یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه رقابت‌های هیجان‌انگیز یورو 2016 می‌تواند برای صنعت ورزش ناخوشایند تمام شود؟

کلاه تقلبی ورزشی بر سر مسافران یورو 2016

7 سال پیش ( 1395/3/25 )
پدیدآورنده : گلنوش محب‌علی  

همزمان با آغاز رقابت‌های یورو 2016 روز جمعه در فرانسه اتحادیه تولیدکنندگان این کشور درباره عواقب تولید و خرید لباس‌های ورزشی، توپ و دیگر تجهیزات جعلی ورزشی هشدار داد.

فرانسه از روز جمعه 10 ژوئن تا 10 جولای میزبان رقابت‌های یورو 2016 است. هواداران فوتبال در 10 شهر این کشور گرد هم می‌آیند تا از نزدیک بازی‌های هیجان‌انگیز این رقابت‌ها را دنبال کنند. 2.5میلیون تماشاگر و حدود 8میلیون هوادار که یک‌میلیون نفر از آنها خارجی هستند برای تاجران، هتل‌ها و رستوران‌ها فرصت اقتصادی مناسبی فراهم می‌کنند.

کلاه تقلبی ورزشی بر سر مسافران یورو2016

براساس آمار مرکز حقوق و وزارت ورزش فرانسه، به جز اقامت و خورد و خوراک، فقط از تماشای بازی‌ها و طرفداران فوتبال در زمان برگزاری این رقابت‌ها 790میلیون یورو سود عاید این کشور می‌شود.

این رقابت‌های بین‌المللی در واقع فرصت مناسبی است برای اینکه سوءاستفاده کنندگان، کالا‌های تقلبی و تجهیزات ورزشی جعلی خود را به‌فروش برسانند. 8 ژوئن به مناسبت روز جهانی مقابله با جعل و تقلب، اتحادیه تولیدکنندگان فرانسه براساس گزارشی از یک سازمان اروپایی درباره نقض حقوق مالکیت معنوی، درباره آسیب‌های خریدوفروش کالاهای تقلبی هشدار داد. این اتحادیه ضرر‌ها و عواقب ناشی از این پدیده را به صنعت ورزش گوشزد کرد.

مدیر اجرایی اتحادیه تولیدکنندگان فرانسه می‌گوید: « با توجه به اینکه رقابت‌های تنیس رولند گاروس را تازه پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در زمان برگزاری رقابت‌های یورو 2016 هستیم و پس از آن هم بازی‌های المپیک را در برزیل پیش رو داریم، اهمیت این موضوع بیش از پیش افزایش می‌یابد.»

روزنامه فیگارو هم آماری از این پدیده که اقتصاد فرانسه را تهدید می‌کند، در سایت خود منتشر کرده است.

خسارت و هزینه‌ها

از آنجا که 15درصد از تولیدات ورزشی اتحادیه اروپا در فرانسه انجام می‌شود و این کشور 800میلیون یورو از این راه درآمد کسب می‌کند، بنابراین بیشترین آسیب را هم از این پدیده می‌بیند.

82میلیون یورو رقم از دست رفته از فروش کالاها و تجهیزات ورزشی تقلبی فرانسه در عرض یک سال است که 6.8درصد از سهم فروش تجهیزات ورزشی را به خود اختصاص می‌دهد. در مقایسه‌ای وسیع‌تر، اتحادیه اروپا ضرری معادل 500میلیون یورو از جعل و تقلب در صنعت ورزش متحمل می‌شود.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در ادامه صحبت‌هایش اضافه می‌کند که مصرف‌کنندگان نسبت به خرید تجهیزات ورزشی غیرقانونی هوشیار باشند، چرا که در تولید این محصولات، استاندارد‌های کیفی رعایت نمی‌شود و ممکن است حتی خطرآفرین باشد. به‌عنوان مثال کفش‌های تقلبی از مواد اولیه به‌شدت سمی تولید می‌شوند یا در تولید لباس‌های ورزشی ممکن است از پارچه‌های حساسیت‌زا استفاده شود.

بیکاری ناشی از فروش محصولات تقلبی

به طور کلی در کشور‌هایی که تولیدکننده محصولات ورزشی هستند، بیشتر شاهد معضل از دست دادن شغل هستیم. حقیقت این است که تعداد کل شغل از دست رفته در اتحادیه اروپا که به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم در ارتباط با این صنعت هستند، به ترتیب 2796 و 2976 شغل برآورد شده است. نسبت به کل موقعیت‌های شغلی از دست رفته در زمینه تولید، این کشور رومانی است که با از دست دادن 416 شغل، بالاترین نرخ بیکاری ناشی از فروش تولیدات تقلبی را تجربه می‌کند. پدیده فروش محصولات تقلبی ورزشی در فرانسه، به طور مستقیم موجب بیکار شدن 285 نفر می‌شود که این بیکاری ضرری 35میلیون یورویی را متوجه سازمان تأمین اجتماعی این کشور می‌کند.

خسارت وارد شده به نظام مالیاتی

در کشور‌های اتحادیه اروپا، ضرر مالیاتی ناشی از این پدیده، 150میلیون یورو تخمین زده شده است. از این مبلغ خسارت مالیاتی، 70میلیون یورو به مالیات بر ارزش افزوده، 34میلیون یورو به مالیات بر درآمد خانوار‌ها و 11میلیون یورو به مالیات وارد بر سود شرکت‌های بزرگ مربوط می‌شود.

سال 2015، 460هزار کالای ورزشی به ارزش 7میلیون و 700هزار یورو در گمرک فرانسه توقیف شده است. میزان جریمه نقدی برای متخلفین 300 تا 750هزار یورو و همچنین مدت زندان برای آنها سه تا هفت سال تعیین شده است.

مهمانان مواظب خرید تیشرت‌‌ها  کلاه‌ها و کفش‌های تقلبی باشند

سازمان گمرک فرانسه در سایت رسمی خود اعلام کرد که محصولات تقلبی برای سلامتی مضر است. این سازمان به مسافران هشدار داد در صورت مشاهده تخلف از سوی آنها کالای خریداری شده ضبط می‌شود و مسافر محکوم به پرداخت جریمه یک تا دو برابر قیمت واقعی کالا می‌شود.

اداره گمرک این کشور ضمن هشدار به مسافران مبنی بر اینکه کالاهای ورزشی ممکن است جعلی باشند، دفترچه راهنمایی به نام Tousfairplay درباره کالاهای تقلبی دراختیار مهمانان قرار می‌دهد که کمتر کلاه سرشان برود. در این دفترچه راهنما چند راه تشخیص کالا‌های تقلبی ذکر شده است.

به مسافران هشدار داده شده که هنگام خرید به علامت نام تجاری و املای آن دقت کنند، به جای دست‌فروشان از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند، اجناس بی‌کیفیت را خریداری نکنند و به کیفیت بسته‌بندی توجه کنند.

منبع : فیگارو
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hdDClPgf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه