شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین در چند سال گذشته، استارتاپ های مختلفی هرروزه برای کسب سودآوری در این حوزه شروع به کار می کنند اما تنها برخی از این کسب و کارها با سودآوری مناسبی همراه می شود.

راه اندازی این کسب و کارها صرفا به طراحی یک وب سایت خلاصه نمی شود و باید برنامه ریزی های مناسبی در حوزه بازاریابی و تبلیغاتی اتخاذ شود. شیپور یکی از کسب و کارهای آنلاین در بازار ایران است که در حوزه نیازمندی ها فعالیت های خود را انجام می دهد. درباره استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی این کسب و کار با رضا اربابیان به گفت و گو نشسته ایم. او موسس و مدیر استارتاپ و بازار نیازمندی های شیپور است.

به صورت کلی وب سایت شیپور چه سازوکاری دارد و این وب سایت چه وجه تمایزی نسبت به دیگر وب سایت های این حوزه دارد؟

وب سایت دادوستد کالای شیپور، بستری کاملا رایگان برای نیازمندی ها در تمام نقاط کشور است. وب سایت شیپور این امکان رایگان را برای تمام مردم کشور به وجود می آورد که همه اقشار جامعه از هر دستی که باشند، بتوانند در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ نوع هزینه ای، با استفاده از آسان ترین راه ممکن، محصولات نو و دست دوم خود را مستقیماً و بدون واسطه ها و دلال ها با دیگر افراد جامعه خریدوفروش کنند یا ارائه کنندگان خدمات، فعالیت خود را در این وب سایت ارائه کنند.

در مورد وجه تمایز و بارزترین مشخصه این وب سایت نسبت به سایر وب سایت های دیگر می توان به پشتیبانی متعهد ۲۴ ساعته تلفنی در کنار پاسخگویی سریع و صحیح، کنترل دقیق کیفیت آگهی های ثبت شده توسط مردم، سرعت بسیار بالای سایت و تجربه بهتری که کاربران وب سایت شیپور هنگام استفاده از آن داشته اند اشاره کرد.

همچنین باید به این نکته مهم نیز پرداخت که به دلیل حذف واسطه ها در معاملات که توسط وب سایت شیپور انجام شده است، خریداران و فروشندگان با اعتماد بسیار بیشتری می توانند معاملات خود را انجام دهند، چراکه اطمینان دارند هیچ گونه هزینه اضافی به عنوان کمیسیون یا حق دلالی به واسطه ها پرداخت نخواهند کرد و هر دو طرف این معامله، چه خریدار و چه فروشنده سود خالص خواهند کرد.

به عنوان نمونه اگر یکی از کاربرها برای اجاره یک آپارتمان به سایت شیپور مراجعه کند و آپارتمان مناسب را پیدا کند، مستقیماً با خود مالک آپارتمان تماس خواهد گرفت و پس از بازدید از آپارتمان و درنهایت توافق با مالک، تنها برای نوشتن قرارداد اجاره به آژانس املاک مراجعه می کند و فقط هزینه تنظیم قرارداد یا همان قول نامه را پرداخت خواهد کرد که هزینه ای بسیار پایین تر از حق کمیسیونی است که در صورت استفاده نکردن از وب سایت شیپور باید پرداخت می کرد. این امر درباره مالک آپارتمان یا همان آگهی دهنده نیز صادق است.

از کمپین تبلیغات  محیطی شیپور به نظر می رسد که این سازمان صرفاً گروه هدف و محصول خاصی را دنبال نمی کند و نگاهی جامع تر نسب به بازار دارد؛ در این باره توضیح دهید و درصورت صحت این موضوع، از نظر شما این استراتژی تا چه اندازه درست است؟

اصولا وب سایت های نیازمندی در تمام نقاط دنیا به علت تنوع محصولات و خدماتی که در آن ها ارائه می شود، در همه جا مخاطب عام دارند و وب سایت شیپور هم از این قاعده کلی و جهانی مستثنی نیست؛ بنابراین کمپین تبلیغات محیطی وب سایت شیپور هم نشان دهنده تنوع محصولات و قیمت مناسب محصولات و کالاهایی است که در این وب سایت توسط مردم و برای مردم، به صورت کاملاً رایگان آگهی شده است.

برخی از کسب وکارهای آنلاین ابتدا روی محصول و بازاری خاص متمرکز می شوند و در صورت برندشدن، توسعه محصول و بازار می دهند؛ اما به نظر می رسد شیپور استراتژی تمرکز را دنبال نمی کند؛ درباره استراتژی توسعه ای شیپور توضیح دهید.

طبیعتا تمام کسب وکارهای آنلاین براساس نوع فعالیت شان، استراتژی های متفاوتی در بازه های زمانی مختلف اتخاذ می کنند اما مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که فعالیت و کسب وکار در حوزه نیازمندی ها به گسترش و تنوع محصولات و کالاها و خدمات موجود برای فروش و ارائه و از سوی دیگر خریدارانی از مناطق مختلف نیاز دارد که این گستردگی و تنوع در همه جنبه ها، مسلما امکان در پیش گرفتن یک استراتژی متمرکز را کم می کند.

شیپور چه استراتژی را در حوزه تبلیغات و انتخاب رسانه اتخاذ کرده است؟

هدف اصلی شیپور از این کمپین تبلیغات محیطی کنونی در سطح شهر، آشنایی صحیح و هر چه بیشتر تمام مردم از هر قشری که هستند با تنوع محصولات و کالاها یا خدمات موجود برای فروش و ارائه در وب سایت شیپور است. همچنین در این کمپین تبلیغاتی محیطی تلاش شده است تا قیمت ارزان و مناسب این محصولات و خدمات نیز در معرض توجه همه مخاطبان قرار گیرد.

با توجه به کمپین گسترده شیپور در رسانه های محیطی، شنیده ها حاکی از آن است که این کسب وکار قصد راه اندازی کمپینی گسترده تر در حوزه دیجیتال را دارد؛ چقدر این موضوع صحت دارد و چه برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام شده است؟

وب سایت شیپور اسپانسر و پشتیبان بازی های المپیک 2016 که در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل برگزار می شود، در سایت آپارات خواهد بود. همچنین مسابقه بسیار هیجان انگیزی هم برای پیش بینی تمام بازی ها و ورزشکاران مدال آور ایرانی طراحی و تهیه شده است. در این راستا جوایز بسیار ارزنده ای هم برای برندگان این مسابقه بزرگ پیش بینی بازی های المپیک ریو، در نظر گرفته شده است.

از جمله این جوایز می توان به این موارد اشاره کرد؛ هرروز یک نیم سکه، سفر به امارات و کشور میزبان بازی های المپیک 2016 یعنی برزیل برای برندگان اصلی مسابقه بزرگ پیش بینی بازی های المپیک در وب سایت شیپور.

با توجه به اینکه هر سازمانی در یکی از مراحل معرفی، رشد و... به سر می برد؛ از نظر شما شیپور در چه مرحله ای است؟

وب سایت شیپور در شرایط کنونی در مرحله بسیار خوبی از رشد خود قرار دارد، چراکه در هرماه تعداد کاربران این وب سایت و آگهی های ثبت شده در شیپور افزایش چشمگیر و قابل توجهی دارد و این موضوع نشان دهنده مقبولیت شیپور نزد مردم و بیشتر شدن اعتماد آنها به شیپور است و اینکه وب سایت شیپور به لطف خدا اکنون توانسته است نظر مثبت مردم کشور را به خود جلب کند.

دلیل این امر هم چیزی نیست جز، برآورده شدن بسیاری از نیازها و احتیاجات روزمره و غیر روزمره مردم توسط وب سایت شیپور، اینکه برای خرید یا فروش کالای خود بدون هیچ گونه رفت وآمد و پرداخت هزینه و صرف وقت و انرژی و تنها با ثبت یک آگهی آن هم به صورت کاملاً رایگان، از وب سایت شیپور استفاده کنید و از نتیجه هم راضی باشید، یعنی کالای خود را به پول تبدیل کرده یا کالای موردنیاز خود را به قیمتی پایین تر از بازار تهیه کرده باشید، می تواند دلیل بسیار خوبی برای رضایت مردم از وب سایت شیپور باشد.

برخی از کسب وکارهای ایرانی در بازه زمانی کوتاه با حجم تبلیغاتی گسترده ای همراه هستند و پس از اتمام بودجه تبلیغاتی خود، در حوزه تبلیغات محو می شوند؛ شیپور برای دچارنشدن به این موضوع چه برنامه ریزی در راستای بودجه بندی تبلیغات انجام داده است؟

اگر صاحبان و گردانندگان اصلی هر کسب وکاری بدانند که دقیقا انتظارشان از اجرای تمام کمپین های تبلیغاتی ریزودرشت شان چیست و قرار است در آینده یا در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده، از این کمپین های تبلیغاتی به چه اهداف مهم و کلیدی و البته قابل اندازه گیری برای کسب وکارشان برسند، طبیعتا هیچ وقت دچار بحران تمام شدن بودجه تبلیغاتی شان نخواهند شد؛ بنابراین در وضعیتی که اهداف مهم و کلیدی از پیش تعیین شده است و برنامه اندازه گیری آنها هم توسط همکارانی متخصص و باتجربه به دقت پیگیری می شود، مسلما تبلیغات دیگر فقط هزینه به شمار نمی رود، بلکه تبدیل به یک ارزش افزوده بسیار مهم برای شرکت هم خواهد شد.

تا چه اندازه شیپور در راستای پیش برد فعالیت های خود، رویکرد بنچ مارکینگ را در پیش گرفته است؟

اصولا هر کسب وکار موفقی باید در هر لحظه از زندگی حرفه ای خود، از وضعیتش در هر شرایطی آگاه و مطلع باشد، این آگاهی یعنی دقیقا بداند که در کجای بازار کاری خودش ایستاده و در چه مدت زمانی به کجای این بازار می خواهد برسد و این مسئله جز با بنچ مارکینگ ممکن نیست.

وب سایت شیپور هم از این قضیه مستثنی نیست، چراکه مجموعه ما همیشه و تحت هر شرایطی در حال تحقیق، تحلیل و بررسی همه جانبه، روی تمام بازارهای داخلی و خارجی نیازمندی ها و کسب وکارهای مرتبط با آن است و طبیعتا در تصمیم گیری ها بزرگ و کوچک خودمان از نتیجه های به دست آمده از این تحلیل و بررسی ها استفاده خواهیم کرد.

اصولا سازمان ها زمانی به بنچ مارکینگ روی می آورند که نیازمند راه حلی مناسب برای تغییر و استفاده از بهترین روش های کسب وکار هستند اما وب سایت شیپور به طورکلی، هنگامی بنچ مارک می کند که مدیریت، نیازمند تغییرات باشد، سازمان، نیازمند اجرای فرآیند یا عملیاتی جدید باشد، شرکت، نیاز داشته باشد که خدماتی جدید ارائه کند تا نیاز مردم و بازار را تأمین کند یا وب سایت شیپور با هدف پویایی، به دنبال ارتقای عملکرد و فعالیت خود باشد، همچنین درصورتی که به مهندسی دوباره در شرکت نیاز باشد، از این بنچ مارکینگ استفاده می کند.

ارتباط با نویسنده: a9631m@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QF2gNX57
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه