جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش اعتماد کاربران به سایت و کسب و کار شما مهم ترین و اساسی ترین وظیفه ای است که بر عهده شما و تیم همراه تان است زیرا این کار در افزایش و جذب مشتری بسیار تأثیرگذار است و باعث رونق و بهبود کسب و کار شما خواهد شد.

بنابراین اگر شما مالک سایت و کسب و کار اینترنتی هستید، باید اعتماد کاربران را نسبت به سایت خود بهبود بدهید، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما اعتماد کنند، متضرر می شوید و لطمه های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد می شود. بنابراین در این مقاله به مرور برخی تکنیک های افزایش اعتماد کاربران می پردازم که در تبدیل بازدید کننده به مشتری نقشی اساسی خواهد داشت.


1- استفاده از هولوگرام های امنیتی

یکی از راه های مؤثر افزایش فروش و ارتباطات در سایت استفاده از هولوگرام های امنیتی است. بیشتر کاربران با دیدن هولوگرام امنیتی روی سایت اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنند.

اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از شبکه های اجتماعی مورد هک قرار گرفته است و اطلاعات میلیون ها کاربر در اختیار افراد سودجو قرار دارد. این اخبار، روی اعتماد کاربران به سایت ها و شبکه های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

عامل مهم دیگری که بسیار مهم است، محتاط و محافظه کار بودن مردم در استفاده از اینترنت است. به طور مثال وقتی کالایی را از طریق اینترنت خرید می کنند یا در سایتی ثبت نام می کنند، این مسئله بیشتر به چشم می آید.

بهترین و شاید مهم ترین عامل برای شکستن این ذهنیت استفاده از هولوگرام های اینترنتی معتبر است زیرا کاربران با دیدن این علائم نسبت به پیگیری مشکلات احتمالی اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنند.

براساس آمارهای منتشر شده، 48درصد از مردم هیچ گاه از سایت های بدون هولوگرام خرید نمی کنند. این مسئله به درستی خود گویای این پیام است که تا چه میزان وجود این درگاه های اینترنتی امن حائز اهمیت است.

اگر از هلوگرام های اینترنتی استفاده می کنید، به توصیه های زیر توجه کنید.

- از یک سرویس دهنده اینترنتی بسیار امن جهت پهنای باند خود استفاده کنید. همچنین به دنبال تهیه یکی از نمادهای اعتماد الکترونیکی روی سایت خود باشید.

- نماد اعتماد الکترونیک را به صورت واضح و شفاف در جایی قرار دهید که کاربران به محض ورود به سایت، به راحتی آن را رویت کنند.

- عموما استفاده از نماد اعتماد الکترونیک جهت اعتماد کاربران کافی است. اما تا حد امکان از سایر عوامل امنیتی از جمله دامنه، هاست و دیگر ملزومات امنیتی در کسب و کار اینترنتی غافل نشوید.

2- استفاده از پروتکل امنیتی SSL

SSL یا Secure Socket Layer راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارائه شده است. در واقع SSL پروتکلی است که پایین تر از لایه کاربرد (لایه ۴ از مدل TCP/IP) و بالاتر از لایه انتقال (لایه سوم از مدل TCP/IP) قرار می گیرد. مزیت استفاده از این پروتکل، بهره گیری از موارد امنیتی تعبیه شده آن برای امن کردن پروتکل های غیرامن لایه کاربردی نظیرHTTP، LDAP، IMAP و… است که براساس آن الگوریتم های رمزنگاری روی داده های خام (plain text) که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می شود و محرمانه ماندن داده ها را در طول کانال انتقال تضمین می کند.

گام دوم جهت اعتمادسازی استفاده از پروتکل امنیتی SSL است. البته هنوز بسیاری از سایت های بزرگ فروشگاهی از این نماد استفاده نمی کنند. استفاده از پروتکل SSL علاوه بر افزایش اعتماد کاربران تاحدودی باعث بهبود سئو سایت شما می شود و سایت را در رنک بهتری قرار می دهد.

برای ترغیب کاربران به ثبت نام در سایت و خرید از آن، باید از پروتکل SSL استفاده کنید.

وظیفه پروتکل SSL رمزنگاری داده ها است. به این ترتیب احتمال به خطر افتادن و سرقت اطلاعات از وب سایت کاهش می یابد.

همچنین این نکته بسیار مهم است که بدانید پروتکل ssl در افزایش خرید کاربران حدود 30درصد نقش دارد.

3- بهبود تعامل با مخاطب

بهبود تعامل با مخاطب و مشتری باعث می شود آنها همواره به برند شما فکر کنند و هنگام خرید کالا ابتدا به سراغ محصولات شما بیایند.

آمارها نشان می دهد 90 درصد مردم هنگام خرید آنلاین بارها و بارها نظرات سایر کاربران و مصرف کنندگان را مطالعه می کنند و 63 درصد از آنها به خرید ترغیب خواهند شد.

مطالعات متعدد نشان می دهد یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش تعامل با مخاطب و درگیری ذهنی آنها با نام تجاری، محبوب کردن کالا یا برند تجاری است. اگر شاهد فروش بیش از اندازه یک محصول یا برند تجاری هستیم، این مسئله ریشه در وابستگی ذهنی افراد نسبت به آن برند تجاری یا محصول پرفروش دارد.

برخی تکنیک های افزایش تعامل با مخاطب سایت، عبارتند از:

- مشتریان برجسته خود را شناسایی کنید و برخی امکانات ویژه به آنها اختصاص دهید.

- روی مشتریان برجسته خود مطالعه کرده و سلایق، نیازمندی ها و مواردی را که بیشتر مورد توجه آنها قرار گرفته است بررسی کنید.

- نظرات سایر کاربران را که از سایت شما بازدید می کنند مورد بررسی قرار دهید و مشتریان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنید.

- محصولات خود را مورد بررسی قرار دهید و میزان محبوبیت هر کدام را بسنجید.

- آمار های فروش هر محصول تجاری را به دقت بررسی کرده و برای بهتر کردن کیفیت کالاهای خود تلاش کنید.

- از مشتریان برجسته خود برای بازدید از شرکت یا کارخانه تان دعوت به عمل آورید و پروسه منظم کاری خود را برای آنها شرح دهید. همچنین از آنها بخواهید که نسبت به تمامی محصولات شما اظهارنظر کنند و این موارد را در سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AW2u6q41
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه