شنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 10 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز
آیا می‌دانستید؟

شناسایی نقاط حساس رشد با بخش بندی بازار

8 سال پیش ( 1395/4/26 )
 

آیا می دانستید بخش بندی بازار و اولویت بندی یا همان هدف گذاری مشتریان در بازار هدف، پس از تحقیقات بازاریابی صورت می پذیرد؟ یکی از راهکارهایی که صاحبان کسب و کارها می توانند به شیوه بهتر و مناسب تری به تقاضاهای مشتریان خود پاسخ دهند این است که مشتریان خود را به طبقات مختلف تقسیم بندی کنند.

بدین صورت که مشتریانی که ویژگی های مشترکی دارند در یک طبقه قرار دهند تا بتوانند متناسب با طبقه ای که مشتریان در آن قرار دارند شیوه های بازاریابی، ارائه محصول و خدمات مناسب با آنها را عرضه کنند.

مدیران فروش باید سه عنصر اصلی را در بخش بندی بازار در نظر بگیرند:

عنصر اول: نیازها و تقاضاهای مشتریان

عنصر دوم: رفتار مشتریان

عنصر سوم: ارزش های مشتریان

با مشخص کردن این سه عامل، نه تنها می توانند خدمات رسانی مناسبی داشته باشند بلکه می توانند جنبه های ضعف و قوت خود را یا به بیان دیگر «نقاط حساس رشد» نیز تشخیص دهند. هر چند شرکت ها در ابتدای کار تلاش می کنند فروش بیشتری داشته باشند و به جنبه سودآوری کارشان بیشتر فکر می کنند ولی کم کم نیاز پیدا می کنند نوع نگرش خود را تغییر دهند.بخش بازاریابی شرکت ها به این حقیقت پی می برند که باید سه بخش: نیاز، ارزش و رفتار مشتریان را مورد سنجش قرار دهند تا بتوانند نقطه حساس رشدشان را ارزیابی کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wz0UijVB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه