یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

میزان اهمیت بازاریابی به حدی است که بسیاری از افراد از آن تحت عنوان مهمترین فعالیت هر کسب و کاری نام می برند. دلیل این امر نیز به خاطر این است که تمامی تلاش های هر شرکتی در نهایت برای به فروش رساندن محصول است. درواقع بدون این مرحله، تمامی اقدامات بی معنا خواهد بود. در این زمینه یک بازاریاب حرفه ای می تواند وضعیت فروش را کاملا دگرگون سازد. درواقع ممکن است شما بهترین محصول و مجموعه فعالیت ها را داشته باشید. با این حال اگر در زمینه بازاریابی ضعیف عمل کنید، بدون شک نتایج مورد نظر را به دست نخواهید آورد. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان مهارت بازاریابی خود را افزایش داد که در ادامه پنج اقدام ضروری و در عین حال ساده را بررسی خواهیم کرد که بدون شک هر فردی در این زمینه می تواند اقدام نماید. 

چگونه مهارت بازاریابی خود را افزایش دهیم

1-استراتژی های مختلف را یاد بگیرید

از جمله اولین اقدامات این است که استراتژی های مختلف را به خوبی یاد بگیرید. در این زمینه فراموش نکنید که هر ساله ممکن است چندین استراتژی جدید معرفی شود. به همین خاطر یادگیری شما در این بخش ابدا به نقطه ای محدود نخواهد بود. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هر میزان تنوع انتخاب شما بالاتر باشد، در نهایت تصمیم بهتری را می توانید اتخاذ نمایید. دلیل این امر نیز به خاطر امکان مقایسه می باشد. در این رابطه بهتر است که برای هر استراتژی، چند مثال نیز مطرح نمایید و این موارد را می توانید به یک فایل متنی تبدیل کنید که در هر لحظه امکان استفاده از آن وجود دارد. درواقع این امر که بدانید یک استراتژی در کدام شرایط مورد استفاده قرار گرفته، به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری را داشته باشید. در نهایت داشتن چنین فهرستی باعث خواهد شد تا بتوانید با ترکیب و یا اعمال اصلاحات لازم، به استراتژی های بازاریابی جدیدی دست پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: چگونه مهارت بازاریابی خود را افزایش دهیم؟

2-جمع آوری و تحلیل داده ها را جدی بگیرید 

برای تصمیم گیری درست، لازم است تا منابع مناسبی را داشته باشید که در این زمینه هیچ چیز به اندازه داده، قابل اعتماد نخواهد بود. به همین خاطر است که امروزه تمامی شرکت های بزرگ، تیمی را برای این اقدام استخدام می کنند که وظیفه این افراد گردآوری اطلاعات است. در این رابطه شما باید تفاوت منابع معتبر و غیرمعتبر را بدانید و فراموش نکنید که در برخی از شرایط نیاز به فعالیت های میدانی است تا اطلاعات به دست آید. درواقع تمامی موارد موردنظر را نمی توان از بانک های اطلاعاتی به دست آورد. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که داده های خام کاربرد لازم را ندارند و لازم است تا یک مرحله دیگر نیز جلو بروید. درواقع شما به تحلیل داده ها نیاز دارید تا نتایج لازم به دست آید. در این زمینه ممکن است حتی نیاز به ادغام و مقایسه داده ها نیز وجود داشته باشد. در آخر فراموش نکنید که این اقدام مقطعی نبوده و به صورت مداوم باید انجام شود. 

3-ابزارها را بشناسید 

در هر زمینه ای نیاز است که ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید که بازاریابی نیز از این قائده مستثنی نیست. برای مثال برخی از ابزارها وجود دارد که امکان ارسال ایمیل ها در تعداد زیاد و به صورت گروه بندی شده را امکان پذیر می سازد که بدون شک در اجرای یک کمپین، کاملا ضروری خواهد بود. در کنار این مسئله فراموش نکنید که یک بازاریاب موفق باید دایره روابط گسترده ای را هم داشته باشد. درواقع این افراد باید بتوانند سریعا نیازهای شرکت را به افراد مناسب پیوند دهند تا اقدامات در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام شود. درواقع یکی از ضعف های بسیاری از شرکت ها این است که برای پیدا کردن افراد مناسب، زمان زیادی را از دست می دهند. درواقع تا زمانی که در این دو بخش به مهارت لازم دست پیدا نکرده اید، بهتر است که خود را یک بازاریاب مناسب تلقی نکنید. 

4-به ترندهای جدید توجه داشته باشید

به صورت کلی ترندها را می توان جریان هایی دانست که در یک مقطع زمانی باعث می شود تا توجهات زیادی به سمت آنها معطوف شود. این موضوع درواقع یک فرصت ایده آل است تا افراد بتوانند با استفاده از این موارد، شانس دیده شدن خود را افزایش دهند. در این رابطه دلیلی وجود ندارد که شما همواره به دنبال ترندها باشید. درواقع بازاریاب های حرفه ای، خود ترندسازی را انجام می دهند. در این زمینه تنها کافی است تا بدانید که جامعه هدف شما به سمت چه مواردی، تمایل بیشتری را دارد تا با استفاده از آنها بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید. 

5-تمرین مهارت ها را جدی بگیرید 

اشتباه بزرگ بسیاری از بازاریاب ها این است که به صورت مداوم مهارت هایی را یاد گرفته و پس از به پایان رسیدن یک مورد، سریعا به سراغ موارد دیگر می روند. این امر در حالی است که پیدا کردن مهارت در یک موضوع نیز بسیار مهم خواهد بود. درواقع اگر بتوانید به خوبی از مهارت های خود استفاده کنید، عملکرد لازم را هم نخواهید داشت. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیوه تمرین کردن کاملا سلیقه ای محسوب می شود. با این حال بهتر است که این اقدام به صورت مداوم باشد. برای مثال پس از دو هفته تمرین، هر سه ماه تکرار داشته باشید. 

مطلب مرتبط: مهارت های جدید بازاریابی در دهه پیش روی

6-آموزش های جدید داشته باشید

در بازار به شدت متغیر حال حاضر طبیعی است که دانش حتی یک سال قبل نیز کاربرد لازم را نداشته باشید. به همین خاطر لازم است تا به صورت مداوم، آموزش هایی را داشته باشید. در این زمینه فراموش نکنید که نیاز شما تعیین کننده حجم منابع خواهد بود. خوشبختانه امروزه پیشرفت تکنولوژی به حدی رسیده است که می توان برای آموزش دیدن و افزایش مهارت ها، از روش های متنوعی استفاده کرد. 

منبع : tweakyourbiz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6KyBWddl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه