محصول شکست خورده - فرصت امروز

سه شنبه, 25 شهریور 1393 - 10:14

محصول شکست خورده

پرسش: یک شرکت خانوادگی داریم که سال‌هاست در حوزه تولید مواد‌غذایی فعالیت می‌کند. چند وقت پیش محصولی را با برند دیگری با تبلیغات فراوان به بازار ارائه دادیم که چون از کیفیت مناسبی برخوردار نبود، با استقبال مواجه نشد. به دلیل تشابهی که در بسته‌بندی محصول شکست خورده و لوگوی آن با محصول قدیمی شرکت خانوادگی ما وجود دارد، این شکست به نوعی گریبانگیر کسب و کار قدیمی شده و بر فروش ما تاثیر گذاشته است. چطور می‌توانیم این شکست را جبران کنم

 

 

پاسخ کارشناس: پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اندکی بسته‌بندی محصول قدیمی را تغییر دهید. البته این تغییر نباید زیاد باشد و باید با ظرافت و بنا به یک بهانه صورت بگیرد. مثلا بزرگ و کوچک کردن حجم، تازه شدن ترکیب محصول، اضافه کردن یک ویژگی به محصول، قرار دادن هدیه در آن یا تخفیف مناسبتی و... .  
سپس یک کمپین تبلیغاتی مناسب را برای این محصول که در واقع همان محصول قدیمی شماست، راه‌اندازی کنید. از شعار و لوگوی قبلی استفاده کنید، اما تمرکزتان روی همین بسته‌بندی کمی تغییریافته باشد. همچنین شعاری مناسب را برای این کمپین انتخاب کنید که در کنار شعار اصلی شرکت در این کمپین قرار گیرد.

تلاش کنید این شعار دقیقا معطوف به ضربه‌ای باشد که محصول قدیمی از محصول جدید خورده است. اگر کیفیت محصول جدید خوب نبوده و به همین دلیل محصول قدیمی ضربه خورده، باید در شعار کمپین جدید تمرکز روی کیفیت بالای محصول باشد. همچنین باید با عده‌ای از مشتریان وفادار از طریق پیامک و تلفن در ارتباط باشید و از آنها بخواهید راجع به محصول تازه با بسته‌بندی جدید اظهارنظر کنند و نظرات آنها را در کنار آگهی‌های چاپی خود در رسانه‌ها منتشر کنید. این شیوه باید جزیی از کمپین شما باشد، چرا که اثر آن فوق‌العاده خواهد بود. استفاده از این روش‌ها می‌تواند به تدریج آمار فروش شما را به وضعیت
 قبلی برگرداند.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی