دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دلایل زیادی از اختلالات برق گرفته تا خرابی ماژول کنترل یا پمپ وجود دارند که باعث می شوند دستگاه قهوه ساز قهوه ندهد.

هنگام خرید لوازم خانگی پیچیده برای آشپزخانه باید برای این واقعیت آماده باشید که هر از گاهی باید این لوازم برقی را سرویس کنید و همچنین به دقت نظارت کنید که هیچ خرابی و نقص جدی در عملکرد آنها وجود نداشته باشد. شما می توانید برخی از اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری فعلی دستگاه قهوه ساز مانند رسوب زدایی، تمیز کردن رسوبات روغن قهوه و غیره را با دستان خود انجام دهید و در عین حال بهتر است برخی از خرابی ها را به تنهایی برطرف نکنید بلکه این کار جدی را به متخصصان با تجربه در این زمینه بسپارید.

سامان سرویس ، نمایندگی دستگاه قهوه ساز در مشهد است که خدمات سرویس و تعمیرات قهوه ساز در مشهد را نیز ارائه می دهد . 09152066168

اجزای دستگاه قهوه ساز

هرچند از نظر ظاهری همه چیز مانند پنل کنترل ،شیرهای بخار و آب ، پوشش مخزن و غیره کم و بیش واضح است اما بخش داخلی این دستگاه بسیار پیچیده است، زیرا به دلیل تعداد زیادی عملکرد که دستگاه در فرآیند آماده سازی نوشیدنی ها انجام می دهد ساختار آن نمی تواند ساده باشد.

اجزای داخلی دستگاه قهوه ساز شامل موارد زیر است:

- مخزنی برای نگهداری دانه های قهوه ای و دانه های آسیاب شده و همچنین وسیله ای برای تزریق قهوه به دستگاه

- آسیاب داخلی در قهوه ساز

- مخزن آب

- مکانیسمی برای دم کردن قهوه

- المنت حرارتی

- محفظه جمع آوری قهوه مصرف شده و سیستمی برای جمع آوری مایعات یا تخلیه نوشیدنی های باقی مانده

- سیستمی متشکل از لوله ها ، نازل ها ، پمپ ها ، صفحه کنترل ، قطعات الکترونیکی، نشانگر ها و نمایشگر های مختلف که عملکرد نرم دستگاه قهوه ساز را تضمین می کنند.

به طور کلی هر چه دستگاه قهوه ساز پیچیده تر باشد خرابی های آن نیز جدی تر بوده و بر این اساس حذف قطعات برای تعمیر دشوارتر می شود.

چرا دستگاه قهوه ساز قهوه نمی دهد؟

اصل عملیات دستگاه قهوه ساز چگونه است؟

در صورتی که ساختار دستگاه قهوه ساز را به خوبی درک کنید اصل عملکرد آن برایتان واضح تر می شود:

بلافاصله پس از روشن کردن قهوه ساز دستگاه عملکرد عناصر را بررسی کرده و در صورتی که همه نمایشگر ها و نشانگر ها نشان دهند که دستگاه به خوبی کار می کند کاربر باید آب را در مخزن ریخته و قهوه آسیاب شده را در محفظه مناسب آن بریزد . پس از انتخاب حالت درست کردن قهوه آب از مخزن به داخله دیگ پمپ می شود و از آنجا با رسیدن به دمای معین وارد لوله ها شده و به مکانیسم دم کشیدن می رود.

همزمان آسیاب شروع به پودر کردن دانه های قهوه در صورتی که به دستگاه اضافه شده باشد می کند اگر قهوه از قبل آسیاب شده باشد نیز دستگاه به طور خودکار دوز انتخابی شما را اندازه گیری نموده و آن را به آب جوش اضافه می کند.
در مکانیسم دم کردن، قهوه ها با بخار و آب تحت فشار قرار می گیرد و پس از آن نوشیدنی از طریق لوله مخصوص وارد فنجان می شود . 

با توجه به اینکه در فرایند تهیه قهوه در قهوه ساز بدون استثنا تمام عناصر ساختاری دستگاه قهوه ساز درگیر هستند بنابراین خرابی حداقل یکی از آنها می تواند منجر به عواقب ناخوشایندی شود.

دلایل اینکه دستگاه قهوه ساز قهوه نمی دهد چیست؟

اگر متوجه شدید که دستگاه شما عملکرد خود را به درستی انجام نمی دهد یعنی قهوه را به خوبی دم نکرده یا قهوه نمی دهد یا مصرف قهوه افزایش یافته است باید مشکلات ایجاد شده در دستگاه را شناسایی و برطرف کنید.

متاسفانه همیشه نمی توان به طور مستقل منبع خرابی را تعیین کرد در این حالت اغلب آسیب های زیر رخ می دهد:

- تغییر شکل یا انسداد مکانیسم دم کردن قهوه، تشکیل یک کیسه هوا در دستگاه، آسیب باتری یا کنترل پنل، خرابی ترموستات سنسور دما یا پمپ گرمایش.

در هر صورت برای بررسی علل خرابی و انجام تعمیر با کیفیت دستگاه قهوه ساز خود باید از یک مرکز معتبر که تعمیر این دستگاه ها را انجام می دهند کمک بگیرید، زیرا اگر خودتان بخواهید مشکل را برطرف کنید فقط می توانید مشکل را تشدید کنید که نتیجه آن تعمیرات گرانقیمت یا تعویض برخی از قطعات است.

کدهای خطا روی نمایشگر دستگاه قهوه ساز به چه معنی است؟

مشکلات و خرابی های ایجاد شده در دستگاه های قهوه ساز مدرن را با کمک کدهای خطای ایجاد شده بر روی نمایشگر این دستگاه ها می توان تشخیص داده و تعمیر نمود . برخی از رایج ترین کد خطاهایی که بر روی دستگاه های قهوه ساز مدرن ایجاد می شوند عبارتند از:

کد خطای E01

این کد خطا نشان دهنده مسدود شدن قیف قهوه آسیاب است و خودتان نیز می توانید انسداد ایجاد شده را از ببرید.

کد خطای E03

این کد خطا نشان می دهد که مکانیسم دم کردن قهوه گرفتگی داشته یا روغن کاری مناسبی ندارد. برای رفع این مشکل باید المنت مخصوص فیلتر را شسته و طبق دستورالعمل روغن کاری کنید.

کد خطای E014

این خطای ایجاد شده روی نمایشگر نشان دهنده گرم شدن بیش از حد دستگاه است. دستگاه را خاموش کنید و بعد از حدود یک ساعت سعی کنید دوباره آن را روشن کنید.

با مشاهده علائم غیر عادی در دستگاه قهوه ساز ، بهتر است از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.

منبع : سامان سرویس

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PKXfHKlu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه