یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره ما رسوخ کرده اند. فعالیت کاربران در این شبکه ها خواه ناخواه بر سبک زندگی آنها و دیگران تأثیر می گذارد. آمار نشان می هد که 68 درصد افراد حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک یا یوتیوب عضو هستند. شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال برای دریافت اطلاعات، جایگزین حتی شبکه های تلویزیونی شده اند.

درحقیقت آنچه اتفاق می افتد، این است که شبکه های اجتماعی تعامل را میان افراد و مخصوصا نسل جوان افزایش می دهد. شرکت دیلویت، بزرگ ترین شرکت خدمات حرفه ای در جهان است. این شرکت خدماتی از جمله مشاوره، حسابرسی و مدیریت ریسک را ارائه می دهد، مطالعه ای بین المللی روی عادات سفر در میان کاربران شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. این مطالعه رفتار حدود 1000 کاربر را در 12 کشور مختلف بررسی کرده است. در نتیجه این مطالعه آمده است که شبکه های اجتماعی پس از دوستان و آشنایان، دومین کانال اطلاعات گردشگری است.

نقش شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری

50درصد مردم اطلاعات خود را از طریق دوستان و آشنایان و 33 درصد را از شبکه های اجتماعی و 32 درصد را از تلویزیون و موتور های جست وجوگر اینترنتی به دست می آورند. در یک گزارش در یکی از سایت های فرانسوی، آمار جالبی منتشر شده است. 52 درصد از کاربران می گویند که از تصاویر دوستان خود برای ایده های سفرشان الهام گرفته اند. 76 درصد از گردشگران تصاویری از تعطیلات خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. به این آمار نگاه کنید: 

55درصد از کاربران فیس بوک، پست های مرتبط با تعطیلات و مقصد سفر خود را لایک کرده اند. 52درصد از کاربران فیس بوک اعتراف کرده اند که در زمان گشت و گذار در این شبکه، رویای سفر را در سر دارند، حتی با اینکه هیچ برنامه ای برای سفر نداشته باشند.

ممکن است هر روز صد ها عکس از مکان های مختلف دنیا در شبکه های اجتماعی به چشم ما بخورد. درواقع، شبکه های اجتماعی یک گنجینه از عکس های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از هر دوکاربر در فیس بوک، یک نفر از عکس هایی که در فیس بوک دیده است مقصد خود را برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب می کند. مطالعات نشان داده است که دیدن تصاویر منشتر شده از تعطیلات دوستان، خواندن کامنت ها و تعاملات افراد با یکدیگر، در تصمیم گیری ما برای انتخاب مقصد بعدی سفر تأثیر می گذارد. فرانسوی ها از دیرباز عاشق سفر و آشپزی بوده اند. در میان کاربران فرانسوی در فیس بوک این دو کلمه به عنوان پر کاربرد ترین کلمات برای توصیف تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و توییتر بوده اند.

سال گذشته نزدیک به 2میلیون پست در رابطه با این دو موضوع، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. براساس مطالعه ای که SocialTime ترتیب داده است، 52 درصد کاربران فیس بوک از تصاویری که دوستان و آشنایان خود در فیس بوک به اشتراک گذاشته اند برای انتخاب مقصد خود برای تعطیلات الهام گرفته اند. این مطالعه نتیجه گیری می کند که شبکه های اجتماعی بر چرخه انتخاب مقصد و سفر تأثیر می گذارد. مدیر وبلاگ etourisme. info که مدیریت دفتر گردشگری منطقه Aquitaine در همسایگی اسپانیا را به عهده دارد، می گوید: «تصاویر منتشر شده از تعطیلات کاربران و فعالیت های آنها، در دیگران ایجاد انگیزه می کند که آن مکان را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنند.»

دوربین، گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی همراه امروزه به یکی از ملزومات سفرهای ما تبدیل شده اند. 90 درصد از مسافران و گردشگران، گزارشی تصویری از سفر های خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. آنها تجربیات خود را از سفر با دوستان و آشنایان از طریق اشتراک گذاری ویدئو و عکس تقسیم می کنند. افراد درباره این سفر ها با یکدیگر گفت و گو می کنند و نظرات خود را مبادله می کنند. یکدیگر را از خوب بودن یا بد بودن تعطیلات مطلع می کنند. مکان های تجربه شده را به یکدیگر توصیه می کنند.

اهمیت شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری

امروزه با گسترش و تکامل دنیای دیجیتال و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، شکل بازاریابی و کسب و کار هم تغییر کرده است. بخش گردشگری از این تغییر مستثنا نیست. هرچه بیشتر در این شبکه ها تبلیغ شود، تقاضا برای آن بیشتر خواهد شد. در شبکه های اجتماعی این یک قانون است.

یکی از نشانه های نفوذ شبکه های اجتماعی در چرخه سفر و گردشگری، تبدیل شدن آنها به عنوان ویترینی برای دفاتر توریستی و سفر ها شده است. بیشتر دفاتر گردشگری و آژانس های مسافرتی، از این شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک و اینستاگرام برای تبلیغ خدمات خود استفاده می کنند. قلمرو شبکه های اجتماعی بیشترین تأثیر را در تغییر ذهنیت مخاطب ایجاد می کند.

52 درصد از کاربران می گویند که از تصاویر دوستان خود برای ایده های سفرشان الهام گرفته اند

76 درصد از گردشگران تصاویری از تعطیلات خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند

55 درصد از کاربران فیس بوک پست های مرتبط با تعطیلات و مقصد سفر خود را لایک کرده اند

68 درصد افراد حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک یا یوتیوب عضو هستند

52 درصد از کاربران فیس بوک اعتراف کرده اند که در زمان

گشت و گذار در این شبکه رویای  سفر را در سر دارند

منبع : دیلویت
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JTunchpa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه