شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استراتژی های رونمایی محصول بخش هفتم

7 سال پیش ( 1395/10/19 )
پدیدآورنده : مهرداد انوری  

استراتژی های رونمایی محصول در دنیای توسعه یافته امروز آنقدر مهم و ارزشمند هستند که سازمان ها سناریو های مختلف و متفاوتی را بر پایه برنامه ریزی های دقیق و حساب شده، برای معرفی محصول به مخاطبان، طرح ریزی و به اجرا درمی آورند و بر این مبنا، مدیران بازاریابی رسالت خود را در نخستین فاز از چرخه عمر محصول محقق می سازند و محصول را در آغاز ورود به بازار نهادینه می کنند.

باید اشاره کرد یکی از دلایلی که محصولات مختلف پس از ورود به بازار با شکست روبه رو می شوند عدم رونمایی آنها در ابتدای دوره معرفی محصول از چرخه عمر آن است. در ادامه یکی دیگر از استراتژی های پرطرفدار این حوزه را مورد بررسی قرار می دهیم.

11- بهره برداری

استفاده از قدرت و موقعیت فردی معروف از لحاظ سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری که در فعالیت حرفه ای خود به مقبولیت، محبوبیت و وفاداری مخاطبان دست یافته است. در این شرایط، معرفی و عرضه محصول قالب توصیه ای و تاییدی به خود می گیرد و بخشی از مخاطبان وفادار آن فرد جزو پیشگامان استفاده از محصول پیشنهادی می شوند.

باید افزود مناسب ترین زمانی که می شود از این استراتژی بهره برد، زمانی است که محصول شناخته شده نیست و نیاز به معرفی و تایید دارد و هرچه فرد تایید کننده از محبوبیت و شهرت بالاتری برخوردار باشد جامعه مخاطب بیشتری را تحت تاثیر رونمایی از این محصول قرار می دهد. نکته جالب دیگری که در خصوص این استراتژی باید گفت این است که یکی از کاربرد های این استراتژی زمانی است که یک سازمان با یک سلبریتی ویژگی های شان را برای دستیابی به اهداف تعیین شده به اشتراک می گذارند.

همان طور که اشاره شد از ویژگی های این استراتژی افزایش آگاهی سریع مخاطبان از محصول است که این ویژگی، این تمایل را در خیلی از سازمان ها ایجاد می کند تا برای معرفی محصول خود از افراد صاحب شهرت در جامعه استفاده کنند ولی در مقابل، این استراتژی نقاط ضعف قابل توجهی نیز دارد، از قبیل پرهزینه بودن، تحت الشعاع قرارگرفتن سازمان یا برند توسط شهرت سلبریتی و تعارض شخصیت برند و سلبریتی که می تواند سازمان ها را برای استفاده از این استراتژی دچار تردید کند.

اگر بخواهیم مثال خوبی برای این استراتژی عنوان کنیم می توان به انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و استفاده خانم کلینتون از برند آقای اوباما در اوایل معرفی خود به مخاطبان که ابعاد مثبت و منفی مختص خود را ایجاد کرد.

از دیگر مثال های این استراتژی مثال موفق ترکیب آب معدنی واتا و آقای حسین رضازاده که توانست در بین مخاطبان جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد یا مثال ناموفق این حوزه استفاده از سلبریتی سینمایی، آقای حمیدرضا گودرزی و مبل آیسا که با هر روش محاسباتی نمی توان به راز ارتباط این دو برند دست یافت.

نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کرد این موضوع است که با وجود استفاده آسان از این استراتژی، باتوجه به تعداد کثیر سلبریتی های مختلف در جامعه و دارابودن مخاطبان فراگیر، مهم ترین شاخص باید تناسب بین افراد مشهور و معروف و برند قابل ارائه باشد، هرچه انتخاب بهتر و متناسب تر صورت پذیرد یعنی شخصیت سلبریتی سازگار و همراستا با شخصیت برند باشد تاثیر گذاری در جامعه و عدم مقاومت برای پذیرش بیشتری ایجاد می شود.

باید یادآورشد که فقط مهم این نیست که برای ارائه محصول سلبریتی داشته باشیم، بلکه اهمیت زمانی است که انتخاب متناسبی داشته باشیم. علاوه بر این حتی در مواردی تاکید می شود که برای برگزاری مراسمات رونمایی، از مجریان متناسب با حوزه فعالیت برند انتخاب شوند تا پارادوکس بصری و مفهومی برای مخاطب شکل نگیرد.

مدرس و مشاور توسعه کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GS4uD35g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه