جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شهر زیبا و تماشایی استانبول ، با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز ، تاریخی غنی و جاذبه های تفریحی فراوان در میان ده شهر دیدنی جهان قرار گرفته است . استانبول دارای امتیازات منحصر بفردی است و از معدود شهرهایی است که در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است . و تنگه بسفر، خلیج شاخ طلائی ، دریای مرمره و دریای سیاه به زیبایی های آن افزوده است . خوشبختانه شهر استانبول در فاصله کمی از مرزهای ایران قرار دارد و به همین علت به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است و هزینه سفر و اقامت در آن به نسبت ارزان است .

در ادامه این مطلب تور استانبول سفر باتو قصد داریم برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی هر چند مختصر را در اختیارتان قرار دهیم ، پس تا انتهای این مقاله همرامان باشید :

ایا صوفیه

۱- بازدید از بنای تاریخی ایا صوفیه

اگر بخواهیم به سراغ برترین آثار تاریخی شهر برویم ، بهتر است گشت و گذار خود را با بازدید از مسجد تاریخی ایاصوفیه یا حاجیا صوفیا شروع کنیم . به جرات میتوان گفت این بنا ، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول و حتی در دنیاست که احتمالا تصویر گنبدهای زیبای آن را در اغلب فیلمها تصاویر و ... دیده اید، زیرا این بنا به نماد این شهر تبدیل شده است .

ایاصوفیه در سال ۵۳۷ میلادی توسط امپراتوری بیزانس ( به دستور ژوستین یکم ) ساخته شد و در ابتدا یکی از بزرگترین کلیساهای مسیحیت در شرق بود و قرن ها بعنوان بزرگترین کلیسای کاتولیک رمی به حساب می آمد . اما با روی کار آمدن عثمانیان و فتح این شهر توسط مسلمانان ، این بنا به مسجد تبدیل شد و تا ۱۹۳۱ میلادی به همان شکل باقی ماند . سپس ایاصوفیه چندسالی تعطیل شد و بهد از آن ، در سال ۱۹۳۵ و این بار به عنوان موزه به روی عموم مردم بازگشایی شد . ایاصوفیه دارای معماری خاص و بسیار باشکوه است که برای هزار و پانصد سال پابرجا ایستاده و گویی نظاره گر تمامی اتفاقات رخ داده در این سرزمین است . ایا صوفیا در کنار دیگر آثار تاریخی ارزشمند استانبول ، در محله معروف و تاریخی سلطان احمد واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است . اغلب گردشگران با استفاده از اتوبوس ، مترو و ... خود را به این منطقه می رساند و از جاذبه های متنوع آن دیدن می کنند .

۲- مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول مسجد سلطان احمد است که به خاطر استفاده از کاشی های آبی در ساخت آن ، مسجد آبی نیز نامیده می شود. این مسجد زیبا و باشکوه در اوایل قرن هفدهم میلادی و به دستور سلطان احمد یکم ساخته شده و از آن زمان تا به امروز یکی از مکانهای مذهبی و با اهمیت مسلمانان بوده است و امروزه نیز نمازهای پنجگانه مسلمانان در داخل این مسجد برگزار می شود . بنابراین برای بازدید از این مسجد بهتر است برنامه تان را طوری تنظیم کنید که بتوانید در زمانی مناسب از داخل این بنا دیدن کنید . تور وان را در سایت ببینید.

۳- کاخ توپکاپی Topkapi Palace

کاخ یا قصر توپکاپی یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول است و توصیه می کنیم بدون بازدید این بنا ، شهر استانبول را ترک نکنید . این قصر باشکوه با معماری شگفت انگیز و منحصر بفرد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست که با تماشای آن با گوشه ای از قدرت و عظمت امپراتوری عثمانی روبرو خواهید شد . دور تا دور کاخ توپکاپی ، با دیواری عظیم و به طول پنج کیلومتر احاطه شده و بیست و هفت برج دیدبانی در این مسیر وجود دارد .

کاخ توپکاپی در قرن پانزده میلادی ساخته شده و قرن ها بزرگترین و قدرتمندترین سلاطین عثمانی در آن ساکن بوده و از این نقطه بر سراسر قلمرو خود حکمرانی می نمودند ، و رفته رفته به وسعت آن افزوده شده تا جائیکه بیش از هزاران نفر در آن ساکن شدند . کاخ توپکاپی در زیباترین نقطه از شهر استانبول یعنی منطقه ای مشرف به دریای مرمره ، تنگه بسفر و شاخ طلایی قرار دارد و دارای چشم اندازی بسیار زیباست . البته باید افزود کاخ توپکاپی بسیار بزرگ است و شامل قسمت ها مختلفی است، بنابراین اگر می خواهید کل مجموعه را ببینید حداقل به ۳-۴ ساعت زمان نیاز دارید. با تور ترکیه سفر کنید.

این بنا در منطقه مشهور و معروف فاتح قرار دارد و در اطراف آن ، سایر جاذبه های گردشگری شهر استانبول به چشم می خورد .

۴- بازار بزرگ Grand Bazaar

بازار بزرگ شهر استانبول از آن دسته جاذبه هایی است که به شهرت جهانی رسیده و سالانه میلیون ها گردشگر از آن دیدن می کنند . این بازار شباهت بسیاری به بازار های سنتی کشور ایران دارد که معمولا در همه شهر های کشور مان دیده می شود ، بنابراین برای اغلب ما ایرانی ها فضایی آشناست اما سایر گردشگران ، گشت و گذار در چنین فضایی را دوست داشته و از آن لذت می برند . اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که برای خرید به استانبول سفر کرده اید بهتر است سری به بازار بزرگ استانبول بزنید .

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dIt8H63M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه