شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه عرضه مازاد بر نیاز نفت‌خام در بازارهای جهانی قیمت این محصول را به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسانده، مقامات امارات متحده عربی همچنان به دنبال اجرایی کردن برنامه این کشور برای افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام این امیرنشین به میزان روزانه 5/3 میلیون بشکه در روز هستند. در همین راستا سهیل‌المزروعی وزیر انرژی امارات در یک سخنرانی در ابوظبی اعلام کرد: با وجود آنکه در دوران ناپایداری قیمت نفت به سر می‌بریم اما قصد داریم تا به برنامه‌های خود به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام متعهد باقی بمانیم و قصد ما این است که در این زمینه در کشور سرمایه‌گذاری کنیم. 

گفتنی است قیمت نفت‌خام که مدتی است روند نزولی در پیش گرفته است پس از کاهش چشم‌انداز قیمت آن در آینده توسط موسسه گلدمن ساکس و سوسیته جنرال قیمت آن با کاهش بیشتری مواجه شد. در راستای کاهش شدید قیمت نفت‌خام در بازار، ونزوئلا از کشورهای تولید‌کننده نفت عضو اوپک خواسته بود تا با همکاری با یکدیگر مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شده و در جهت بازیابی قیمت این محصول و افزایش قیمت آن به صد دلار در هر بشکه تلاش کنند.

 

درخواست ونزوئلا و برخی دیگر از اعضای اوپک از جمله عربستان سعودی با مخالفت رو‌به‌رو شد و درنتیجه با افزایش نفت مازاد در بازار قیمت آن نیز بیش از پیش کاهش یافت. در رابطه با اقدام امارات برای افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام خود لازم به ذکر است که این کشور در حال حاضر پنجمین تولید‌کننده بزرگ اوپک است و در ماه گذشته روزانه دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت‌خام تولید کرده است. این کشور هم‌اکنون ظرفیت تولید سه میلیون بشکه نفت‌خام را در روز داراست. 

نفت در سال گذشته میلادی به دلیل افزایش تولید نفت‌خام و کاهش تقاضا در بازارهای جهانی با افتی 50 درصدی مواجه شد که علت عمده این موضوع وجود نفت‌خام مازاد در بازار عنوان شده است که بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی قطر میزان این نفت‌خام مازاد در بازار روزانه دو میلیون بشکه است. این حجم از نفت مازاد در حالی موجب کاهش قیمت‌ها شده است که اوپک و اعضای آن به دلیل رقابت با نفت‌خام شیل تولید شده در آمریکا حاضر به کاهش تولید خود نبوده و قصد دارند با تسهیل کردن روند سقوط قیمت‌ها در بازار بر روند تولید نفت شیل تاثیر گذاشته و موجب کاهش تولید آن شوند. گفتنی است تولید نفت شیل در آمریکا به‌واسطه استفاده از تکنولوژی‌های جدید میزان تولید نفت‌خام خود را به بالاترین حجم آن در 30 سال اخیر رسانده است. 

در رابطه با افزایش تولید نفت‌خام در آمریکا و عدم‌کاهش تولید کشورهای عضو اوپک قیمت شاخص نفتی برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار کاهش در بازار لندن به قیمت 43 دلار و 43 سنت در هر بشکه معامله شد. شاخص نفتی وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با کاهشی 81 سنتی به قیمت 45‌دلار و 26 سنت در هر بشکه به فروش رفت. 

منبع : بلومبرگ
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u8P4L5qc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه