جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ماشین‌های تسلا در دنیا پدیده‌ای جدید و دوست‌داشتنی هستند که امتحان خود را هم پس داده‌اند. ماشین‌های مختلف این کمپانی، نه‌تنها فروش خوبی دارند که صاحبان آنها هم مشکلات عمده خاصی با این خودروها نداشته‌اند و گزارش‌ها درباره شکایت از این خودرو پایین است. با این حال این به این معنا نیست که ماشین‌های تسلا هیچ ایراد عمده‌ای ندارند. سایت بیزینس اینسایدر، چند ماشین مختلف تسلا را تست فنی کرده و به یک مشکل بزرگ رسیده است. البته این مشکل بز‌رگ، هیچ ربطی به ماشین‌های تسلا ندارد و در واقع مشکل خدمات‌رسانی به این ماشین‌های تمام الکتریکی است که بیشتر اشکال کارخانه به شمار می‌رود تا خود ماشین‌ها.

356527127375257373767335737636376357

بیزینس اینسایدر درباره این ماشین‌ها نوشته است: تسلا تنها کارخانه‌ای است که ماشین تمام الکتریکی می‌فروشد که می‌تواند در مقایسه با برد رانندگی، با ماشین‌های سوخت فسیلی رقابت کنند اما به‌دست آوردن شارژ کافی برای یک ماشین از تسلا – مثلا مدل S- برای 435 کیلومتر سواری، اصلا کار ساده‌ای نیست. برای چنین مقاصدی، شارژ سرعت بالا ضروری است وگرنه صاحب خودرو باید 12 ساعت صبر کند تا باتری ماشین برای چنین مسافتی شارژ شود.

تسلا همیشه این مشکل را می‌دانسته و به همین خاطر است که این کارخانه شبکه سوپرشارژر خود را راه‌اندازی کرده است. با اتکا به این شبکه سراسری در آمریکاست که حالا رانندگان این ماشین می‌توانند بدون دغدغه سوخت به هر نقطه‌ای از کشور سفر کنند.
در حال حاضر 3‌هزار سوپرشارژر فردی در سراسر جهان پراکنده است و قرار است به‌زودی 500 سوپرشارژر دیگر هم به بازار عرضه شود. چنین امکانی واقعا معرکه است اما در عین حال، یک نقص بزرگ هم به شمار می‌رود. وابستگی ماشین‌ها به چنین سوپرشارژری قبلا به چهره قابل‌اطمینان آنها خدشه وارد می‌کند.

برای درک درست‌تر این مفهوم می‌توانیم بگوییم که تسلا نه‌تنها در بازار ماشین‌های الکتریکی فعالیت می‌کند که در بازار سوپرشارژرهای الکتریکی هم فعال است. این یعنی اینکه مثلا اگر تویوتا در صنعت خودرو فعال است، ‌باید در صنعت پمپ‌بنزین هم فعال باشد. در واقع می‌شود گفت اگر قرار است یک نفر خودرو تولید کند، یک نفر دیگر – که حالا خود تسلا است- باید سوپرشارژر تولید کند.

همین گزاره به خوبی نقص ماشین‌های الکتریکی تسلا را نشان می‌دهد. یعنی اگر قرار است تسلا به هدف خود در سال 2020 یعنی فروش 500‌هزار خودرو برسد، ‌باید به همین اندازه هم سوپرشارژر بفروشد. این بار اضافی در مفهوم فروش کلاسیک خودرو، در درازمدت به یک مشکل عمده تبدیل خواهد شد. یعنی به موازات افزایش تولید خودروهای تسلا، باید سوپرشارژر هم تولید شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1olQvzLA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه