یکشنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 27 Nov(11) 2022 /
           
فرصت امروز
ساده ترین راهکارهای جذب مشتریان تازه

پیوند برندسازی و جلب مشتریان تازه

2 سال پیش ( 1399/1/21 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : علی آل علی  

مشتریان عامل تداوم هر کسب و کاری هستند. تصور حوزه کسب و کار بدون حضور مشتریان هیچ معنایی ندارد بنابراین ما باید برنامه و استراتژی مناسبی به منظور تعامل با مشتریان داشته باشیم. یکی از نکات مهم در این میان نحوه برنامه‎ریزی ما برای جلب نظر مشتریان تازه است. اگر ما بهترین محصولات دنیا را نیز تولید کنیم، در صورت عدم آگاهی مشتریان از وجود برندمان و تولید چنین محصولاتی راه به هیچ جای نخواهیم برد. همین امر اهمیت برندسازی جذاب برای مشتریان و تعامل بهینه با آنها را مطرح می کند.

ما در این مقاله برخی از ساده ترین راهکارها برای جلب نظر مشتریان تازه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. چنین راهکارهایی برای اغلب کسب و کارها قابل استفاده خواهد بود بنابراین مشکلات کارآفرینان و صاحبان برند در زمینه جلب نظر مشتریان تازه تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

1. ضرورت استفاده از یوتیوب

پیوند برندسازی و جلب مشتریان تازه

بازاریاب ها و طراح های تبلیغات باید نسبت به تولید ویدئوهای جذاب از محصولات مختلف توجه داشته باشند. این امر به دلیل افزایش تمایل مشتریان به مشاهده محتوای ویدئویی در طول چند سال اخیر مورد بحث قرار گرفته است. امروزه محتوای بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی همراه با فرمت ویدئو تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب هدف دارد.

مطلب مرتبط: 12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

یکی از نکات مهم در زمینه تولید محتوای بازاریابی ویدئویی مربوط به انتخاب پلتفرم مناسب برای بارگذاری است. برخی از برندها ویدئوهای موردنظر را در سایت یا وبلاگ رسمی شان بارگذاری می کنند. توصیه من در این بخش استفاده از یوتیوب به عنوان بزرگ‎ترین شبکه اجتماعی ویدئومحور است. به این ترتیب ما توانایی تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف خواهیم داشت.

نکته مهم در زمینه فعالیت در یوتیوب ضرورت شناسایی مخاطب هدف برندمان است. ما با ایجاد کانال رسمی در یوتیوب و استفاده از فرصت‎های تبلیغاتی شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهیم داشت. به این ترتیب فرآیند تعامل با مشتریان تازه نیز ساده تر خواهد شد.

2. اهمیت فعالیت خیریه

حضور در فعالیت های خیریه عامل مهمی در راستای بهبود شهرت برندها محسوب می شود. امروزه اغلب برندها در تلاش برای حضور در مراسم های خیریه یا فعالیت های بشردوستانه هستند. بدون تردید این امر مزیت های بسیار زیادی برای موسسه های خیریه دارد. از سوی دیگر وضعیت برندها نیز با حضور در چنین طرح هایی بهبود پیدا می کند. اغلب رسانه ها پوشش وسیعی نسبت به مراسم های خیریه دارند بنابراین نام برند ما به بهترین شکل ممکن پیش روی مشتریان هدف مان قرار خواهد گرفت.

امروزه بسیاری از برندها فقط به دنبال سود بیشتر هستند. این امر با توجه به تفاوت انتظارات مشتریان در طول یک دهه اخیر باید مورد بازبینی قرار گیرد. گاهی اوقات برندها در زمینه انتخاب یک حوزه خاص برای فعالیت خیریه بیش از حد دچار سردرگمی می شوند. نکته مهم در این میان انتخاب گزینه های ساده است. منظور من در اینجا شرکت در مراسم های خیریه محلی یا حتی ایجاد صندوق کمک به افراد بی‎خانمان یا آسیب‎دیده از حوادث طبیعی است.

3. اعطای هدیه به مشتریان

برندسازی مهم ترین نکته در زمینه جلب نظر مشتریان تازه محسوب می شود. ما باید همیشه در زمینه تعامل با مشتریان از استراتژی های کاربردی استفاده کنیم. وقتی برندها در زمینه ارائه جلوه ای جذاب از خود ناتوان باشند، میزان نارضایتی مشتریان بیشتر خواهد شد. بدون تردید در چنین شرایطی صحبت از جلب نظر مشتریان تازه نیز در حد شوخی ساده ای خواهد بود.

اغلب اوقات اعطای هدیه های کوچک اما کاربردی به مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. این نکته موجب ایجاد نوع نگاهی متفاوت نسبت به کسب و کار ما از سوی مشتریان خواهد شد. اغلب اوقات برندهای تازه تاسیس مشکلات بسیار زیادی در زمینه معرفی خود به مشتریان دارند. با استفاده از تکنیک مورد بحث در اینجا معرفی کسب و کارمان به مشتریان هدف ساده خواهد شد. اگر هدیه های برندمان به مشتریان دارای ارتباط مفهومی با کسب و کارمان داشته باشد، تاثیرگذاری بر روی آنها کامل خواهد شد. این امر شامل استفاده از برخی محصولات برندمان به عنوان هدیه است.

4. درج آنلاین نظر

حضور در شبکه های اجتماعی عاملی مهم برای جلب نظر مشتریان است. امروزه تقریبا تمام برندها در فضای آنلاین حضور دارند. این امر موجب تعامل هرچه بهتر میان برندها و مشتریان می شود. اگر شما نیز در ابتدای مسیر جلب نظر مشتریان هستید، باید حضور در شبکه های اجتماعی را مدنظر داشته باشید. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان فراهم نخواهد شد.

برخی از برندها در شبکه های اجتماعی هیچ فعالیت قابل توجهی ندارند. این امر شامل انتشار پست در بازه های زمانی مشخص بدون توجه به نظرات کاربران است. توصیه من در این بخش پاسخ به نظرات کاربران و حتی درج نظر در پست های آنهاست. این امر فضای بسیار بهتری میان ما و مشتریان ایجاد خواهد کرد. امروزه مشکل اصلی بسیاری از برندها ناتوانی در زمینه تعامل سازنده و مناسب با مشتریان شان است. آنها با این نقطه ضعف به طور مداوم در رقابت با برندهای دیگر شکست خواهند خورد.

راهکار مناسب برای موفقیت در حوزه بازاریابی و جلب نظر مشتریان نگاه متفاوت به فعالیت در شبکه های اجتماعی است. فقط در این صورت امکان تعامل بهتر و جلب نظر گسترده مخاطب هدف فراهم می شود.

مطلب مرتبط: 4 روش ساده برای جذب مشتری

5. همکاری با سازمان های دیگر

گاهی اوقات برندها در صورت همکاری یکدیگر موفقیت بیشتری در زمینه برندسازی و جلب نظر مخاطب هدف به دست می آورند. چنین نکته ای اغلب مورد بی‎توجهی مدیران قرار می گیرد. راهکار مناسب در این میان تلاش برای یافتن برند یا سازمان های مناسب به منظور همکاری دوجانبه است. نتیجه چنین همکاری هایی اغلب باعث بهره‎مندی مناسب هر دو برند از فرصت های تازه خواهد شد.

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N7GaALSJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه