جمعه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Fri, 16 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد ظرفیت موجود 13 میلیون مسافر را به 34 میلیون مسافر می‌رساند، اعلام کرد: در همین شرایط سخت خوشبختانه بیش از 12‌هواپیمای جدید وارد کشور شده و با توافقات انجام گرفته دسترسی به خرید قطعه بیشتر شده و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی موتور را برای اورهال فرستاده‌اند. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به طراحی جاده‌ها برای میزان ترافیک مشخص بیان کرد: به‌عنوان مثال، جاده تهران -قزوین برای حدود 40تا 50 هزار تردد وسیله نقلیه در روز پیش‌بینی شده است اما این جاده الان روزانه 114 هزار تردد دارد. 

وی با بیان اینکه ظرفیت جاده تهران - قم 40هزار خودرو است اما الان 52 هزار تردد در این جاده انجام می‌شود، گفت: تعداد وسایل نقلیه رو به گسترش است و پیش‌بینی می‌شود که وسایل نقلیه به بیش از سه برابر افزایش یابد.  آخوندی با بیان اینکه در تعطیلات تمام راه‌های خروجی تهران در وضعیت ترافیک بیش از حد ممکن قراردارد و جاده‌ها کشش ندارند، اظهار کرد: این وضع موجود راه‌های کشور است و ما در تلاشیم که این وضعیت را بهبود ببخشیم.  وی در خصوص آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: در جاده‌های منتهی به شمال طرح کاملی را تهیه کردیم که از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین مسیر را شامل می‌شود. فیروزکوه، هراز، چالوس و قزوین - رشت چهار محور اصلی هستند که جاده فیروزکوه تا عید امسال چهار بانده می‌شود و جاده هراز هم تا سال 95به چهار باند افزایش می‌یابد.  

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آزادراه تهران - شمال با بنیاد مستضعفان توافق کردیم، بیان کرد: در ابتدا قطعه یک را تا دوسال دیگر تمام کنیم که این مسیر از تهران تا شهرستانک به طول 92‌کیلومتر است که با ساخت قطعه یک به 32‌کیلومتر می‌رسد و ما 60 کیلومتر کاهش طول مسیر را داریم بنابراین، بیشترین بهره‌وری ما در قطعه یک است که امیدواریم تا دو سال و نیم دیگر به پایان برسد.  آخوندی افزود: الان این قطعه 200 میلیون دلار قرارداد با طرف چینی به‌صورت فاینانس دارد که از این مقدار 130‌میلیارد دلار هزینه شده و با 70 میلیارد دلار باقیمانده تونل‌ها و پل‌ها را تمام می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطعه 4ناقص بهره‌برداری شده و با توافق با بنیاد این قطعه را هم تکمیل می‌کنیم، گفت: قطعه دو و سه بسیار مهم است و 59 کیلومتر تونل دارد که گران‌ترین بخش جاده است. بنابراین به دنبال این هستیم که دو‌مرحله‌ای کنیم و بتوانیم بخشی از تونل‌ها را با بخشی از افزایش ظرفیت جاده موجود اجرا کنیم و ابتدای قطعه یک را به انتهای قطعه 4 وصل کنیم.

وی در خصوص حمل‌و‌نقل ریلی، اظهار کرد: در مسیر تهران - کرج یک رام قطار حرکت می‌کرد که الان به پنج قطار رسیده یا مسیر تهران - ورامین از یک قطار به دو قطار روزانه رسیده است، همچنین در مسیر تهران - قم یک قطار بوده که به سه قطار افزایش دادیم و حتی قصد داریم که به پنج قطار برسانیم.  آخوندی با بیان اینکه از همین 10 هزار کیلومتر ریل امکان بهره‌وری بیشتر وجود دارد، بیان کرد: البته مشکل ما این است که در حوزه ناوگان از سال‌ها پیش، سرمایه‌گذاری نشده و الان به کمک بخش خصوصی در جهت افزایش ناوگان باری و مسافری اقدامات موثری انجام می‌دهیم، البته مشکل تحریم‌ها هم وجود دارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NtOyv79Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه