شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

جذب مشتری برای رستوران

8 سال پیش ( 1394/2/14 )
 

پرسش: مدیر یک رستوران هستم. در حال حاضر بازار این حوزه شلوغ شده است و بسیاری به سراغ آن آمده اند، علاوه براین مشتریان هم زیاد هستند، مشتریانی که به نظر دیگر رستوران آمدن برایشان تفریح نیست، چگونه می‌توانم مشتریان بیشتری را جذب رستورانم کنم؟ لطفا راهکاری به غیر‌از بالابردن کیفیت غذا به من پیشنهاد بدهید.

254

پاسخ کارشناس:  این حوزه از بازار آنقدر شلوغ شده که دیگر همه حاضران در آن می‌دانند که اگر کیفیت غذای‌شان خوب نباشد، مشتری را به‌دست نخواهند آورد. البته نوع نگاه مشتریان نیز به رستوران و غذا خوردن تغییر کرده است. اکثرا دیگر به جای غذا حواشی آن برای‌شان جذاب شده است. به همین دلیل رستوران‌هایی که سالادهای مختلفی را با سس‌های متنوع ارائه می‌دهند، از جذابیت بیشتری برخوردار هستند اما نکته مهم دیگری که در این میان از اهمیت برخوردار است؛ بی‌توجهی به منوی غذایی است که در مقابل مشتریان قرار می‌گیرد. رستوران‌های بزرگ معمولا برای ارائه منوی خود از روش‌های روانشناختی جالبی استفاده می‌کنند؛ روش‌هایی که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

یک: علامت‌های مرتبط با پول از جمله ریال و تومان معمولا سریعا به مشتری یادآور می‌شود که قرار است پول خرج کنند. تحقیقات نشان داده است؛ مشتریانی که منوهایی بدون علامت دلار در اختیارشان قرار گرفته‌؛ نسبت به مشتریانی که منوهایی با این علامت داشته‌اند، غذاهای گران‌قیمت‌تری را سفارش داده‌اند. پس بهتر است ابتکار به خرج دهید و از المان‌های دیگری به جای علامت‌های مرتبط با پول در منو استفاده کنید. 

دو: فقط نام غذا را در منو نیاورید، آنها را با آب و تاب توصیف کنید و ترکیبات آنها را بی‌روح به مشتری یادآور نشوید. در این میان استفاده از نام برندها نیز در کنار نام غذاها بی‌تاثیرنیست، برای مثال در ترکیب سس‌ها نام برندهای مشهور را بیاورید. مشتری در این موقع احساس می‌کند که مواد بهتری را استفاده کرده‌اید. 

سه: از عددهای هوشمندانه‌ای برای قیمت غذاها استفاده کنید، برای مثال بنویسید: 9/99. فروشندگان همیشه از تاثیر عدد9 روی فروش‌شان آگاهند. پس چرا رستوران‌ها از آن بهره نبرند. 
چهار: نام غذاها را در منو با مفهوم خانواده ترکیب کنید؛ برای مثال در منو بنویسید: نان سیر مادربزرگ؛ املت بابایی؛ این کار باعث زنده شدن خاطرات نوستالژیکی در مشتریان خواهد شد. راه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که رستوران‌ها به آن نپرداخته‌اند و این رستوران با کمی خلاقیت می‌تواند در منوی خود از آن استفاده کند.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WqJvKUp5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه