شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد ظرفیت موجود 13 میلیون مسافر را به 34 میلیون مسافر می‌رساند، اعلام کرد: در همین شرایط سخت خوشبختانه بیش از 12‌هواپیمای جدید وارد کشور شده و با توافقات انجام گرفته دسترسی به خرید قطعه بیشتر شده و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی موتور را برای اورهال فرستاده‌اند. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به طراحی جاده‌ها برای میزان ترافیک مشخص بیان کرد: به‌عنوان مثال، جاده تهران -قزوین برای حدود 40تا 50 هزار تردد وسیله نقلیه در روز پیش‌بینی شده است اما این جاده الان روزانه 114 هزار تردد دارد. 

وی با بیان اینکه ظرفیت جاده تهران - قم 40هزار خودرو است اما الان 52 هزار تردد در این جاده انجام می‌شود، گفت: تعداد وسایل نقلیه رو به گسترش است و پیش‌بینی می‌شود که وسایل نقلیه به بیش از سه برابر افزایش یابد.  آخوندی با بیان اینکه در تعطیلات تمام راه‌های خروجی تهران در وضعیت ترافیک بیش از حد ممکن قراردارد و جاده‌ها کشش ندارند، اظهار کرد: این وضع موجود راه‌های کشور است و ما در تلاشیم که این وضعیت را بهبود ببخشیم.  وی در خصوص آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: در جاده‌های منتهی به شمال طرح کاملی را تهیه کردیم که از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین مسیر را شامل می‌شود. فیروزکوه، هراز، چالوس و قزوین - رشت چهار محور اصلی هستند که جاده فیروزکوه تا عید امسال چهار بانده می‌شود و جاده هراز هم تا سال 95به چهار باند افزایش می‌یابد.  

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آزادراه تهران - شمال با بنیاد مستضعفان توافق کردیم، بیان کرد: در ابتدا قطعه یک را تا دوسال دیگر تمام کنیم که این مسیر از تهران تا شهرستانک به طول 92‌کیلومتر است که با ساخت قطعه یک به 32‌کیلومتر می‌رسد و ما 60 کیلومتر کاهش طول مسیر را داریم بنابراین، بیشترین بهره‌وری ما در قطعه یک است که امیدواریم تا دو سال و نیم دیگر به پایان برسد.  آخوندی افزود: الان این قطعه 200 میلیون دلار قرارداد با طرف چینی به‌صورت فاینانس دارد که از این مقدار 130‌میلیارد دلار هزینه شده و با 70 میلیارد دلار باقیمانده تونل‌ها و پل‌ها را تمام می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطعه 4ناقص بهره‌برداری شده و با توافق با بنیاد این قطعه را هم تکمیل می‌کنیم، گفت: قطعه دو و سه بسیار مهم است و 59 کیلومتر تونل دارد که گران‌ترین بخش جاده است. بنابراین به دنبال این هستیم که دو‌مرحله‌ای کنیم و بتوانیم بخشی از تونل‌ها را با بخشی از افزایش ظرفیت جاده موجود اجرا کنیم و ابتدای قطعه یک را به انتهای قطعه 4 وصل کنیم.

وی در خصوص حمل‌و‌نقل ریلی، اظهار کرد: در مسیر تهران - کرج یک رام قطار حرکت می‌کرد که الان به پنج قطار رسیده یا مسیر تهران - ورامین از یک قطار به دو قطار روزانه رسیده است، همچنین در مسیر تهران - قم یک قطار بوده که به سه قطار افزایش دادیم و حتی قصد داریم که به پنج قطار برسانیم.  آخوندی با بیان اینکه از همین 10 هزار کیلومتر ریل امکان بهره‌وری بیشتر وجود دارد، بیان کرد: البته مشکل ما این است که در حوزه ناوگان از سال‌ها پیش، سرمایه‌گذاری نشده و الان به کمک بخش خصوصی در جهت افزایش ناوگان باری و مسافری اقدامات موثری انجام می‌دهیم، البته مشکل تحریم‌ها هم وجود دارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NtOyv79Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه