتی توکار در فضای بین دو دیوار قرار می گیرد و تخریب الزامی است. بنابراین تمایل صاحبخانه به تخریب یا عدم تخریب نیز بر این تصمیم گیری موثر است. 

حذف صداهای مزاحم با عایق صوتی نانو

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ROQ14j9I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه