جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ارزشمندترین‌ برندها از نگاه فوربس

7 سال پیش ( 1395/3/30 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

فوربس فهرستی از ارزشمندترین برند‌های دنیا را در سال 2016 منتشر کرد. رده‌بندی فوربس این بار به سراغ برند‌های بین‌المللی رفته است که طی سه سال گذشته بیشترین درآمد را داشته‌اند. مجله فوربس متخصص در امر رده‌بندی، هفت سال است فهرستی از 10 برند ارزشمند دنیا را معرفی می‌کند. در مدت این هفت سال، نام برخی از برند‌ها چندین بار تکرار شده است.

روش کار در تهیه این رده‌بندی این‌گونه است که گردش مالی برند‌ها در یک سال مورد بررسی قرار می‌گیرد. از نظر تهیه‌کنندگان این لیست، ارزشمند‌ترین برند‌ها، برندهایی هستند که بیشترین درآمد را دارند. متخصصان با بررسی بیش از 200 برند مختلف در دنیا فعالیت خود را آغاز کردند. برندهایی واجد شرایط بررسی بودند که بیش از یک بار به‌صورت نمادین در آمریکا حضور داشته‌اند. به‌عنوان مثال شرکت‌های مخابراتی ودافون و شرکت تجاری چینی چند ملیتی علی بابا از لیست حذف شده‌اند.

نخستین اقدام، مشخص کردن درآمد هر شرکت بدون احتساب مالیات و سود است. اطلاعات این شرکت‌ها را از گزارش سالانه آنها، آمار و تحقیقات وال استریت ژورنال یا پژوهش متخصصان صنعتی به دست می‌آورند.

نتیجه تحقیقات

کشور‌های پیشتاز: کشور‌هایی که بیشترین تعداد برند را در تحقیقات داشتند به ترتیب آمریکا با 52 برند، آلمان با 11 برند، ژاپن با 8 برند، فرانسه با 6 برند و سوییس با 4 برند هستند.

صنایع پیشتاز: زمینه فعالیت شرکت‌ها و برند‌ها به ترتیب فناوری با 17 برند، خدمات مالی با 13 برند، صنعت اتومبیل با 12 برند، صنایع بسته‌بندی با 10 برند و کالاهای لوکس با 8 برند است.

درصد و امتیاز برند‌های پیشتاز: فیس‌بوک با 44درصد، نت فلیکس با 31درصد، گوگل با 26درصد، آمازون با 25درصد و Citi با 19درصد بیشترین پیشرفت را نسبت به سال گذشته داشتند.

فهرست ارزشمندترین‌ها

10- جنرال الکتریک

جنرال الکتریک با 36میلیارد و 700میلیون دلار ارزش در رتبه دهم قرار دارد و یک پله نسبت به سال گذشته سقوط کرده است.

9- مک دونالد

مک دونالد با 39میلیارد و 100میلیون دلار ارزش در رده نهم قرار می‌گیرد. این برند سال گذشته در رتبه ششم جای گرفته بود و امسال سه پله سقوط کرده است.

8- دیزنی

ارزش دیزنی 39میلیارد و 500میلیون دلار برآورد شده است. دیزنی سال گذشته اصلا بین 10 برند ارزشمند حضور نداشت و در رتبه یازدهم بود، در حالی که امسال به فهرست برترین‌ها راه پیدا کرده است.

7- IBM

این شرکت فعال در زمینه تکنولوژی با ارزش 41میلیارد و 400میلیون دلار در رتبه هفتم قرار گرفته است. رتبه این شرکت سال گذشته پنج بود.

6- تویوتا

این غول صنعت اتومبیل ژاپنی با ارزش 42میلیارد و 100میلیون دلار رتبه ششم را از میان 10 برند ارزشمند دارد و در مقایسه با سال گذشته دو پله پیشرفت داشته است.

5- فیس‌بوک

فیس‌بوک را همه دنیا می‌شناسند. این شبکه اجتماعی محبوب با 52میلیارد و 600میلیون دلار در رتبه پنجم فهرست جای گرفته است. فیس‌بوک به نسبت سال گذشته جهشی چشمگیر و رو به جلو داشته که او را از رتبه دهم به رتبه پنجم رسانده است.

4- کوکاکولا

کوکاکولا به نسبت جایگاه خود در سال گذشته هیچ تغییری نکرده و همچنان در رتبه چهارم مانده است. ارزش این برند معروف 58میلیارد و 500میلیون دلار است.

3- مایکروسافت

ارزش مایکروسافت 75میلیارد و 200میلیون دلار است که در مقایسه با سال گذشته یک پله به عقب رفته است، سال 2015 این برند در رتبه دوم لیست قرار داشت.

2- گوگل

مایکروسافت و گوگل از سال گذشته بر سر جایگاه دوم و سوم رقابت داشتند. گوگل با ارزشی معادل 82میلیارد و 500میلیون دلار امسال در رده دوم قرار دارد.

1- اپل 

عجیب نیست اگر اپل همچنان و همانند سال گذشته با 154میلیارد و 100میلیون دلار شماره یک فهرست ارزشمندترین‌ها باشد. اختلاف ارزش این برند با رتبه شماره دو، یعنی گوگل، بیش از 70میلیارد دلار است.

منبع : Forbes
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UvxLfmcC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه