جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» از مراسم بزرگداشت نفرات برتر کنکور سراسری در دانشگاه خاتم

تجلیل بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری

4 سال پیش ( 1398/9/18 )
 

بانک پاسارگاد طی مراسمی با حضور دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک و هیات امنای دانشگاه خاتم از نفرات برتر کنکور سراسری 98 تجلیل به عمل آورد.

مراسم بزرگداشت نفرات برتر کنکور 98 در دانشگاه خاتم با حضور مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس دانشگاه خاتم، دکتر ایرج فاضل وزیر اسبق علوم، دکتر سعیدسهراب پور، خانم دکتر شمیرانی نماینده وزارت علوم و هیات امنای دانشگاه خاتم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر سهراب پور عضو هیات امنا طی سخنانی برگزاری چنین مراسمی را نشانه بزرگداشت علم و هنر دانست و گفت: تجلیل از نفرات برتر کنکور نشانه احترام به ساحت علم در ایران است و با تداوم این حرکت می توان شاهد رشد و پویایی دانش در میان جوانان بود.

در ادامه مراسم بزرگداشت نفرات برتر کنکور سراسری در دانشگاه خاتم، خانم دکتر شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم ضمن سپاس از مدیرعامل بانک پاسارگاد و هیات امنای دانشگاه، گفت: از 380 موسسه غیرانتفاعی فقط 18 موسسه به دانشگاه تبدیل شدند. دانشگاه خاتم یکی از آنهاست که با احراز شرایط علمی از موسسه به دانشگاه تبدیل شد. دانشگاه خاتم اعضای هیات علمی خوبی را تشکیل داده که جزو نفرات برتر علمی کشور هستند.

دکتر مجید قاسمی رئیس دانشگاه خاتم از سخنرانان اصلی این مراسم بود که پس از صحبت های دکتر شمیرانی به عنوان میزبان پشت تریبون قرار گرفت. وی ضمن خوش آمدگویی و تبریک به نفرات برتر کنکور گفت: ما امروز از کسانی تجلیل می کنیم که از دامن پاک مادران و سینه فراخ و گسترده پدران بیرون آمدند. من به سهم خود صمیمانه به آنها و پدران و مادران شان تبریک می گویم.

وی همچنین به تاریخچه برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: ما طی 11 سال گذشته 195 تا 200 نفر از برگزیدگان اول تا سوم کنکور را بورسیه کردیم که 56 نفر در مقطع کارشناسی، 46 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع دکترا در حال ادامه تحصیل هستند. همچنین 25 نفر از این نفرات برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس دانشگاه خاتم در ادامه افزود: ما از نظر رتبه علمی چهارمین دانشگاه کشور در رشته اقتصاد نظری هستیم. ما هر ساله در رشته اقتصاد نظری حدود 17 تا 18 دانشجو پذیرش می کنیم که همگی زیر رتبه 30 هستند. طبق آمار سال گذشته 11 نفر از این دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه شریف بودند که انتخاب اول آنها دانشگاه خاتم بود. چهار نفر نیز از دانشگاه تهران بودند. بقیه هم از دانشگاه های معتبر آمده بودند.

تجلیل بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری

دکتر مجید قاسمی در تبیین جایگاه علمی دانشگاه خاتم افزود: فرهنگ یک باره شکل نمی گیرد بلکه به مرور زمان و با برنامه ریزی و مدیریت خودش را نشان می دهد. ما از شش سال قبل با 27 نفر از دانشجویان برتری که به خارج از کشور و عمدتا آمریکا رفته بودند ارتباط برقرار کردیم تا دو روز مهمان ما باشند. ما با آنها میثاق بستیم از یک ساعت تا 365 روز در سال به ایران بیایند و دانش خود را در اختیار هموطنان خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: هدف راهبردی دانشگاه خاتم عبور از استنفورد است. ما در زمینه فناوری های همگرا نیز فعالیت های خوبی انجام دادیم. یک برنامه مشترک با دانشگاه سوربن فرانسه تدوین کردیم که دانشجو نصف واحدهای خود را در دانشگاه خاتم و نصف دیگر را در دانشگاه سوربن بگذراند.

دکتر مجید قاسمی همچنین گفت: دکتر فرجی، وزیر اسبق علوم یک روز به من گفت: دانشگاه خاتم باید به دانشگاه استنفورد تبدیل شود، اما امروز با افتخار می گوییم که دانشجویان استنفورد به زودی آرزوی حضور در دانشگاه خاتم را برای ادامه تحصیل خواهند داشت.

رئیس دانشگاه خاتم ضمن اشاره به لطف و عنایت خداوند گفت: آنچه در دانشگاه خاتم اتفاق افتاد لطف الهی است. ما با پاکی دل از خدا خواستیم و خدا نیز به ما عنایت کرد تا بتوانیم هر روز مرتبه علمی دانشگاه خاتم را بالا و بالاتر ببریم و این همه را تقدیم خاک پای مردم شریف ایران می کنیم.

در ادامه این سخنرانی دکتر قاسمی به گروه مالی پاسارگاد و هلدینگ ها اشاره کرد و از اهمیت آنها در صنعت و اقتصاد ایران گفت. وی رشد و پیشرفت هلدینگ صنایع معدنی و شرکت فناپ را نتیجه کار علمی و پژوهشی نخبگان ایرانی دانست که با همت عالی غیرممکن ها را به ممکن تبدیل کردند تا امروز شرکت های ما همپای شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی حرکت کنند و حتی در بسیاری از مواقع از آنها پیشی گیرند.

وی همچنین افزود: ما در دنیا در همه حوزه ها سرآمد هستیم. من نیز با بورسیه در آمریکا مدیریت خواندم و در انگلیس اقتصاد. در تمام دوران تحصیل هیچ گاه یک غیرایرانی نتوانست از نظر علمی با یک ایرانی رقابت کند. ایرانی ها همواره در عرصه علم سرآمد جهان بودند و هستند.

پس از سخنرانی دکتر مجید قاسمی و رئیس دانشگاه خاتم به نفرات برگزیده جوایزی همراه با لوح تقدیر توسط رئیس دانشگاه خاتم و هیات امنا اهدا شد و در پایان عکس یادگاری با حضور هیات امنای دانشگاه و نفرات برتر کنکور 98 گرفته شد.

تجلیل بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری

دلایل موفقیت برگزیدگان از زبان خودشان

در پایان مراسم بزرگداشت نفرات برتر کنکور سراسری 98، روزنامه فرصت امروز با چند تن از برگزیده های این مراسم گفت و گوی کوتاهی انجام داد و دلیل موفقیت را از آنها جویا شد. دیدگاه های متفاوت هر کدام از آنها خواندنی است:

فاطمه شب خیز نفر اول کنکور در رشته علوم انسانی در پاسخ به این سوال گفت:

من مهمترین عامل موفقیت را عشق و علاقه می دانم. رشته علوم انسانی را از آن جهت انتخاب کردم که واقعا با جان و دل این رشته را دوست دارم، بنابراین هیچ چیز نمی توانست مانع موفقیت من شود. من عاشقانه تمام درس ها را می خواندم بدون آنکه احساس خستگی کنم. همین عامل مهمی برای پیشرفت و موفقیت من شد.

او همچنین در پایان از دانشگاه خاتم به خاطر بورسیه شدنش تشکر کرد و این حرکت را عامل مهمی برای تشویق دانش آموزان دانست تا با علاقه بیشتری درس بخوانند و برگزیده شوند.

مریم اسماعیلی نفر دوم رشته علوم انسانی درباره علت موفقیتش گفت:

من سه تا عامل را در موفقیت خود دخیل می دانم: اول تلاش 12ساله. یعنی من از کلاس اول ابتدایی نفر برگزیده بودم و با برنامه درس می خواندم. دوم حمایت های خانواده و امکانات و سوم توکل به خدای بزرگ.

در کنار همه اینها آدمی زمانی به موفقیت می رسد که به آرامش برسد. من شب قبل از کنکور با آرامش خوابیدم. شاید اطرافیان من استرس زیادی داشتند اما من در کمال آرامش به سوالات جواب دادم و موفق شدم.

تجلیل بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری

علیرضا سخایی راد نفر اول رشته ریاضی درباره علت موفقیت خود گفت:

آدم موفق کسی است که وقتی زمین می خورد نمی نشیند بلکه بلند می شود و دوباره حرکت می کند. در مسیر کنکور سختی های زیادی وجود داشته و دارد. کسی در این مسیر می تواند به انتهای جاده با موفقیت برسد که از سختی ها و شکست ها نترسد. البته شرایط و امکانات و محیط تسهیل کننده اند، ولی تضمین کننده و لازمه موفقیت نیستند. موفقیت امری ذهنی است اگر خودم را موفق بدانم تمام راه را با درستی طی می کنم.

گاهی اوقات به دلیل سختی ها آدمی مأیوس می شود اما نباید از ادامه دادن بهراسد. من هیچ وقت از زمین خوردن نترسیدم بلکه همیشه به بلندشدن فکر می کردم.

فرهنگ امیری در پاسخ کوتاهی درباره موفقیت خود در کنکور گفت:

اول از همه از بانک پاسارگاد که ما را بورسیه کرده سپاسگزارم. من عامل اصلی موفقیت خودم را برنامه ریزی شخصی و پشتکار لازم برای اجرای دقیق برنامه ها می دانم. همین و تمام.

دانا افاضلی یکی دیگر از برگزیدگان کنکور امسال در رشته ریاضی بود که توانست رتبه سوم را کسب کند. او علت موفقیت خودش را سه عامل دانست و گفت: حمایت خانواده، فضای علمی مدرسه و تلاش خودم باعث موفقیت من شد.

مراسم بزرگداشت نفرات برتر کنکور سراسری 98 یکشنبه 17 آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه خاتم برگزار شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pMhB4obH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه