شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به نظر می‌رسد سامسونگ از خیر همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی داخل کشور گذشته است و سعی دارد شیوه‌های تبلیغاتی را که در سایر کشورها اجرا می‌کند، به داخل ایران هم بیاورد. چندی است شاهد پخش آگهی‌های تلویزیونی غیرایرانی سامسونگ از تلویزیون ایران هستیم؛ آگهی‌هایی که از تکنیک ساخت و کیفیت آن مشخص است که در داخل کشور تهیه نشده‌اند.

 

شاید سامسونگ بعد از تغییر رنگ لوگو و تغییرات عجیبی که در طراحی آگهی‌های ساخت داخل این شرکت اعمال شد، این تصمیم را گرفته است. از طرفی امکان دارد این آگهی‌ها در راستای استراتژی این برند باشد و از همان سبکی پیروی کند که درتمام دنیا به‌صورت هماهنگ پخش می‌شود. این تغییر رویه سامسونگ در مورد آگهی‌های تبلیغاتی را از زمان پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال شاهد هستیم.

در آن زمان سامسونگ آگهی‌هایی را به‌طور مشترک در تمام کشورها به نمایش درمی‌آورد. این شرکت در مورد محتوای آگهی‌های پخش شده دقت زیادی دارد و سعی می‌کند که با توجه به فرهنگ داخلی ایران آنها را بومی‌سازی کند، حتی در زمان پخش بازی‌های فوتبال جام جهانی به دلیل خاطرات ایرانیان با مسی تصویر این بازیکن بنام فوتبال از آگهی‌های تلویزیونی این شرکت به‌طور کلی حذف شد.

این روند از آن پس ادامه دارد. در این فاصله یک آگهی از این شرکت در داخل ساخته شده است؛ آگهی‌ای که پخش آن محدود بود و آنچنان دیده نشد. این آگهی در مورد قرعه‌کشی محصولات این شرکت آماده و اجرا شده بود. حال دوباره شاهد پخش آگهی متفاوتی از این شرکت در رسانه داخلی هستیم.

نبض هیجان زندگی
این آگهی که چند وقتی است در داخل پخش می‌شود، مربوط به گوشی گلکسی S5 شرکت سامسونگ است. در آگهی‌ای که داخل کشور پخش می‌شود، سعی شده به فرهنگ و زبان بومی کشور توجه شود. در این آگهی 51 ثانیه‌ای، یک روز کامل یک مصرف‌کننده این گوشی به نمایش گذاشته می‌شود. روزی که به سرعت می‌گذرد و تمام زمان‌هایی که یک مشتری امکان استفاده از این گوشی را دارد به تصویر کشیده می‌شود. آگهی با فردی شروع می‌شود که برای خواب آماده شده و می‌خواهد گوشی خود را که فقط هفت درصد شارژ باطری دارد به برق بزند. لبخند رضایتی که فرد موقع این کار برچهره دارد، احساسی خاص را به مخاطب منتقل می‌کند.

در این لحظه پیام کوچکی کنار تصویر نمایش داده می‌شود و از حالت استفاده بهینه باطری به تماشاگر اطلاعاتی را می‌دهد. در لحظه لحظه آگهی یکی از قابلیت‌های گوشی به سرعت ولی کاملا مشخص به مخاطب منتقل می‌شود. برای مثال صحنه دیگری از آگهی، بازیگر را در رستوران حین گفت‌وگو با دوستانش به تصویر می‌کشد که ناگهان دست دوست بازیگر به لیوان خورده و آب روی گوشی ریخته می‌شود. در این پلان پیام دیگری روی تصویر به نمایش
در می‌آید و از مقاومت گوشی در برابر آب و خاک خبر می‌دهد. همین روند ادامه دارد و در بخش‌های دیگر، از وضوح‌یابی سریع دوربین گفته می‌شود، اما پیام اصلی آگهی همچنان روی باطری گوشی متمرکز است.

آگهی با همان صحنه‌ای که شروع شده بود به پایان خود نیز نزدیک می‌شود. در لحظه آخر بازیگر متوجه کم بودن باطری خود می‌شود و به صحنه اول آگهی بازمی‌گردد. آگهی صحنه‌ای را نمایش می‌دهد که بازیگر از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که سیم شارژر را به برق نزده است و تمام صحنه‌های آگهی درحالی اتفاق افتاده که بازیگر باطری کمی را در گوشی خود داشته است. تصاویر به‌گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که تماشاگر تا لحظه آخر متوجه نمی‌شود که ماجرا از چه قرار است.

تصاویری که با توجه به کیفیت بالای آنها به اندازه کافی بیننده را مجذوب خود می‌کنند و در لحظه آخر با غافلگیری عجیبی مواجه می‌شود. در پایان نیز شعار اصلی شرکت یعنی «نبض هیجان زندگی» درکنار نام محصول توسط گوینده بیان می‌شود. این آگهی در بسیاری از کشورهای جهان پخش می‌شود. شاید اگر پخش این سبک آگهی‌ها در کشور ما بیشتر شود، تاثیری روی روند کند بروز خلاقیت در آگهی‌های تلویزیونی داخلی نیز بگذارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0ixLs39Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه