جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار بزرگ چین رنو را هم وسوسه کرد

8 سال پیش ( 1394/11/13 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

پس از سال‌ها رشد اقتصادی دو رقمی در چین و همزمان با کاهش نرخ رشد اقتصادی در این کشور که با کاهش تقاضا برای خودروهای نو همزمان شده است، ظرفیت بزرگ بازار چین رنو را برای سرمایه‌گذاری و حضور در بازار خودروی این کشور وسوسه کرد و این خودروساز فرانسوی کارخانه خود را در چین افتتاح کرد. گفتنی است که ارزش این کارخانه 942 میلیون دلار برآورد می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که سایت تولید خودروی رنو در چین ابتدا کار خود را با تولید خودروی Kadjar که یک خودروی SUV کوچک است آغاز کرده و سپس خودروی SUV بزرگ‌تر و مدل برقی سدان محبوب خود فلوئنس نیز در این کارخانه و در سال 2017 میلادی تولید خواهد شد. 

76956457578468435735458435735758469

در این رابطه و براساس گزارش‌های منتشر شده، رنو قصد دارد سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در سایت خودروسازی خود در چین تولید کند. در این راستا ژاک دانیل مدیرعامل شرکت مشترک رنو و دانگ فنگ به خبرنگاران گفت که ظرفیت تولید سایت رنو در چین می‌تواند در نهایت به دو یا سه برابر افزایش یابد.

حضور رنو در چین درحالی صورت می‌پذیرد که تا پیش از این، حضور در این بازار بزرگ برای رنو از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و تا پیش از افتتاح سایت تولید خودروی خود در این کشور، میدان را به شریک خود نیسان واگذار کرده بود. ژاک دانیل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک رنو و دانگ فنگ در این راستا و در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «آیا ما در حال ورود به میدان جنگ هستیم؟ ابدا این‌طور نیست، چرا که بازار قرار نیست متوقف شود. ورود به بازار بزرگی نظیر چین که ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون خودرو را دارد برای هر خودروسازی اتفاق بسیار مثبتی است.»

فرصت حضور در چین

کارلوس گوسان، مدیرعامل شرکت رنوسیتروئن نیز در رابطه با حضور رنو در چین اعلام کرد حضور در بازار بزرگ چین هسته اصلی استراتژی رنو است. وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «اگرچه بازار چین از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است اما موجودیت رنو به حضور در این بازار بستگی ندارد و ما به چین تنها به‌عنوان یک فرصت می‌نگریم.»

استراتژی رنو برای فروش محصولات خود در بازار چین، حضور در بخش خودروهای SUV است که در حال حاضر یک سوم بازار خودرو چین را تشکیل می‌دهد و با توجه به روند رو به رشد آن به نظر می‌رسد در آینده 50 درصد از بازار خودرو چین را به خود اختصاص دهد. راه‌اندازی سایت تولید خودرو رنو در چین در حالی صورت می‌پذیرد که تا پیش از این رنو حضوری محدود در بازار خودرو چین داشته و خودروی SUV کولئوس که در کره جنوبی مونتاژ می‌شود، از جمله معدود خودروهایی است که رنو تا پیش از این به بازار چین عرضه کرده است. 

حضور رنو در بازار خودرو چین به‌عنوان یک تولید‌کننده فعال همزمان شده است با کاهش نرخ رشد اقتصادی این کشور و سیر نزولی تقاضا برای خودرو، با این حال پیش‌بینی می‌شود پس از وقوع یک وقفه در رشد اقتصادی چین تولید ناخالص داخلی این کشور رشدی 4 تا 6 درصدی را تجربه کند. در ارتباط با تولید خودروهای برقی، سایت تولید خودرو رنو در ووهان چین تنها چند هزار دستگاه مدل برقی فلوئنس تولید خواهد کرد که قطعات مورد نیاز برای تولید آن از سایت رنو در کره‌جنوبی تامین خواهد شد.

در این میان اگرچه تنها مجوز تولید خودروهای سبک در بازار چین برای رنو صادر شده است، این شرکت فرانسوی به گفته مدیرعامل شرکت رنو – نیسان، تمرکز این شرکت روی تولید خودروهای SUV خواهد بود.

منبع: www.europe.autonews.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2TkqKmbU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه